پنل OLED آیفون‌ ها

جایگزینی سامسونگ با BOE توسط اپل برای تولید پنل OLED آیفون‌ ها

پنل OLED آیفون‌ های سال‌های آتی به احتمال زیاد توسط سایر شرکت‌ها به جز سامسونگ ساخته خواهند شد. یکی از گزینه‌های احتمالی شرکت BOE است که احتمالا به زودی وارد مرحله تولید انبوه پنل‌های او ال ای دی برای گوشی های اپل می‌شود.

تا امروز تصور می‌کردیم ال جی، جایگزین سامسونگ به منظور تولید پنل OLED آیفون‌ های جدید خواهد شد. اگرچه این دو شرکت هنوز مشغول رایزنی هستند، اما به نظر می‌رسد این افتخار در نهایت از چنگ دو شرکت کره‌ای محبوب خارج شده و به یک شرکت چینی خواهد رسید. بر اساس جدیدترین اخبار، شرکت چینی BOE پنل‌های OLED مورد نیاز اپل را خواهد ساخت. البته هنوز قرارداد بین اپل و این شرکت نهایی نشده است.

کمیت بالای پنل OLED آیفون‌ ها

امروز شرکت‌های مختلفی اقدام به ساخت پنل‌های OLED برای نمایشگر گوشی های هوشمند با کیفیت مناسب می‌کنند، اما مشکلی که اپل را به همکاری با سامسونگ به منظور تامین این پنل‌ها وادار کرده است، نیاز به آن‌ها در ابعاد وسیع محسوب می‌شود. هیچ شرکتی به جز سامسونگ قادر نیست به تولید پنل OLED آیفون‌ ها در کمیت مورد نظر اپل بپردازد. پس BOE ابتدا باید توانایی خود درباره این موضوع را اثبات کند.

رییس این شرکت چینی مدعی است در حال حاضر آن‌ها قادر هستند به میزان 70 درصد کل نیاز اپل را برآورده کنند. این شرکت ادعا می‌کند به زودی و با افزایش ظرفیت‌های تولید خود، می‌تواند تمام نیاز اپل به پنل‌های OLED را برطرف کند.

پنل OLED آیفون‌ ها

در صورت نهایی شدن این توافق، پنل OLED آیفون‌ ها از سال 2020 توسط BOE ساخته خواهد شد. به همین دلیل امسال و سال آینده، اهالی کوپرتینو همچنان برای ساخت آیفون‌های دارای نمایشگر OLED نیازمند همکاری با سامسونگ و همچنین ال جی هستند.

گفتنی است در صورت نهایی شدن توافق، این اولین همکاری اپل و BOE به شمار نخواهد آمد، چرا که این شرکت هم‌اکنون نیز پنل‌های LCD مورد نیاز اپل برای ساخت آیپدها و مک بوک‌ها را تولید می‌کند. BOE به عنوان بزرگترین تولیدکننده پنل‌های LCD در دنیای شناخته می‌شود.

همانند هر زمینه دیگری، همکاری با شرکت‌های چینی برای تامین پنل OLED آیفون‌ ها هزینه کمتری برای اپل داشته و از طرفی به اجبار این شرکت برای همکاری با سامسونگ پایان می‌دهد. در حال حاضر، به خاطر این که سامسونگ از نیاز اپل به خود برای تامین این پنل‌ها آگاه است، می‌تواند هر قیمتی ارائه کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. جنس چینی مستلزم استفاده از وسایل چینی هست

  2. کمیت مهم نیست که
    کیفیت مهمه که اونم نداره