رفع فیلتر تلگرام

احتمال رفع فیلتر تلگرام وجود دارد!

رفع فیلتر تلگرام موضوع جدیدی است که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده است. دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به احتمال رفع فیلتر تلگرام اعلام کرد ممکن است دسترسی به این پیام رسان مجددا برای کاربرانی ایرانی فراهم شود.

بر اساس جدیدترین گفته‌های دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت، هنوز درباره اینستاگرام تصمیم خاصی وجود نداشته و کاربران قادر به استفاده از آن همانند همیشه هستند، اما ممکن است درباره تلگرام به عنوان اولین شبکه اجتماعی محبوب در ایران قبل از اینستاگرام تصمیم‌های متفاوتی اندیشیده شود. احتمال رفع فیلتر تلگرام با توجه به گذشت حدود سه ماه از زمان مسدود شدن دسترسی به آن وجود دارد.

رفع فیلتر تلگرام

البته دبیر شورای عالی فضای مجازی شرطی را برای رفع فیلتر تلگرام مطرح کرد که امیدها را کمی نقش بر آب می‌کند. به گفته وی، اگر خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، دسترسی به تلگرام همانند قبل احتمالا مهیا خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد فیلترینگ تلگرام یک تصمیم قضایی بوده است. با این حال رویکرد شورای عالی فضای مجازی نیز خروج از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ آن به دستور دستگاه قضا، بخشی از آن محقق شده است. گفتنی است با توجه به قضایی بودن موضوع، رفع فیلتر پیام رسان ذکر شده نیز منوط به تاییدیه دستگاه قضا است.

رفع فیلتر تلگرام

از این صحبت‌ها می‌توان برداشت کرد رفع فیلتر تلگرام در گرو افزایش قابلیت‌های پیام رسان‌های داخلی قرار دارد. به عبارت دیگر وقتی امکانات پیام رسان‌های داخلی افزایش پیدا کرده و کاملا به سطح تلگرام و دیگر پیام رسان‌های موبایل برتر دنیا برسند، به عقیده دبیر شورای عالی فضای مجازی، فیلترینگ عملا کارایی خود را از دست می‌دهد، چرا که کاربران خود به خود به استفاده از پیام رسان‌های داخلی رو می‌آورند.

شرایطی را در نظر بگیرید که امکانات کاملا مشابهی با تلگرام با همان کیفیت، سرعت و ایمنی، در یک پیام رسان داخلی مهیا شود. آیا در این صورت حاضر به مهاجرت کردن خواهید بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. تورو خدا رفع فیلتر کنید پن الزایمر گرفتم

  2. یعنی میشه واقعا فیلترشو بردارن
    بخدا پدر ادم در میا از بس حجم میخوره

  3. بیخیال بابا باز شروع شد؟؟

  4. دیدن نمیتونن کاری کنن

  5. به تخم مرغ فروشی سر کوچه مون که میخواد رفع بشه یا نشه
    اوایل یه کم اذیت میشدیم ولی الان همه راه هاشو یاد گرفتیم و واقعا مهم نیست

  6. اینا هم با خودشون درگیری دارن
    گرچه فیلتر شدن یا نشدنش خیلی هم فرقی نمیکنه ولی بازم امیدوارم این توهینو تمومش کنن

  7. مال من بدون فیلتر شکن باز میشه ولی خیلی ضعیفه

  8. میخوان رفع فیلتر بکنن یا نکنن اصلا مهم نیست ما داریم ازش استفاده میکنیم خیلی راحت تازه بخاطر استفاده از پروکسی و موارد دیگه امنیتش بالاتر هم رفته
    به نظرم اگه رفع فیلتر بشه به نفع خودشونه دوباره میخوان فضولی و ردیابی بکنن کاربران رو

  9. اولنش که مثله همیشه تکذیب شد،
    و همچنین نیازی نیست رفع فیلتر کنین به فکر چیزای دیگه باشین نه فیلتر میلتر مشکل از جای دیگست..

  10. داداش چه رفع فیلتر کنی چه نکنی همه بش وصلن😂😂

  11. خدا میدونه در ازای رفع فیلتر قراره چه بلای تازه ای سرمون بیارن

  12. یه هفته با این خبر حواس مردمو پرت میکنن
    بعد چند روز تکذیب میکنن دوباره یه هفته دیگه حواس مردم با خبر تکذیب پرت میشه

    کلا دو هفته حواس پرتیم مثلا

    احتمالا بعدش دوباره پای اینستاگرام بیاد وسط

  13. باشه، ما هم نفهمیدیم دارن این کار رو میکنن تا حواسمون از دلار 9 تومنی و سکه 3 میلیون و 400 تومنی پرت بشه، برای خودمون تو کانالای مزخرف تلگرامی بچرخیم و جوک بخونیم و نفهمیم چی میگذره =)