شیائومی می A2

دو گوشی شیائومی می A2 و می A2 لایت با قیمتی رقابتی از راه رسیدند

دو گوشی شیائومی می A2 و می A2 لایت (Xiaomi Mi A2 & Mi A2 Lite) با قیمت مناسب و سخت افزار قوی رونمایی شدند. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی، قیمت و امکانات موبایل های جدید شیائومی خواهیم داشت.

انتظارها به پایان رسید و سرانجام دو گوشی شیائومی می A2 و می A2 لایت با اندروید خام و پشتیبانی از پروژه تربل از راه رسیدند. محصولات جدید شیائومی ضمن بهره‌گیری از قدرت پردازشی بالا، قیمت مناسبی داشته و رقیبی جدی برای بسیاری اسمارت فون های بازار محسوب می‌شوند.

شیائومی می A2

مشخصات فنی این تلفن هوشمند، شما را غافلگیر نخواهد کرد، اما به‌کارگیری پردازنده‌های قدرتمند برای محصولات مبتنی بر اندروید وان شیائومی خوشحال‌کننده است.

می A2 به نمایشگر 5.99 اینچی IPS LCD با وضوح 1080×2160، پوشش 85 درصد از فضای رنگ NTSC و نرخ کنتراست 1500:1 مجهز شده و پوشش گوریلا گلس 5 از آن در برابر عناصر بیرونی محافظت می‌کند. این گوشی با 3 میلی‌متر ارتفاع بیشتر، تقریبا با می A1 هم‌اندازه است، اما به لطف کاهش حاشیه‌ها حالا نسبت صفحه به بدنه در حدود 12 درصد افزایش پیدا کرده است.

عکاسی را می‌توان یکی از نقات قوت شیائومی می ای 2 در نظر گرفت. برای دوربین سلفی از سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 سونی با پیکسل‌های 1 میکرومتری استفاده شده است که در محیط‌های تاریک، پیکسل‌ها گروه‌هایی 4 تایی را به منظور افزایش حساسیت به نور تشکیل خواهند داد. به این موارد باید پشتیبانی از حالت اچ دی آر، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و فلاش ال ای دی اختصاصی را هم اضافه کرد.

قاب پشتی میزبان همین سنسور (با لنز 1.75) و سنسور ثانوی 12 مگاپیکسلی IMX486 سونی است که با لنز f/1.75، پیکسل‌های بزرگتر 1.25 میکرومتری دارد. کاربران با توجه به صحنه مورد نظر می‌توانند بین سنسورهای دوربین سوییچ کنند. توجه داشته باشید که به خاطر عدم وجود لنزهای زاویه گسترده یا تله فوتو، عمق میدان یکسان خواهد بود.

می A2 بر پایه اندروید وان توسعه پیدا کرده و زیر بدنه آلومینویمی موبایل جدید شیائومی می‌توان اسنپدراگون 660 را به عنوان مغز پردازشگر پیدا کرد. سازندگان سه پیکربندی مختلف را با 4 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه داخلی (بدون پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی)، 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی برای محصول جدید خود در نظر گرفته‌اند.

دستگاه پیش رو 7.3 میلی‌متر ضخامت و 166 گرم وزن دارد و بدنه آلومینیومی آن در پنج رنگ آبی، قرمز، مشکی، طلایی و رز گلد ارائه می‌شود. در نهایت، یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری (با شارژر 10 وات) نیروی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد.

سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایتی Xiaomi Mi A2 به ترتیب با قیمت‌های 250، 280 و 350 یورو، از تاریخ 10 آگوست (19 مرداد) در اسپانیا به فروش می‌رسد. در ادامه، لیست سایر کشورهایی که این گوشی را دریافت می‌کنند، ضمیمه شده است:

شیائومی می A2

شیائومی می A2 لایت

شیائومی می A2 لایت را می‌توان نسخه به‌روز شده نسل قبلی در نظر گرفت. دستگاه پیش رو از چیپست اسنپدراگون 625 قدرت می‌گیرد و در آن می‌توان نمایشگر ناچ با وضوح 19:9 را پیدا کرد. هرچند، حالا ضخامت و عرض گوشی کمتر شده است تا کار کردن با آن آسان‌تر باشد.

باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی نقطه قوت می A2 لایت بوده و شیائومی ادعا می‌کند یک بار شارژ برای پخش مداوم 34 ساعت موسیقی یا 6 ساعت بازی کافی خواهد بود. ما به ضخامت 8.8 میلی‌متری این گوشی اهمیتی نمی‌دهیم، اما به‌کارگیری پورت قدیمی میکرو USB کمی ناراحت‌کننده است.

شیائومی می A2 لایت

میان رده جدید شیائومی به صفحه نمایش 5.84 اینچی +1080p مجهز شده و ناچ در بخش بالایی میزبان دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه است. از دیگر ویژگی‌های مهم این تلفن هوشمند می‌توان به دوربین پشتی 12+5 مگاپیکسلی، 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی اشاره کرد.

شیائومی می A2 لایت از تاریخ 27 جولای (5 مرداد)، در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی با قیمت‌های 180 و 230 یورو در فرانسه به فروش می‌رسد. کاربران کشورهای اروپا و اسپانیا هم می‌توانند این تلفن هوشمند را از ماه آینده میلادی دریافت کنند.

شیائومی می A2 لایت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سلام
    انصافا شیائومی گوشی های خوبی تولید می کند
    من دو مدل از گوشی های شیائومی خریده ام راضی هستم

  2. گوشی خوبیه ولی من به شخصه mi8 seرو ترجیح میدم قوی تر و زیبا تره!الان وارد بازار ایرانم شده 2.800.000قیمتشه تقریبا!

  3. رابط کاربریش دقیقا مثل Google Pixel 2 طراحی شده ، والپیپیر و آیکون های مشابه با پیکسل داره، از همه مهمتر گرد بودن حاشیه صفحه ست که میشه گفت یه اسکی تمیز از پیکسله

  4. چرا مثل بقیه شون جذاب نیست

  5. اول هوآوی بعد شیائومی با رقابت های جنجالی که با اپل و سامسونگ داشتن حسابی دارن بازارو رو انگشتاشون میچرخونن