اندروید 8 اوریو

آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه جولای منتشر شد

به تازگی جدیدترین آمار توزیع نسخه های اندروید منتشر شده است. بر اساس آمار جدید، سهم اندروید اوریو به 12.1 درصد رسیده است که نشان می‌دهد تعداد گوشی های مجهز به اندروید 8 رفته رفته در حال افزایش است.

گوگل هر ماه آمار توزیع نسخه های اندروید را منتشر می‌کند تا کاربران و مخصوصا توسعه‌دهندگان بدانند از هر نسخه و سیستم عامل پلتفرم اندروید، حدودا چند دستگاه وجود دارد. اگرچه این شرکت به طور پیوسته و بدون وقفه این آمارها را به صورت ماهیانه منتشر می‌کند، اما به دلایلی نامشخص از انتشار آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه ژوئن خودداری کرد. به همین دلیل باید آمار کنونی را با آمار ماه می، که انتشار آن به یازده هفته پیش برمی‌گردد، مقایسه کنیم.

جدیدترین آمار توزیع نسخه های اندروید

توزیع نسخه های اندروید در ماه جولای

به خاطر این وقفه به وجود آمده بهتر می‌توانیم متوجه شویم طی دو ماه، سهم جدیدترین اندروید‌ها چقدر افزایش و سهم اندرویدهای قدیمی‌تر چقدر کاهش پیدا کرده است. در حالی که تا مدت‌ها پیش اندروید 6 مارشملو پراستفاده‌ترین ورژن پلتفرم موبایل گوگل بود، اکنون این مقام با داشتن 30.8 درصد از سهم کل در اختیار اندروید 7 نوقا قرار دارد. سهم اندروید 8 اکنون افزایش یافته و به 12.1 درصد رسیده است.

میزان دستگا‌‌ه‌های دارای اندروید 8 اوریو در حال حاضر، در مقایسه با تعدادی که در سال گذشته در همین ماه دارای اندروید 7 (جدیدترین اندروید در آن زمان) بودند، بیشتر است، چرا که در جولای 2017، سهم اندروید 7 نوقا برابر 11.7 درصد بود. یکی از دلایل این موضوع، Project Treble است که به شرکت‌های سازنده کمک کرده راحت‌تر برای دستگاه‌های خود آپدیت منتشر کنند.

بعد از اندروید 7 نوقا، بر اساس جدیدترین آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه جولای، اندروید 6 مارشملو با داشتن 23.5 درصد سهم کل قرار دارد. نکته جالب اینجاست که با وجود قدیمی شدن اندروید 5 لالیپاپ، هنوز 20 درصد کل دستگاه‌های اندرویدی سراسر جهان دارای این سیستم عامل هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. از کجا این امارو بدست میارن؟؟؟

  2. باید ایران هم یه انحصاری سیستم عامل بسازه

  3. خب همه بدنبال به روز رسانی هستن