توقف رمزنگاری واتس اپ

درخواست هند برای توقف رمزنگاری واتس اپ رد شد

درخواست برای توقف رمزنگاری واتس اپ مدتی پیش توسط دولت هند مطرح شد، اما این شرکت به عنوان زیر مجموعه‌ای از فیس بوک آن را رد کرد. اما دلیل دولت هند برای از بین رفتن رمزنگاری سرتاسری واتس اپ چیست؟

رمزنگاری پیام‌رسان‌ها، که امروز بیشتر انسان‌های روی کره زمین از آن‌ها استفاده می‌کنند، قابلیت بسیار خوبی تلقی می‌شود، چرا که سبب می‌شود هیچ شخص یا شرکت دیگری حتی شرکت توسعه‌دهنده قادر به دسترسی به اطلاعات شما و پیام‌های رد و بدل شده نباشد. اما توقف رمزنگاری واتس اپ و دیگر برنامه‌ها یک بدی نیز دارد.

همه کاربران برای مقاصد خوب از این پیام‌رسان‌ها استفاده نکرده و پیام‌هایی را از طریق آن‌ها رد و بدل می‌کنند که باید توسط نهادهای قضایی تحت تعقیب قرار بگیرند، اما امکان انجام چنین کاری وجود ندارد. ممکن است درباره قتل و یا یک سرقت بزرگ، شواهد زیادی در پیام‌های رد و بدل شده توسط افراد مجرم وجود داشته باشد، اما دادگاه به خاطر رمزنگاری واتس اپ و یا بیشتر پیام‌رسان‌های موبایل دیگر، قادر به دسترسی به پیام‌ها نیست.

دولت هند: رمزنگاری واتس اپ را متوقف کنید

با توجه به همین نیازها، دولت هند مدتی پیش از این پیام‌رسان درخواست کرده بود به رمزنگاری واتس اپ به عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان موبایل دنیا پایان بدهد. اما شرکت این درخواست را رد و اعلام کرد آن‌ها همچنان به حفظ امنیتی و حریم خصوصی کاربران پایبند خواهند ماند، به همین دلیل بستر پیام‌رسانی واتس اپ باز هم برای تمامی کاربران رمزنگاری شده باقی می‌ماند.

واتس اپ ویژگی‌هایی را برای جلوگیری از پراکنده شدن اطلاعات ناصحیح معرفی کرد، اما این چیزی نیست که دولت هند در پی آن است. مسئولان دولتی این کشور اعلام کردند موافقت نشدن با درخواست آن‌ها، ممکن است عواقب حقوقی برای واتس اپ در پی داشته باشد. البته این تنها درخواست هند از یک شرکت آمریکایی نبوده است.

مدتی پیش آن‌ها از اپل خواستند یک برنامه ضد اسپم را در اپ استور قرار بدهد تا به نگرانی‌های آن‌ها درباره حریم خصوصی پایان بدهد، اما این شرکت از انجام آن خودداری کرد. نرم افزار یاد شده به اندازه‌ای برای دولت هند اهمیت دارد که به خاطر رد درخواست توسط اپل، ممکن است به زودی از واردات آیفون به هند جلوگیری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. چرا به ایالاتمتحده رمزنگاری رو برداره
    اما به بقیه نه
    اینا همش جاسوسی سی ای عا اهست

  2. این دولت ها چرا میخان با کله برن تو حریم خصوصی شهونداشون >؟>؟؟

  3. واقعا نمیفهمم این دولت ها با این پیام رسانا جه مشکلی دارن اخه
    خب اگ به خودتون شک دارید کارتونو درست انجام بدید با مردم چیکار دارین

  4. به نظر من مردمش به اعتراض به این کار نباید دیگ از این پیام رسان استفاده کنن

  5. نمیدونم واتس اپ که ساخت غربه چرا فیلتر نمیشه؟ الان که سروش پنجاه میلیون نفره این برنامه غربی چه لزومی داره استفاده بشه؟

  6. واتس اپ کی استفاده میونه اخه بابا خیلی چرته