موبایل

بسیاری از کاربران، هنگام رانندگی از موبایل استفاده می‌کنند (نتایج نظرسنجی)

جانم را بگیر موبایلم را نگیر؛ جمله‌ای معروف که مطابق با نظرسنجی هفته گذشته، ظاهرا در مورد برخی از کاربران گجت نیوز صدق می‌کند. تعداد زیادی از کاربران در حین رانندگی از موبایل خود استفاده می‌کنند.

استفاده از گوشی هنگام رانندگی یکی از خطرناک‌ترین کارهایی است که سالانه جان بسیاری از افراد را می‌گیرد. متاسفانه انجام این کار بین رانندگان به عادت تبدیل شده است و با افزایش وابستگی کاربران به شبکه‌های اجتماعی، برخی برای چند دقیقه یا چند ساعتی که پشت فرمان هستند هم نمی‌توانند گوشی را از خود دور کنند.

بله به علت مشغله‌های زیادی که طول روز دارم از گوشی استفاده می‌کنم – sky، کاربر گجت نیوز

البته، این قضیه برای تمام کاربران صادق نیست و هنوز هم افرادی هستند که با احترام گذاشتن به قوانین و البته مراقبت از خود و دیگران، تن به انجام این کار نمی‌دهند:

نه به هیچ وجه! به طوری که دوست و آشنا خیلی از این کار من بدشون میاد! انتظار دارن پشت ماشین جوابشون بدم – آرمین، کاربر گجت نیوز

این در حالی‌ست که کارشناسان حوزه ترافیک معتقدند خطر تصادف‌ هنگام‌ استفاده‌ از تلفن‌ همراه، چهار برابر خطر تصادف‌ در حالت‌ عادی‌ است و متاسفانه بسیاری از این رانندگان، تمایلی به اصلاح این رفتار خطرآفرین ندارند.

موبایل

تنها 17 درصد کاربران هنگام رانندگی از موبایل استفاده نمی‌کنند

به نظر می‌رسد علی‌رغم کارهای فراوانی که در این زمینه شده است، برخی افراد به استفاده از گوشی در حین رانندگی عادت داشته و بعضا آن را پرخطر نمی‌دانند. بیش از نیمی از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، به ندرت و معمولا برای پاسخ به تماس‌ها از موبایل استفاده می‌کنند، در حالی که 23.5 درصد از آنها گوشی را همراه همیشگی خود می‌دانند؛ موضوعی که امیدواریم با گذشت زمان اصلاح شود.

در ادامه، می‌توانید نتایج این نظرسنجی را مشاهده کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اصلا بهترین کار به محض نشستن تو ماشین خاموش کردن موبایله توی هر شرایطی

  2. اره خخخ منم استفاده میکنم
    ولی ن زیاد

  3. مخصوصا توی ایران که تموم ارتباط ها سانسور باید باشهو پنهانیه
    خیلیا مجازین

  4. خب این عمق فاجعه س