پنل OLED نشکن سامسونگ

پنل OLED نشکن سامسونگ معرفی شد + ویدیو

سامسونگ به تازگی پنل OLED نشکن خود را معرفی کرده است. پنل او ال ای دی نشکن سامسونگ برای گوشی های هوشمند ساخته شده و تاییدیه‌های لازم را نیز از وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده است.

Samsung Display به تازگی پنل OLED نشکن و منعطف خود با عنوان “Unbreakable” را معرفی کرده است. پنل نام برده مخصوص گوشی های هوشمند ساخته شده و اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای وزارت کار آمریکا نیز آن را تایید کرده است.

در جریان کنفرانس خبری سامسونگ اعلام شد بر روی پنل OLED نشکن سامسونگ، تست‌هایی بر اساس استانداردهای وزارت دفاع آمریکا انجام شده است.

مدیر کل بخش Samsung Display گفت پنجره پلاستیکی تقویت شده به کار رفته در پنل او ال ای دی نشکن جدید این شرکت برای گوشی های هوشمند بسیار مناسب است. این ماده بسیار سبک و در عین حال محکم بوده و ویژگی‌های شیشه را نیز داراست.

قرار است از پنل OLED نشکن سامسونگ نه تنها در گوشی های هوشمند عادی، بلکه در گوشی های مخصوص افراد نظامی، کنسول‌های خودروها، کنسول‌های بازی قابل حمل و کامپیوترهای تاشو استفاده شود. در جریان تست پنل OLED نشکن سامسونگ آزمایش‌های سنگینی بر روی آن صورت گرفت.

ابتد این پنل را برای بیست و شش مرتبه از ارتفاع 1.2 متر به پایین پرتاب کردند. سپس توانایی تحمل آن در برابر کاهش و افزایش شدید دما تست شد، به طوری که آن را در معرض دمای حداقلی منفی 32 درجه و مثبت 71 درجه قرار دادند! با وجود قرار گرفتن پنل او ال ای در برابر این همه فشار، در قسمت مقابل، کناره‌ها و لبه‌های آن هیچ خدشه‌ای وارد نشد و همانند زمان پیش از شروع آزمایش کارایی داشت.

در نهایت، این پنل را از ارتفاع 1.8 متری سقوط دادند، ارتفاعی که از استانداردهای وزارت دفاع آمریکا به منظور دادن تاییدیه نیز بیشتر است، اما همچنان هیچ خسارتی به آن وارد نشد. بعید می‌دانیم طی چند سال آینده، چنین صفحه نمایشی به صورت گسترده در گوشی های هوشمند عادی مورد استفاده قرار بگیرد و احتمالا تا چندین سال فقط در گوشی های افراد نظامی به کار خواهد رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خدا کنه که بلاخره یه صفحه نمایش نشکن واقعی ساخته بشه…

  2. به افتخار برترین برند دنیا
    سامسونگ یعنی تجربه استفاده از تکنولوژی آینده در زمان حال

  3. دیگه ما عمرا توی این چیزا باشیم

  4. خب بستگی داره چه ضربه ای زده شه
    اینجور که اینا میزنن خودشون میدونن چجور بشه که آسیب نبینه