هواوی پی 20

هواوی بااقتدار برترین برند گوشی هوشمند در بزرگترین بازار موبایل دنیاست

هواوی در کشور چین به عنوان بزرگترین بازار موبایل در سراسر دنیا، برترین برند گوشی هوشمند شناخته می‌شود. این در حالی است در اصلی‌ترین بازار گوشی هوشمند در دنیا، اپل به عنوان دومین گوشی ساز بزرگ دنیا، در رده پنجم قرار دارد.

اپل به لطف فروش عالی گوشی های آیفون سال 2017، به سود سرشاری در ربع دوم سال جاری دست پیدا کرد. سامسونگ، بزرگترین گوشی‌ساز دنیا، نیز توانست با کنار زدن شیائومی، بهترین برند گوشی هوشمند در بازارهای هند شود. با وجود این موفقیت‌ها، دو شرکت نام برده هنوز اسم و رسمی در بزرگترین بازار گوشی موبایل دنیا نداشته و هواوی در بازارهای کشور چین پرچمداری می‌کند. از طرفی دیگر، روز به روز از سهم سامسونگ و اپل در بازار موبایل چین کاسته می‌شود.

کاربران چینی، علاقه فوق‌العاده‌ای به خرید گوشی های هوشمند ساخت دست شرکت‌های واقع در همین کشور دارند، به طوری که برترین برند گوشی هوشمند در چین به ترتیب هواوی، اوپو، ویوو، شیائومی و در نهایت اپل محسوب می‌شوند. کاهش فروش گوشی های آیفون در این کشور به حدی بوده که اکنون در گزارش جدید Canalys درباره میزان فروش برندهای مختلف در بازارهای چین، آن را در دسته‌بندی «دیگر» قرار داده‌اند.

بیشترین میزان فروش یک برند مشخص در بازارهای چین از ربع دوم سال 2011 تاکنون، بیست و هفت درصد بوده است، اما هواوی توانست به وسیله فروش 28 میلیون گوشی هوشمند طی سه ماهه دوم سال 2018، سهم خود از بازار موبایل چین را کمی از بیست و هفت درصد فراتر برده و مجددا به این رکورد دست نیافتنی برسد.

روال تبدیل هواوی به برترین برند گوشی هوشمند چین

فروش هواوی در چین

بیشتر موفقیت هواوی برای کسب عنوان برترین برند گوشی هوشمند در چین، مدیون محصولات سری آنر بوده است. در گزارش جدید، هیچ نامی از سامسونگ برده نشده، به همین دلیل مشخص نیست سهم بزرگترین گوشی‌ساز دنیا در بزرگترین بازار گوشی هوشمند چقدر است.

برترین برند گوشی هوشمند

با وجود پیشرفت هواوی، میزان کلی فروش گوشی هوشمند در چین با کاهش مواجه شده است. در ربع اول سال جاری، میزان فروش به میزان بیست و دو درصد کاهش پیدا کرد. در دومین سه ماهه سال، مجددا با هشت درصد کاهش فروش در مقایسه با بازه‌ زمانی مشابه سال‌ قبل رو به رو شدیم. سال گذشته، طی ربع دوم، 113 میلیون گوشی هوشمند در سرتاسر چین به فروش رسید، اما این میزان برای دومین سه ماهه سال 2018 به 108 میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس آمار، در بازه زمانی یاد شده در سال جاری، میزان فروش دیگر شرکت‌ها از 33 درصد در سال گذشته به 18 درصد رسیده است، به این معنی که کاربران چینی روز به روز علاقه خود به سایر برندها را از دست داده و تمایل بیشتری به خرید گوشی های هوشمند هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی پیدا می‌کنند.

افزایش سهم بازار هواوی در بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا، در رشد سهم آن از بازار موبایل کل دنیا تاثیر بی‌نظیری خواهد داشت. در ابتدای سال 2018 اعلام شد هدف هواوی، دست پیدا کردن به آمار فروش 200 میلیونی در سال جاری است. ابتدا این هدف بلندپروازانه خطاب شد، اما بعد از اعلام خبر فروش 100 میلیون دستگاه توسط این شرکت در سرتاسر دنیا طی نیمه اول سال مشخص شد هواوی به احتمال زیاد به هدف خود خواهد رسید. این سیر صعودی، ابتدا رتبه دومی اپل و سپس رتبه اولی سامسونگ را به خطر می‌اندازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. واقعا هواوی بیشتر از اینا حقشه تا اینجا عالی عمل کرده بهتر از اینم میتونه باشه

    • اره واقعا خیلی هم خوب داره پیش میره ولی سخته کارش توی فروش بازار دنیا مخصوصا امریکا که اکثرا اپل میخرن واقعا سخته توی فروش جهان ولی خیلی داره خوب پیش میره توی فروش جهانی سام و اپل هم خوب دارن پیش میرن ولی هواوی کارش خیلی سخته

  2. از اون بر هم هواوی یا اوپو یا بقیه نمیتونن مثل اپل توی خود امریکا مانور بدن توی فروش نمیگم فروش ندارن ولی قد اپل و سام نیستن هواوی توی خود چین همین جوره و سام و اپل نمیتونن مانور بدن توی فروش داخل چین

  3. واقعا دمش گرم خوب مسلم هست توی خود چین سام و اپل از برند های خود چین توی فروش عقب میمونن یه شدت برند خودشون رو دوست دادن و روز به روز هم بهتر میشن و واقعا هم نمیتونن توی خود چین سام و اپل مثل هواوی اوپو ویوو مانور بدن توی خود چین