ارزش فیسبوک

کاهش 120 میلیارد دلاری ارزش فیسبوک در یک روز!

ارزش فیسبوک با افت 19 درصدی سهام، در یک روز 120 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد تا شاهد بیشترین میزان کاهش ارزش یک شرکت در تاریخ بازار سهام آمریکا باشیم.

بعد از اعلام رشد ضعیف درآمدهای فیس بوک در گزارش مالی این هفته، قیمت سهام فیسبوک 19 درصد و ارزش سهام این شرکت، 120 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. زمانی که مدیران گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال را منتشر کردند، قیمت سهام Facebook در ساعات بعد از داد و ستد روز چهارشنبه، تا 23 درصد سقوط را نیز تجربه کرد. اگرچه درآمد شرکت طی این دوره 42 درصد افزایش پیدا کرده است، ولی هم‌چنان با پیش‌بینی تحلیل‌گران فاصله دارد.

مورد نگران‌کننده دیگر، تعداد کاربران فعال روزانه بود که تنها 22 میلیون نفر افزایش پیدا کرده بود؛ کمترین میزان از حداقل سال 2011. مدیر ارشد مالی فیسبوک هشدار داده است که در ماه‌های باقی مانده سال، میزان رشد درآمد شرکت «با درصد تک‌رقمی بالایی کاهش پیدا خواهد کرد.»

مطابق با گزارش بلومبرگ، کاهش ارزش فیسبوک در حالی به یک رکورد تبدیل شده است که رکورد قبلی به اینتل و کاهش 91 میلیارد دلاری ارزش این شرکت در سپتامبر 2000، در جریان حباب دات-کام تعلق داشت. پیش از آن نیز مایکروسافت در خلال همین حباب اقتصادی، 77 میلیارد دلار از ارزش خود را طی یک روز از دست داده بود.

ارزش فیسبوک

علت کاهش ارزش فیسبوک چیست؟

طی دو سال اخیر، فیسبوک با بحران‌های مختلفی رو به رو شد که شروع آن با دخالت دولت روسیه در این پلتفرم، در خلال انتخابات سال 2016 آمریکا بود و با رسوایی‌های کمبریج آنالیتیکا در حفظ و نگهداری از اطلاعات کاربران، ادامه پیدا کرد. فیسبوک می‌گوید بعد از معرفی مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا، یک میلیون کاربر فعال را از دست داده است.

در پاسخ به نگرانی‌های پیرامون حریم خصوصی کاربران، اخبار جعلی و سخنان تنفرآمیز، Facebook سوگند خورد که 20 هزار کارمند جدید را برای رفع مشکلات امنیتی استخدام می‌کند. این موضوع با اشباع بازار اصلی فعالیتشرکت یعنی آمریکای شمالی، هم‌زمان شده است. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی طی دو دوره گذشته در آمریکا و کانادا، 185 میلیون نفر باقی مانده است و مدیران مجبور هستند در جای دیگری به دنبال افزایش درآمدهای خود باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. لطفا پوشش بدید ، امروز به همون مقدار اولیه برگشت

  2. تلگرامم به همین وضع دچار میشه

  3. این اه مسلمونا بود گرفتشون
    دزدادی کثیف

  4. البته نسبت به ما بسنجیم
    حقش نیستتت
    حتما صلاح دونسته

  5. مقابل سروش حرفی برای گفتن نداره این شبکه غربی