تجربه شگفت انگیز عکاسی از کهکشان راه شیری با استفاده از یک گوی بلورین

تجربه شگفت انگیز عکاسی از کهکشان راه شیری با استفاده از یک گوی بلورین در نهایت منجر به ثبت تصویری بسیار زیبا و خیره کننده از این کهکشان شد.

تجربه شگفت انگیز عکاسی از کهکشانی که در آن زندگی می کنیم، با قرار دادن دوربین در پشت یک گوی شیشه ای، متعلق به یک ستاره شناس بنام خوان کارلوس مونوز ماتیوز است که در شیلی موفق به ثبت این اثر زیبا شد. در این عکس که از پشت یک گوی بلورین به شکار کهکشان راه شیری پرداخته است، شاهد هستیم که این کهکشان چگونه به شکل واژگون در این گوی بلورین نمایان شده.

مونوز ماتیوز در ابتدا لنز دوربین خود را بر روی گوی بلورین متمرکز کرد تا بتواند از این طریق جزئیات بیشتری از کهکشان را مشاهده کند. اما نتیجه بدست آمده او را بهت زده کرد. او در نهایت عکسی را مشاهده کرد که به نظر می رسید کل کهکشان راه شیری را در این گوی بلورین جای داده است.

 

تجربه شگفت انگیز عکاسی با مونوز ماتیوز

مونوز ماتیوز یک ستاره شناس است که شکل گیری و تکامل کهکشان ها را مطالعه می کند. وی در این خصوص می گوید: همواره از اینکه به عکاسی کهکشان راه شیری بپردازم لذت بسیاری می بردم، اما تاکنون عکس های بسیاری از این کهکشان گرفته شده و زیبایی آن را به ثبت رسانده اند. لذا همواره در صدد یافتن راهی برای گرفتن یک عکس خاص از کهکشان راه شیری بودم.

مونوز ماتیوز برای رصد خانه جنوبی اروپا کار می کند که در واقع مجموعه ای از تلسکوپ ها هستند که در سراسر دنیا پراکنده شده اند. اما او بیشتر وقت خود را به کار در رصد خانه پارانال در شیلی مشغول است.

گویا ایده عکاسی به این روش در یک بازار روز در سانتیاگو به ذهن عکاس می رسد. در این بازار، عکاس متوجه می شود که فردی در حال فروش گوی های بلورین با قیمت بسیار ارزان است. چند عدد از این گوی ها را خریداری می کند که در نهایت به لنز دوربین او تبدیل شدند. چند شب بعد، عکاس دوربین و یکی از این گوی ها را با خود به رصد خانه پارانال می برد که در صحرای آتاکاما در شمال شیلی قرار دارد.

این رصد خانه در جایی بسیار مرتفع قرار داده شده و از تمامی نورهای مزاحم در امان است. همچنین یکی از بهترین سایت ها برای عکاسی در شب است. نوبت کاری مونوز ماتیوز تمام می شود و او با یک سه پایه، یک دوربین و یک گوی بلورین از رصد خانه خارج می شود تا به عکاسی بپردازد.

او گوی بلورین را بر روی یک میله چوبی قرار داد و سپس دوربین کانون 6D را بر روی آن متمرکز کرد. او از یک لنز واید ۲۴ میلیمتری استفاده می کند تا بتواند بخش عظیمی از کهکشان را داخل گوی بلورین مشاهده کند. پس از چند بار تلاش، در نهایت این عکاس موفق به گرفتن این عکس زیبا می شود.

در این عکس خوشه های ستاره ای، گاز و گرد و غبار درون کهکشان راه شیری قابل مشاهده است. نگاه انسان در این عکس به سمت مرکز کهکشان دوکی شکل راه شیری می رود. زیبایی این عکس باعث شد تا هزاران بار در فضای مجازی به اشتراک گذارده شود.

البته او در همان ابتدا که عکس را بر روی دوربین خود مشاهده می کند بشدت هیجان زده می شود. وی در ادامه اینگونه عنوان می کند: این گوی های بلورین ارزان قیمت هستند و خریدن یکی از آنها را به شما پیشنهاد می دهم. مطمئن باشید در زمان استفاده از آن بسیار لذت خواهید برد و هر یک از آنها می توانند تجربه متفاوتی از عکاسی را به شما بدهند. من خود ایده های بسیاری برای استفاه از آنها در عکاسی دارم که در آینده همه آنها را عملی خواهم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آدم یاد فیلم هری پاتر میفته .کم کم همه تخیلات دارن به واقعیت تبدیل میشن

  2. به حق چیزای نشنیده