موبایل های پرچمدار

6 دلیل برای خرید موبایل های پرچمدار به جای گوشی های میان رده در سال 2018

بعد از بررسی دلایل بهتر بودن خرید گوشی های میان رده، حالا نوبت آن رسیده تا دلایل مربوط به خرید موبایل های پرچمدار به جای گوشی های میان رده در سال 2018 را بررسی کنیم.

بسیاری از فاکتورها برای خرید یک تلفن هوشمند همچون اندازه نمایشگر، ویژگی‌های نرم افزاری، ظرفیت باتری و مشخصه‌های فنی، سلیقه‌ای بوده و نمی‌توان یک دسته‌بندی مشخص را برای تمام کاربران در نظر گرفت. این موارد به سازندگان اجازه می‌دهند تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های متنوع، محصولاتی متفاوت را تولید و روانه بازار کنند.

با این حال، زمانی که شما قصد خرید یکی از موبایل های پرچمدار با قیمتی بالاتر از 600 دلار را در سال 2018 دارید، برخی مشخصه‌های حداقلی وجود دارند که هنگام خرید حتما باید به آنها توجه کرد. به علاوه، برخورداری از این ویژگی‌ها می‌تواند دلیل مناسبی برای انتخاب موبایل های پرچمدار به جای گوشی های میان رده باشد.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

این ساده‌ترین چیزی است که هنگام خرید موبایل های پرچمدار باید به آن توجه کنید. امروزه هر تلفن هوشمند یا تبلتی که با قیمتی بالاتر از چندصد دلار به فروش می‌رسد، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. البته این مقاومت در برخی گوشی های گران‌تر، بالاتر خواهد بود.

شاید با خود بگویید که من مراقب هستم و موبایلم نیازی به مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار ندارد، ولی برخی مواقع، این موضوع از دست شما خارج است. چندین سطح مختلف برای مقاومت گوشی ها تعریف شده است که شاید رمزگشایی آنها کمی مشکل به نظر برسد، اما به دنبال این باشید که تلفن هوشمندتان یکی از درجه‌بندی‌های IP با اعداد 56، 57، 67 یا 68 را داشته باشد. اولین اعداد، 5 یا 6، به مقاومت در برابر گرد و غبار مربوط می‌شوند، در حالی که عدد دوم، 7 یا 8، برای مقاومت در برابر آب تعریف شده‌اند.

شاید واقعا نیازی به آشنایی با آزمایش‌هایی نباشد که در این زمینه روی گوشی های مختلف انجام می‌شود، ولی این را بدانید که مقاومت در برابر پاشش آب به معنی ایمنی کامل در برابر آب و مواردی که بالاتر مطرح کردیم، نیست.

سامسونگ این استانداردها را به یک ویژگی لازم برای پرچمداران خود تبدیل کرده و گوشی های سری گلکسی S9 هم‌چنان با استاندارد IP68 به فروش می‌رسند. همه گوشی های رده بالای امروزی دارای درجه‌بندی مقاومت در برابر آب هستند، اما سامسونگ این کار را با حفظ جک 3.5 میلی‌متری صدا انجام می‌دهد.

امکان استفاده از نمایشگر در محیط‌های روشن

ما اغلب به اندازه نمایشگر و وضوح آن توجه می‌کنیم، اما هیچ‌کدام از آنها زمانی که نتوانید صفحه موبایل را زیر نور خورشید ببینید، اهمیت نخواهند داشت. این موضوع، عملکرد یک دوربین خوب را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که کاربر قادر به دیدن صفحه و محتوای آن نخواهد بود.

افزایش کیفیت نمایشگر گوشی ها سبب شده تا به سطح قابل قبولی از دید در روز برسند، ولی این موضوع هنوز در مورد تمام دستگاه‌ها صدق نمی‌کند. شاید بالاتر بودن شدت روشنایی به نمایش بهتر محتوا کمک کند، ولی این تمام موضوع نیست و موارد بسیاری از جمله اجزای صفحه نمایش، بهینه‌سازی و سیستم نرم افزاری روی این موضوع تاثیر می‌گذارند. هنگام خرید موبایل های پرچمدار ، بررسی‌های انجام‌شده را مطالعه کنید و به دنبال تجربه کارشناسان از وضوح صفحه در مکان‌های روشن باشید.

گلکسی اس 9 به 2 دلیل باز هم عملکردی بهتر در این زمینه دارد؛ نمایشگر سوپر آمولد این گوشی، شدت روشنایی و کنتراست بالایی داشته و هنگام تابش نور، حالت مخصوص خورشید را به صورت خودکار فعال می‌کند. در این صورت، شما همواره قادر به دیدن محتوا خواهید بود. اینجا لازم است به ال جی جی 7 تینکیو نیز اشاره کنیم چرا که در آن، افزایش نور صفحه تا هزار نیت امکان‌پذیر است. هرچند، متاسفانه اینجا خبری از افزایش خودکار نور نیست.

دوربینی مناسب برای تمام شرایط نوری

رقابت در زمینه عکاسی هیچ‌گاه در تلفن های هوشمند به پایان نمی‌رسد. اگر می‌خواهید موبایلی با قیمت بالاتر از 600 دلار خریداری کنید، هیچ عذری برای ثبت تصاویر بی‌کیفیت یا عکس‌های بد در محیط‌های کم‌نور پذیرفته نیست.

موبایل های پرچمدار

اهمیتی ندارد که کدام موبایل را انتخاب می‌کنید؛ اسمارت فون شما باید در هر شرایطی تصاویر را بدون تارشدگی، اختلال یا تغییر رنگ ثبت کند. ما نمی‌گوییم که این گوشی باید بهترین عکس را بگیرد، اما با توجه به پولی که پرداخت می‌کنید، کیفیت باید به اندازه‌ای بالا باشد که مطمئن شوید کیفیت عکس ثبت‌شده بالاتر از سطح میانگین است.

یک سالی از عرضه گوگل پیکسل 2 می‌گذرد، ولی توانایی آن در ثبت تصاویر در محیط‌های تاریک بی‌نظیر است. در این حالت نیازی به فکر کردن نبوده و کافی‌ست برای عکس گرفتن اقدام کنید. اینجا بد نیست به هواوی پی 20 پرو هم اشاره کنیم؛ نخستین موبایل با دوربین سه گانه که در تمام شرایط، توانایی فوق‌العاده بالایی در ثبت عکس‌های باکیفیت دارد.

اسپیکری قدرتمند

شاید بتوان از سازنده گوشی های ارزان‌قیمت بابت نداشتن اسپیکر قدرتمند عبور کرد، ولی در صورتی که چندصد دلار بیشتر پرداخت می‌کنید، انتظار دارید سازندگان چند سنت از آن را صرف اسپیکر کرده یا حتی از سیستم‌های استریو استفاده کنند.

نیازی نیست که صدای تلفن هوشمند تمام فضای اتاق را پر کند. در دوره‌ای که ضخامت گوشی ها هم روز به روز کمتر می‌شود، انجام چنین کاری بسیار دشوار است. با این حال، شما باید سریعا خوب بودن آن را تایید کنید.

گوشی LG G7 ThinQ به لطف استفاده نوآورانه از تمام دستگاه به عنوان یک اسپیکر، بهترین عملکرد را در این زمینه دارد. تفاوتی ندارد که دستگاه را روی کدام سطح قرار می‌دهید؛ اسپیکر این اسمارت فون به اندازه یک اسپیکر بلوتوثی خوب است. پیکسل 2 ایکس ال هم به اسپیکر استریو سنتی مجهز شده و قادر به پخش صدایی بلند است.

64 گیگابایت حافظه داخلی (یا بیشتر)

موبایل های پرچمدار

ما فکر می‌کنیم که کاملا معقول است در سال 2018 از تلفن هوشمندی با حداقل 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کنید؛ حتی اگر دستگاه شما از کارت حافظه میکرو SD هم پشتیبانی نکند. تا زمانی که فیلم‌های مختلف یا بازی‌های سنگین را روی موبایل خود ذخیره نمی‌کنید، مشکل پر شدن حافظه را نخواهید داشت. این در حالی‌ست که هنگام خرید یکی از موبایل های پرچمدار و پرداخت پول بیشتر، حافظه داخلی دستگاه حداقل 64 گیگابایت باید باشد.

بسیاری از محصولات امروزی در چندین نسخه و با حافظه‌های داخلی متفاوت به دست کاربران می‌رسند، اما مدل 64 گیگابایتی معمولا بیشترین فروش را دارد. 64 گیگابایت واقعا زیاد نیست و حافظه داخلی گوشی باید به اندازه‌ای باشد که طی دو یا سه سال آینده، زمانی که حجم بازی‌ها و نرم افزارها افزایش پیدا کرد، شما در مورد ذخیره اطلاعات نگران نباشید.

بسیاری از موبایل های پرچمدار با حافظه‌های بیشتر از 64 گیگابایت به دست کاربران می‌رسند. علاقه‌مندان به خرید گلکسی S9 و +S9 که مستقیما خرید را از سوی سامسونگ انجام می‌دهند، از 256 گیگابایت حافظه داخلی برخودار خواهند شد. یکی از مدل‌های وان پلاس 6 هم با حافظه 256 گیگابایتی به فروش می‌رسد.

به‌روزرسانی پلتفرم تا دو سال آینده

این بخش کمی انتخاب را سخت می‌کند چرا که علاوه بر تحلیل عملکرد قبلی شرکت‌های مختلف، باید از تداوم پشتیبانی سازندگان نیز مطمئن شوید. اگرچه خود را برای خرید یکی از گوشی های گران‌قیمت بازار آماده می‌کنید، انتظار می‌رود دو نسخه بعدی از سیستم عامل اندروید (در صورت خرید موبایل اندرویدی) برای آن منتشر شود.

البته، در این میان به‌روزرسانی‌های امنیتی زیادی وجود دارد که باید به صورت ماهانه برای تلفن های هوشمند منتشر شوند. تعداد بسیار کمی از سازندگان، این آپدیت‌ها را به صورت منظم و ماهانه منتشر می‌کنند و اغلب این کار را در دوره‌های سه ماهه انجام می‌دهند. آیا سازنده موبایلی که قصد خرید آن را دارید، به انجام این کار پایبند است؟ آیا آپدیت‌ها در منطقه شما هم منتشر می‌شوند؟ این‌ها سوالاتی است که پیش از خرید موبایل های پرچمدار باید به آن توجه داشته باشید.

موبایل های پرچمدار

تنها راهی که می‌تواند شما از دریافت آپدیت‌ها برای حداقل دو سال مطمئن کند، خریداری یکی از گوشی های پیکسل 2 یا پیکسل 2 ایکس ال گوگل است. وان پلاس 6 هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد چرا که چینی‌ها عملکرد خوبی در این زمینه دارند.

موبایل های پرچمدار چه ویژگی‌های دیگری باید داشته باشند؟

این‌ها مهم‌ترین برتری‌های موبایل های پرچمدار در مقایسه با گوشی های میان رده بودند؛ مواردی که هنگام خرید باید به خوبی به آنها دقت داشته باشید. اما آیا ویژگی مهم دیگری هم هست که بتوان آن را «لازمه» یک پرچمدار در نظر گرفت؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. دلتون خوشه ها کی میخره اخه دیگه گوشی

  2. منم یه دلیل میارم که همش نقض میشه
    پولشو از کجا بیاریم ؟؟؟

  3. بالاخره چیکار کنیم پرچمدار بخریم یا میان رده

  4. دلایل تون معقول ولی پیشنهاداتون خیلی عجیب بود. از لحاظ بروزرسانی اپل گوشی هاشو بیشتر از همه پشتیبانی میکنه. حداقل میگفتید سیستم عامل اندروید که گوگل و وان پلاس رو پیشنهاد میدین. تو زمینه مقاومت هم سونی میتازه. حتی بروز رسانیش بعد از گوگل از بقیه بهتره.