کیسه های غیر پلاستیکی

کیسه های غیر پلاستیکی حل شونده در آب، نور امیدی برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی

یک کمپانی مستقر در کشور شیلی، کیسه های غیر پلاستیکی حلال در آب را به عنوان جایگزینی بی‌خطر برای فراورده‌های آلاینده پلاستیکی ارائه داده است.

زباله‌های پلاستیکی همچنان در حال ورود به دریاها و رودخانه‌ها در اقصی نقاط دنیا و آلوده کردن محیط زیست هستند؛ موضوعی نگران کننده‌ای که لزوم برداشتن گام‌های اساسی برای کنترل این آلاینده‌ها را آشکار می‌سازد. در همین راستا کمپانی سولوبگ (Solubag) با استفاده از مواد اولیه‌ای چون هیدروژن، کربن و یک پلیمر مصنوعی؛ کیسه‌هایی را برای حمل خوار و بار تولید کرده که فاقد هرگونه پلاستیک در ساختار خود هستند. این کیسه های غیر پلاستیکی به آسانی در آب سرد حل می‌شوند و برخلاف همتایان پلاستیکی خود، به صدها سال زمان برای تجزیه شدن نیاز ندارند.

از این کیسه های غیر پلاستیکی می‌توان برای حمل اقلام خریداری شده از فروشگاه‌ها استفاده کرد

البته این اختراع، طی همکاری Solubag با یک شرکت چینی که پیش‌تر فعالیت‌هایی در این زمینه داشت، حاصل شده و رسما به ثبت نیز رسیده است. کمپانی Solubag با هدایت «روبرتو آستِته» و «کریستین اولیوارس» از سال‌ها پیش درصدد ارائه جایگزینی برای کیسه های پلاستیکی بود تا اینکه اخیرا یافته‌های خود را با همکاری شرکت چینی Polye Materials در منطقه گوانگ دونگ چین تحت آزمایش قرار داد.

آستِته در این خصوص اظهار داشت: ما در تلاش برای کاهش هزینه تولید، به دنبال همکاری با شرکت‌های مختلف هستیم تا بتوانیم کیفیت محصولات خود را تضمین و همواره به عنوان یک کمپانی دوست‌دار محیط زیست فعالیت کنیم.

سران دو کمپانی مدعی‌اند از آنجایی که در ساختار این کیسه های غیر پلاستیکی مواد آلاینده به کار نرفته است، حل شدن‌شان در آب دریا هیچ نگرانی‌ای ایجاد نمی‌کند و می‌توان آن‌ها را جایگزین ظروف و کیسه‌های پلاستیکی کرد تا روند افسار گسیخته‌ی ورود زباله‌های پلاستیکی به دریاها متوقف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. دمشون گرم ممگه اینا نجاتمون بدن

  2. امید وارم زود تر به تولید برسه

  3. واقعا دستشون درد نکنه ایران و خاورمیانه جز نابودی محیط زیست کاری بلد نیستند

  4. چرا ما همیشه کشور و دولت رو مقصر میدونیم؟کی این دولت رو بوجود اورد کی خواست؟ ما خود مردمی هستیم که کشور رو ساختیم این انتخاب خود ما بوده پس کسی که اول از همه باید سرزنش شه خود ماییم نه کسی دیگ

  5. خوش بحال کشورایی که دیگ هیچ دغدغه ای جز محیط زیستشون ندارن و افسوس برای کشوری که داریم توش استقامت میکنیم

  6. بهترین نوع کیسه زباله گیاهی یا همون کیسه های خوراکیه