هاتگرام

هاتگرام و طلاگرام باید تا 15 شهریور کاملا بومی شوند

هاتگرام و طلاگرام تا 15 شهریورماه فرصت دارند که صد در صد بومی شوند. فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این خبر، گفت هیچ کمکی به فیلترشکن‌ها نمی‌شود.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ گفت طبق تقسیم کاری که شده، طرح مرکز ملی فضای مجازی، خروج از انحصار تلگرام بود. در همین راستا برای برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تکالیفی تعیین شده که تقریبا همه آن‌ها در این حوزه همکاری خوبی با مرکز ملی فضای مجازی داشته‌اند.

فیروزآبادی تاکید کرد هیچ چیزی تحت عنوان کمک به فیلترشکن‌ها وجود ندارد و شرکت ارتباطات زیرساخت باید جهت ممانعت از فعالیت فیلترشکن‌ها در ایران، ایمن‌سازی و مصون‌سازی شبکه مخابراتی کشور را با دقت بیشتر انجام دهد. در این زمینه، این اواخر نقص‌هایی دیده شده که امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند قبل جلوی فیلترشکن‌ها را بگیرد.

آخرین فرصت به هاتگرام و تلگرام طلایی

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه به فعالیت اپلیکیشن‌های هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) اشاره کرد و گفت:

درباره حمایت از هاتگرام و طلاگرام هم در حقیقت از همان ابتدا که سیاست خروج از انحصار تلگرام را داشتیم، برای دوران گذار قبول کردیم که نسخه های فارسی تلگرام چند ماهی فعال باشند. اکنون هاتگرام و طلاگرام حداکثر تا 15 شهریور مهلت دارند تا به یک پیام رسان صد در صد بومی تبدیل شوند.

وی همچنین در خصوص جایگزینی روش فیلتر تولیدکننده محتوای مجرمانه به جای سازنده پلتفرم اظهار کرد این موضوع توسط شورای عالی فضای مجازی تصویب شده و قرار است قوه قضاییه هم در این مورد آیین‌نامه‌ای بنویسد که چند ماه پیش توسط رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد. از آن تاریخ دیگر نباید شاهد این باشیم که درباره محتوای مجرمانه، پلتفرم مجرم شناخته شود، مگر این که به صاحب پلتفرم اعلام شده محتوای مجرمانه را بردارد و او این کار را نکند که در این صورت مجرم تلقی خواهد شد.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی فضای مجازی تصمیم ندارد با وجود تعدد متولی‌های فیلترینگ مانند دادستانی یا کمیته فیلترینگ، این موضوع را به عنوان نهاد تصمیم‌گیرنده بر عهده بگیرد، بیان کرد:

شورا تاکنون تصمیمی نگرفته که در این حوزه ورود کند. تا به امروز در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد راسا توسط قوه قضاییه این کار صورت گرفته است. البته ما در شورا نیز نظارت داریم تا در خصوص پیام رسان‌هایی که مخاطب زیادی در جامعه دارند، دقت بیشتری شود.

وی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی به کسب و کارها و استارت آپ‌ها قبل از فیلترینگ هم اظهار کرد این موضوع را باید از قوه قضاییه سوال کنید و تا الان این مطلب به ما ارجاع نشده که بخواهیم به آن بپردازیم. اگر اقدام خلافی که صورت گرفته، فوریت نداشته باشد باید قبلش هشدار داده شود. کسب و کارها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی حرمت دارند و تا زمانی که به مرحله جرم مشخص و تعیین شده در قانون نرسیم، نباید کسب و کاری تعطیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. به امید روزی که مردم سرزمینم آگاه شن و به خودشون و حریم شخصیشون احترام بزارن و به کسی اجازه تجاوز روانی ندن

  2. من استفاده میکنممم
    وای مگه مال ایناسسس؟؟

  3. یعنی کسی که از این پیام رسانا استفاده میکنه هیچ ارزشی برای خودش قاعل نیست که اجازه میده یه تعداد ادم***** به حریم شخصیش تجاوز کنن

  4. ت اونجایی که میتونید تلگرام طلایی و این جور چیزا که زیر نظر خودشونه نصب نکنید
    هرروز وه میای وارد این پیام رسان شی خود ب خود میبرت توی کانالایی که اصلا نمیدونی از کجا اومدن قشنگ به اکانت شما دسترسی دارن