کشف فسیل سه میلیارد ساله

کشف فسیل سه میلیارد ساله در آفریقای جنوبی ؛ قدیمی‌ترین نشانه حیات بر روی زمین

کشف فسیل سه میلیارد ساله در آفریقای جنوبی شگفتی پژوهشگران را برانگیخت زیرا آنها تصور دیگری از زمان شکل گیری حیات بر روی زمین داشتند و این کشف زمان شکل گیری حیات بر روی زمین را به چالش کشید.

کشف فسیل سه میلیارد ساله می تواند به شکل گیری نظریات جدید منتهی شود. در حدود ۳ میلیارد و ۲۲ میلیون سال پیش لایه های نازکی از میکروب ها بر بستر رودخانه ای باستانی در آفریقای جنوبی و در زیر سنگریزه ها مدفون شدند. میلیاردها سال این لایه های میکروبی در بستر این رودخانه مدفون مانده بود تا اینکه در نهایت خود را هویدا ساخته و دانشمندان را به وجد آوردند.

دانشمندان عقیده دارند این فسیل، اولین نشانه حیات بر روی خشکی است. قبلا فسیلی دیگری در آفریقای جنوبی کشف شده بود که در حدود نیم میلیارد سال جوان تر از این فسیل بود، اما دانشمندان تا قبل از این کشف، نمونه قبلی را قدیمی ترین نشانه حیات بر روی خشکی عنوان می کردند.

شواهد علمی نشان می دهند که حیات در درون اقیانوس ها  به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون سال پیش باز می گردد، اما حیات بر روی خشکی یقینا جوان تر از این تاریخ است.

کشف فسیل سه میلیارد ساله و نظریه های علمی جدید

کشف فسیل سه میلیارد ساله در سرزمین صخره ای شرق آفریقای جنوبی صورت گرفت که مکانی شناخته شده برای بسیاری از دانشمندان و ماوای تعدادی از قدیمی ترین پدیده های زمینی است.

لایه های فسیلی میکروبی کشف شده به خوبی در میان سنگریزه ها محافظت شده اند و بیانگر این مهم هستند که موجودات زنده بر بستر رودخانه های باستانی حیات داشته اند که برای دانشمندان حیات بر روی خشکی تلقی می شود. دانشمندان عقیده دارند بستر این رودخانه قدیمی ترین بستری است که حیات را در خود جای داده است.

فسیل یاد شده ترکیبی از لایه های میکروبی و رسوبات است که در واقع به شکل متناوبی این لایه ها تکرار می شوند. فسیل همچنین حاوی مواد ارگانیک مانند اتم های نیتروژن و کربن است که زمانی بخشی از ارگانیزم های زنده بودند.

آنالیز اتم های نیتروژن موجود در فسیل بیانگر این موضوع هستند که میکروب های باستانی با نیترات تغذیه می کردند. زمانی که این میکروب ها زندگی می کرد (۴ تا ۲ و نیم میلیارد سال پیش) اتمسفر زمین اکسیژن چندانی نداشت. لذا متابولیزم میکروبی بر اساس نیترات بود نه اکسیژن و نیترات انرژی زیادی به میکروب ها می داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. زمین از همون اول میزبان خوبی بوده

  2. خب ک چی الان تنها چیزی که مهم نیست گذشتس
    واقعا مهم نی
    چیزی که باید نگرانش باشیم آیندس آینده

  3. چ جالب ینی قبل شکل گیری خورشید بوده