گزارش مالی جدید اپل

تحلیل‌گران فروش بیش از 40 میلیون آیفون را در گزارش مالی جدید اپل پیش‌بینی می‌کنند

گزارش مالی جدید اپل به زودی منتشر خواهد شد و تحلیل‌گران می‌گویند اهالی کوپرتینو در دوره مالی اخیر خود، فروش بیشتر از 40 میلیون گوشی آیفون را گزارش خواهند کرد.

اپل به زودی گزارش کاملی را از عملکرد خود به صورت عمومی منتشر می‌کند. همواره جذاب‌ترین بخش از این گزارش‌ها، میزان فروش گوشی های آیفون طی دوره مالی سه ماهه شرکت است؛ دوره‌ای که بر خلاف گزارش‌های سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه، از ابتدای آوریل تا پایان ژوئن را پوشش می‌دهد.

در این بازه زمانی، معمولا فروش گوشی های آیفون کمتر از هر زمان دیگری است چرا که کاربران در طول تابستان کمتر سراغ گوشی های آیفون رفته و به انتظار معرفی نسل جدید در پاییز می‌نشینند. در این صورت، دوره سه ماهه مالی اول اپل که سه ماه کامل از فروش جدیدترین مدل‌ها به اضافه فصل تعطیلات را شامل می‌شود (به جز آیفون ایکس که سال گذشته تاخیر خورد)، بهترین دوره سه‌ماهه برای فروش گوشی های اپل است.

مطابق با یکی از گزارش‌های اخیر، 17 تحلیل‌گر (که 10 نفر از آنها در وال استریت مشغول فعالیت هستند) معتقدند اپل برای دوره مالی منتهی به 30 ژوئن، فروش 39.8 میلیون تا 43.3 میلیون تلفن هوشمند را گزارش خواهد کرد. میانگین 42.05 میلیون دستگاه نیز نشانگر افزایش 2.4 درصدی فروش اپل در مقایسه با سال گذشته است.

گزارش مالی جدید اپل

اعداد مهم دیگر که احتمالا برای کاربران جذاب باشند، میانگین قیمت فروش آیفون است. دورره قبلی، اپل میانگین قیمت فروش را 728 دلار گزارش کرد که در مقایسه با رقم 655 دلاری همان زمان در سال گذشته افزایش پیدا کرده بود. به نظر می‌رسد این رقم، فروش بهتر از میزان پیش‌بینی شده به خاطر آیفون 10 را نشان می‌دهد. اپل حالا بخشی از تمرکز خود را روی سرویس‌ها نیز قرار داده است که در نتیجه آن، درآمدهای این بخش در دوره قبلی با افزایش 31 درصدی در مقایسه با سال 2017، 9.19 میلیارد دلار افزایش یافت.

دوره قبلی، اپل موفق به فروش 9.1 میلیون دستگاه آیپد شده بود. حال منتظریم تا ببینیم در گزارش مالی جدید اپل ، این رقم به لطف عرضه مدل 2018 آیپد 9.7 اینچی با پشتیبانی از Apple Pencil و قیمت پایه 328 دلار تا چه اندازه افزایش پیدا خواهد کرد. اگرچه اپل میزان فروش جداگانه ساعت های هوشمند اپل واچ را اعلام نمی‌کند، اما تیم کوک از افزایش 50 درصدی فروش گجت های پوشیدنی خبر داده بود. به تازگی نیز مرکز Canalys از عرضه 3.5 میلیون اپل واچ و افزایش 30 درصدی میزان عرضه در مقایسه با سال گذشته خبر داده است.

اپل در رقابت شرکت‌های مختلف برای تبدیل شدن به نخستین کمپانی 1 تریلیون دلاری عمومی هم‌چنان پیشتاز است. مطابق با قیمت سهام روز جمعه، این شرکت نزدیک به 942 میلیون دلار ارزش دارد. اگر مدیران در گزارش مالی جدید اپل از فروش بیشتر گوشی های آیفون، افزایش میانگین قیمت فروش و درآمدهای بیشتر در سرویس‌دهی خبر دهند، احتمالا شاهد افزایش قیمت هر سهم و به تبع آن، ارزش کمپانی اپل خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. واقعا هم حقشه بیشتر از اینا فروش داشته باشه .از هیچ چیز کم نذاشته چه توی طراحی چه سخت افزاری

  2. یعنی تنها هدفم از ایران رفتن اینه که برم اونجا بتونم یدونه از این اپل ها بخرم فقط