شرکت سونی

سقوط آزاد شرکت سونی در بازار تلفن های همراه هم‌چنان ادامه دارد

شرکت سونی گزارش مالی سه ماهه منتهی به ژوئن را منتشر کرد. ظاهرا سقوط آزاد این کمپانی محبوب در بازار تلفن های همراه، با فروش تنها 2 میلیون گوشی هم‌چنان ادامه دارد.

در شرایطی که هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت فروش پایین گوشی های هوشمند سونی دیده نمی‌شود، مدیران با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال 2018 میلادی، از فروش تنها 2 میلیون موبایل خبر دادند. این در حالی‌ست که ژاپنی‌‌ها در همین زمان در سال گذشته، فروش 3.2 میلیون گوشی را گزارش کرده بودند.

کاهش 27 درصدی درآمد شرکت سونی

در مجموع، سونی طی این دوره سه ماهه 1.18 میلیارد دلار از بخش تلفن های همراه درآمد داشته که مقایسه آن با سه ماهه دوم سال 2017، نشانگر کاهش 27 درصدی درآمد است. ظاهرا عمده این افت فروش در بازار ژاپن و کشورهای اروپایی اتفاق افتاده و وضعیت در بازار سایر کشورها مثل گذشته گزارش شده است. فراتر از آن، سونی می‌گوید علی‌رغم فروش پایین‌تر، هزینه‌ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته‌اند تا هنوز مدیران برای بازگشت شرکت به سودآوری امیدوار باشند.

بعد از انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه نخست سال، Sony عرضه مجموعا 10 میلیون اسمارت فون و فروش 5.74 میلیارد دلار را برای تمام 2018 پیش‌بینی کرد. حال فروش پایین‌تر از میزان پیش‌بینی‌شده باعث شده تا شرکت هدف‌گذاری خود را تغییر داده و عرضه مجموعا 9 میلیون گوشی و فروش 5.47 میلیارد دلار را برای سال 2018 پیش‌بینی کند.

سونی امیدوار است در ماه‌های باقی‌مانده سال، باز هم هزینه‌های خود را به منظور جبران فروش پایین کاهش دهد. در حالی که کارشناسان چندان از سودآوری بخش موبایل مطمئن نیستند، اما با ظهور فناوری 5G انتظار می‌رود این روند در سال 2019 تغییر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بنظرم بکشه کنار بهتره

  2. سونی همیشه توی طراحی از همه عقب میمونه

  3. من میدونستم اخرشم این شرکت ورشکسته خواهد شد

  4. حاشیه براش حاشیه درست کرد! این حاشیه! به خاطر اون حاشیه بود!

    وقتی همه تولید کنندگان دارن گوشی بدون حاشیه (و یا کم حاشیه) می سازند و شرکت سونی پاش رو تو یک کفش کرده و داره گوشی با نسبت پایین، نمایشگر به بدنه تولید می کنه، معلومه که از رقابت کنار میره!

    با سپاس