گنج پنهان

پنج گنج پنهان دنیا که رنج یافتن‌شان بی‌ثمر مانده است

در این مقاله پنج گنج پنهان و گمشده‌ی تاریخ را مرور خواهیم کرد که تلاش ده‌ها و بلکه صدها ساله‌ی بشر برای یافتن آن‌ها، هنوز نتیجه نداده است.

احتمالا شما هم فیلم‌هایی را تماشا کرده‌اید که موضوع آن‌ها، به گنج‌های مخفی شده اختصاص داشت. اما این تنها در فیلم‌ها خلاصه نمی‌شود و در عالم واقعیت هم برخی از افراد، درباره یافتن یک گنج پنهان و گران‌بها رویاپردازی می‌کنند. حقیقت این است که هنوز گنجینه‌های اسم و رسم‌دار بسیاری در اقصی نقاط دنیا پنهان شده است و هرچند به احتمال اندک، اما شانس کشف آن‌ها به دست بشر وجود دارد.

ثروت خانواده‌های ویرجینیا

جان سینگلتون موزبی

در دوران جنگ داخلی امریکا، ژنرال جبهه‌ی شمال «جان سینگلتون موزبی» مال و اموال قیمتی خانواده‌های ثروتمند ویرجینیا را مصادره کرد. اما او هنگامی که خود را در محاصره نیروهای دشمن دید، این گنجینه را به یکی از یاران وفادار خود داد تا اقدام به مخفی کردن آن بکند. ظاهرا در این کار موفق هم بود؛ چرا که هنوز کسی این گنج پنهان را نیافته است.

گنج کشتی فلور دو مار

کشتی فلور دو مار

فلور دو مار (Flor Do Mar) یک کشتی عظیم پرتغالی و بزرگترین کشتی بادبانی در عصر خود بود. در سال 1511 میلادی، ملوانان فلور دو مار پس از فتح مالاکا (شهری در مالزی)، به دستور پادشاه آلفونسو در راه خانه بودند تا ثروت هنگفتی که به عنوان خراج از پادشاه سیام (تایلند امروزی) ستانده بودند را به پرتغال انتقال دهند. این کشتی در آن زمان، حال و روز خوشی نداشت و از استحکام کافی برخوردار نبود، اما از آنجایی که نماد و مایه غرور نیروی دریایی پرتغال محسوب می‌شد، ارتش این کشور به استفاده از آن ادامه داد.

ظاهرا فلور دو مار هنگام بازگشت به خانه، در تنگه مالاکا گرفتار طوفان شد و در نوامبر سال 1511 به عمق آب فرو رفت. هیچکس مکان دقیق غرق شدن آن را نمی‌داند و لاشه‌ی این کشتی عظیم به همراه محموله‌ی گران‌بهایش همچنان کشف نشده باقی مانده است.

طلای آتاهوالاپا

گنجینه تمدن اینکا

هنگامی که در قرن شانزدهم میلادی «آتاهوالاپا» آخرین امپراتور تمدن اینکا به اسارت «پیزارو» کشورگشای اسپانیایی درآمد، از افرادش خواست که مقدار زیادی طلا جمع‌آوری و به عنوان بهای آزادی، به پیزارو اهدا کنند. بر اساس روایات، اسپانیایی‌ها از پذیرش این پیشنهاد سرباز زدند و به همین دلیل، اینکاها گنج خود را به دریاچه یاناکوچا انداختند. برخی روایات نیز مدعی‌اند، این گنج پنهان در یک غار مخفی کوهستانی دفن شده است.

مقبره‌ی چنگیز خان مغول

چنگیز خان مغول

وجود گنج‌های پرشمار در مقبره‌ی امپراتورهای فاتح، حقیقت پنهانی نیست. به همین دلیل چندین قرن است که جویندگان گنج و باستان شناسان به دنبال یافتن مکانی هستند که امپراتور بزرگ مغول در آن به خواب ابدی فرو رفته؛ اما این تلاش‌ها برای کشف مقبره چنگیز خان و گنج پنهان آن که بر اساس برخی روایات، غیر قابل شمارش توصیف شده تاکنون نافرجام بوده است. بسیاری محل دفن چنگیز را جایی در نزدیکی‌های رود آنون (Onon) می‌دانند که از مغولستان تا روسیه امتداد دارد.

گنج پنهان دریاچه تاپلیتز

گنج پنهان دریاچه تاپلیتز

پس از سقوط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، شایعات بسیاری درباره سرنوشت ثروتی که نازی‌ها در طول جنگ برای خود اندوخته بودند، پخش شد. در همین راستا، برادرزاده‌ی یکی از افسران پیشین آلمان مدعی شد که نازی‌ها صندوق‌های مملو از طلا را به درون دریاچه‌ای در اتریش انداختند.

اعماق دریاچه تاپلیتز (Toplitz) از جمله نقاطی محسوب می‌شود که مورد بررسی‌های فراوانی قرار گرفته؛ اما هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر وجود گنج پنهان در آن به دست نیامده است و به مانند سایر موارد ذکر شده، تلاش‌ها برای یافتن این گنجینه نیز ادامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. یکی از اینا پیدا کنیم خیلی خوبه

  2. هرکگی پیداش کنه نونش تو روغنه

  3. حالا دیگ عزمو جزم کنیم بیفتیم دنبال قبر این پادشاها

  4. ما که هیچوقت از این شانسا نداشتیم و نخواهیم داشت

  5. هنوزم هست یا تموم شده دیگ