برند سامسونگ

کاهش سود سامسونگ در ربع دوم 2018 به خاطر فروش کم گلکسی اس 9

سود سامسونگ در ربع دوم 2018 با کاهش مواجه شده است، در حالی که همه انتظار داشتند این شرکت به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا، باز هم از نظر سودآوری پیشرفت کند. فروش کمتر از انتظار گلکسی اس 9 دلیل کاهش درآمد و فروش کلی سامسونگ طی سه ماهه دوم 2018 بوده است.

سامسونگ همانند دیگر شرکت‌ها، گزارش مالی شرکت طی ربع دوم سال جاری را منتشر کرد. فروش این شرکت طی دومین سه ماهه 2018 برابر 52.2 میلیون دلار بوده است که طی دوازده ماه اخیر کمترین میزان محسوب می‌شود.

این شرکت کره‌ای با اشاره به کاهش سوددهی اعلام کرد کم شدن میزان فروش گوشی های هوشمند و همچنین پنل‌های نمایشگر موبایل، دلیل اصلی این اتفاق بوده است. با این حال، سامسونگ هنوز از درخواست‌های بسیار زیاد شرکت‌ها برای دریافت چیپ‌های مموری خوشحال است. پیشتر نیز پیش‌بینی شده بود میزان فروش پنل‌های صفحه نمایش موبایل سامسونگ کاهش پیدا خواهد کرد، اما در عوض مشتریان بیشتری به خرید چیپ مموری از این شرکت روی می‌آورند.

سود سامسونگ در ربع دوم 2018

بخش IT & Mobile Communications در شرکت سامسونگ که گوشی های سری گلکسی در آن ساخته می‌شوند به کاهش فروش 20 درصدی اشاره کرد، به طوری که فروش گوشی های سامسونگ از 26 میلیارد دلار به 21 میلیارد دلار رسیده است. افزایش رقابت در بازار مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده علت اصلی این کاهش برآورد می‌شود.

غول کره‌ای انتظار دارد به لطف معرفی سامسونگ گلکسی نوت 9 طی نیمه سه ماهه دوم سال جاری، میزان فروش شرکت طی کل نیمه دوم 2018 به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

گلکسی نوت 9

بر اساس جدول سود سامسونگ در ربع دوم 2018 بخش Semiconductor Business این شرکت به عنوان تولیدکننده چیپ‌های مموری NAND و DRAM، موفق‌ترین قسمت محسوب می‌شود، به طوری که سودآوری آن طی بازه زمانی یاد شده به بیشترین میزان ممکن از زمان آغاز فعالیت آن رسیده است. نزدیک به 37 درصد فروش کل سامسونگ و 80 درصد سوددهی شرکت طی ربع دوم سال جاری مدیون فروش فوق‌العاده چیپ‌های حافظه به دیگر شرکت‌ها بوده است.