سامسونگ گلکسی تب اس 4

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی تب اس 4 (Samsung Galaxy Tab S4)

در بررسی اولیه سامسونگ گلکسی تب اس 4 (Samsung Galaxy Tab S4)، امکانات و مشخصات فنی تبلت جدید سامسونگ را زیر ذره‌بین خواهیم برد. آیا گلکسی تب اس ۴ در بازار پرتلاطم تبلت ها، انتظارها را برآورده خواهد کرد؟

چند هفته‌ای هست که ما منتظریم سامسونگ از گلکسی تب اس 4 رونمایی کند. اگرچه پیش‌تر تصور می‌شد این اتفاق در رویداد “Unpacked” بیفتد، اما کره‌ای‌ها امروز تبلت های جدید خود را معرفی کردند.

از آنجایی که گلکسی تب اس 4 قدرتمندترین تبلت سامسونگ محسوب می‌شود، به منظور آشنایی بیشتر، بد نیست نگاهی دقیق‌تر به این محصول خوش‌ساخت داشته باشیم.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی تب اس 4

طراحی 2018

از سال 2017، گوشی های پرچمدار با نمایشگرهای کم‌حاشیه 18:9 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. مدت زمان زیادی از ارتقای تبلت ها نمی‌گذرد و حالا جدیدترین محصول کره‌ای‌ها با صفحه نمایشی عریض و بزرگ که ضخامت حاشیه‌های آن کاهش یافته است، اینجاست تا باز هم شاهد یک تغییر مهم دیگر در این محصولات باشیم. هرچند، ما هم‌چنان از وجود فضای کافی برای جلوگیری از لمس تصادفی صفحه از سازندگان قدردانی می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی تب اس 4

سامسونگ باز هم از فریمی فلزی استفاده کرده است و در بخش پشتی هم می‌توان پنلی شیشه‌ای را پیدا کرد. البته اینجا خبری از پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم نیست. با این حال، یک رابط چهار نقطه‌ای در اطراف تبلت وجود دارد تا کاربران بتوانند لوازم جانبی مخصوص را از آن طریق به دستگاه متصل کنند. قطعا این طراحی جذاب است، ولی ما چندان در مورد وزن تبلت و باقی ماندن رد انگشت خود روی آن مطمئن نیستیم.

سامسونگ گلکسی تب اس 4

در بخش جلویی، صفحه نمایشی 10.5 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1600×2560 را داریم. این موضوع غافلگیرکننده نیست چرا که سامسونگ چندین سال است که با جلوتر بودن از رقبای خود، از این پنل‌های باکیفیت در محصولات خود استفاده می‌کند و نمایشگر Galaxy Tab S4 نیز همان‌طور که انتظارش را داشتیم، زیباست.

شما در هیچ جای دستگاه نمی‌توانید اسکنر اثر انگشت را پیدا کنید. در واقع سامسونگ فقط از اسکنر عنبیه چشم استفاده کرده است. البته این سیستم شامل “Intelligent Scan” نیز می‌شود؛ سیستمی که با ترکیب اسکنر عنبیه چشم و فناوری تشخیص چهره، به عنوان قفلی ایمن‌تر در خدمت کاربران است.

سامسونگ گلکسی تب اس 4

عملیات مورد نیاز برای باز کردن دستگاه، بسیار سریع و البته آسان انجام می‌شود. هرچند، زمانی که سامسونگ گلکسی تب اس 4 در موقعیتی افقی باشد، باید آن را به سمت دیگر کج کرد که کمی عجیب است. برای درک بهتر این مکانیسم، لازم است کمی بیشتر با تبلت کار کنیم.

قابلیت‌های چندرسانه‌ای در یک پکیج کوچک

سامسونگ گلکسی تب اس 4 با سیستم اسپیکر چهارگانه و لوگوی “Tuned by AKG” در بخش پشتی به استقبال علاقه‌مندان آمده است. اگرچه هنوز به بررسی بیشتری نیاز است، اما این اسپیکرها علی‌‌رغم داشتن صدای بسیار خوب، آن‌گونه که انتظارش را داشتیم بلند نبودند و به نظر می‌رسید بیس نیز پایین بود. تفکیک استریو در این تبلت بسیار خوب بوده و لذت انجام بازی‌ها یا تماشای ویدیوها را دوچندان خواهد کرد. قطعا این سیستم عملکردی بالاتر از حد معمول دارد، اما برای اظهار نظر نهایی باید مدت زمان بیشتری را با آن سپری کرد.

سامسونگ گلکسی تب اس 4

مورد مهم‌تر، پشتیبانی سامسونگ گلکسی تب اس 4 از حالت دکس بدون نیاز به DeX Station یا مانیتور اکسترنال است. در بررسی سامسونگ دکس پد، اشاره کردیم که این گجت تجربه بسیار خوبی از نسخه دسکتاپی اندروید را برای کاربران رقم می‌زند، ولی این‌که دکس پد به مانیتور اکسترنال و منبع برق نیاز دارد، سودمندی آن را پایین می‌آورد.

خوشبختانه DeX Mode در گلکسی تب S4 همانند تجربه قبلی ما و چیزی است که پیش‌تر دیده بودیم؛ موضوعی که نویدبخش تجربه‌ای بسیار جذاب خواهد بود. مطابق با اطلاعات موجود، اتصال نمایشگر خارجی با DeX و استفاده از تبلت به عنوان صفحه نمایش ثانوی امکان‌پذیر است.

لوازم جانبی مخصوص

سامسونگ گلکسی تب اس 4

همانند نسل قبلی، گلکسی تب اس 4 نیز به همراه قلم هوشمند اس پن در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این قلم که از فناوری “Wacom” قدرت می‌گیرد، دقیق و سریع بوده و با بهره‌گیری از قابلیت “Palm Rejection”، یکی از بهترین استایلوس‌های موجود در بازار است. این قلم در مقایسه با نسخه دیگر S Pen که معمولا همراه با گلکسی نوت ارائه می‌شود، اندازه بزرگ‌تری داشته و حس یک خودکار واقعی را منتقل می‌کند. متاسفانه، جای مخصوصی برای تعبیه قلم در دستگاه در نظر گرفته نشده و شما مجبورید به صورت جداگانه آن را حمل کنید؛ مگر اینکه قصد خرید وسیله بعدی را داشته باشید.

کاور “Book Cover Keyboard” دیگر وسیله‌ای جذابی است که البته باید آن را جداگانه خریداری کرد. این کاور علاوه بر داشتن کیبوردی با کلیدهای بسیار باکیفیت، محلی مخصوص برای قرار دادن قلم هوشمند دارد. در این صورت دیگر نباید نگران گم کردن آن باشید.

سامسونگ گلکسی تب اس 4

سامسونگ یک وسیله دیگر را هم برای گلکسی تب اس 4 در نظر گرفته است که باز هم جداگانه به فروش می‌رسد. “Charging Dock Pogo” اساسا یک استند شارژ است که تبلت شما را در حالت “landscape” نگه خواهد داشت. به لطف رابط چهارنقطه‌ای موجود در طرفین، تبلت به آسانی روی این پایه قرار گرفته و به راحتی نیز جدا می‌شود. به علاوه، هم‌زمان با تماشای ویدیو می‌توانید باتری 7300 میلی‌آمپر ساعتی آن را هم شارژ کنید.

وجود دوربین‌های کارآمد

اینکه شما در یک تبلت نیاز به دوربین خوب دارید یا نه، جای بحث دارد. تعداد کمی از کاربران، تبلت 10 اینچی خود را بیرون می‌برند و تعداد کمتری از آنها هم از آن تبلت به عنوان یک وسیله چندرسانه‌ای استفاده می‌کنند. با این حال، شما قطعا به دوربین سلفی برای گفتگوی تصویری و دوربین پشتی برای اشتراک‌گذاری چیزی که در حال تماشای آن هستید، نیاز دارید.

سامسونگ گلکسی تب اس 4

با این تفاسیر، سامسونگ از یک دوربین 13 مگاپیکسلی در بخش پشتی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در بخش جلویی بهره برده است. دوربین جلوی کیفیت بالایی داشته و حتی با قابلیت “Selfie Focus” (حالت پرتره) برای ثبت سلفی‌هایی جذاب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، ولی توانایی آن در جدا کردن پیش‌زمینه از پس‌زمینه بلور ما را غافلگیر نکرد. دوربین پشتی به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد، ولی ما مطمئن هستیم که با گلکسی اس 9 فاصله زیادی دارد.

انتظارات

سامسونگ گلکسی تب اس 4 تبلتی قدرتمند و کارآمد از سوی غول فناوری کره است. شاید برخی کاربران نسبت به استفاده از تراشه اسنپدراگون 835 به جای اسنپدراگون 845 به سامسونگ خرده بگیرند، اما این کار باعث می‌شود سازندگان قیمت نهایی را پایین نگه دارند. به علاوه، این تراشه به اندازه‌ای قوی هست که بتوان محتوای مختلف را بدون افت سرعت اجرا کرد. به این موارد باید نمایشگر درخشان، اسپیکرهایی بهتر از دیگر تبلت ها و پشتیبانی از دکس را هم اضافه کرد تا ما با محصولی کامل رو به رو باشیم.

البته، قیمت نهایی هم به اندازه ویژگی‌های فنی اهمیت دارد! در ادامه می‌توانید عکس‌های بیشتری از تبلت جدید سامسونگ را تماشا کنید.

گالری تصاویر سامسونگ گلکسی تب اس 4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*