نمایشگرهای منعطف ال جی

نمایشگرهای منعطف ال جی به یکه تازی سامسونگ پایان می‌دهند

تا پیش از این سامسونگ به عنوان تنها بازیگر عرصه ساخت نمایشگرهای منعطف در جهان یکه تازی می‌کرد، تا اینکه نمایشگرهای منعطف ال جی از راه رسیدند و به انحصار سامسونگ بر این فناوری خاتمه دادند. این نمایشگرها قرار است در گوشی‌های هوشمند دیگر سازندگان استفاده شوند.

یکه تازی سامسونگ در زمینه ساخت نمایشگرهای OLED منعطف برای گوشی‌های تاشو ممکن است امسال توسط نمایشگرهای منعطف ال جی با چالش بزرگی روبرو شود. چراکه کمپانی‌های دیگر مشغول همکاری با دیگر غول کره‌ای، یعنی ال جی به منظور ساخت نمایشگرهای OLED منعطف برای گوشی‌های انعطاف پذیر هستند. به گزارش رسانه‌های کره جنوبی، ال جی هم اکنون آماده تولید تجاری نمایشگرهای انعطاف پذیر خود است که احتمال می‌رود در گوشی‌های منعطف هوآوی، شیائومی و اوپو استفاده شده و عنوان اولین گوشی هوشمند با نمایشگر انعطاف پذیر را از سامسونگ بربایند.

در این بین هوآوی محتمل ترین گزیه برای ساخت اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر است. پیش از این گفته شده بود کمپانی چینی BOE سازنده پنل‌های OLED انعطاف پذیر گوشی منعطف هوآوی خواهد بود، با این حال ال جی در این زمینه بسیار جلوتر از دیگر رقبا به جز سامسونگ است. ال جی چه در زمینه کیفیت و توان تولید چنین نمایشگرهایی از سامسونگ عقب‌تر است. با وجود این ال جی در پیدا کردن خریدار برای نمایشگرهای منعطف خود مشکلی ندارد و دیگر کمپانی‌ها به جز سامسونگ می‌توانند از مشتریان ال جی شوند. هوآوی، شیائومی و اوپو در حال حاضر بزرگترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند در چین هستند و بدون شک می‌توانند از خریداران اصلی و مهم نمایشگرهای منعطف ال جی باشند.

در حال حاضر تنها مسئله پیش روی ال جی تحویل این پنل‌ها به سازندگان است. ال جی می‌تواند پنل‌هایی با شعاع انحنا و خمش 2.5R تولید کند که به لطف تحقیق‌ها و پژوهای در حال انجامش در این زمینه، این رقم برای پنل‌های منعطف تولیدی سال آینده به 1R می‌رسد. ناگفته نماند سامسونگ در حال حاضر نمایشگرهایی با شعاع انحنا و خمش 1R می‌سازد و ال جی یک سال در این زمینه از هموطن خود عقب‌تر است.

فناوری رسوب‌گذاری لایه‌ای اتمی به نمایشگر امکان چندین بار تا و باز شدن بدون بروز مشکل در ناحیه اتصال را می‌دهد و ال جی در مراحل پایانی بررسی و آزمایش این قابلیت است. با این تفاسیر بایستی خود را برای خوش آمد گویی احتمالی به گوشی‌های هوشمند تاشو در سال 2019 آماده کنیم. همچنین همگی امیدواریم سازندگان درگیر در این رقابت قابلیت‌های منحصر به فردی برای گوشی‌های خود در نظر گرفته باشند.

تاکنون سازندگان چینی موفق به پشت سر گذاشتن دیگر کمپانی‌ها در رقابت عرضه اولین گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های کشویی و سنسور اثر انگشت درون نمایشگر شدند. پس بعید نیست بار دیگر اسب آنان در مسابقه اول شده و به لطف ال جی نخستین گوشی هوشمند با نمایشگر منعطف نیز از سوی آنان معرفی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. تو این سال ها سازندگان گوشی فقط با اعداد بازی کردند. صفحه تاشو اقدام خیلی خوب و کاربردیه. یکی بیاد بگه از سال ۲۰۱۲ به این طرف چه از لحاظ کیفی چه کمی چه چیزی به گوشی ها اضافه شده. واید بودن دوربین رو نمیشه پیشرفت گذاشت بدنه فلزی یا شیشه ای تکنولوژی نیست به جور لوکس گرایی هست.پیکسل بیش تر، دو دوربین ،حاشیه کم صفحه نمایش،شارژ سریع تر اینها پیشرفت واقعی نیست بازی با اعداد هست.

  2. به چ دردی میخوره اخه یه تیکه پاستیل بذاری جیبت

  3. انقد رقابت بخود کتنن سر این که بمیرن

  4. مگه اصلا سامسونگ مال خودشو معرفی کرده که یکعه تازی کنه

  5. با ورود هوآوی دیگ سامسونگ رنگ موفقیت رو به چشم نخواهد دید دیگ حالا الجی و بقیه بماند

  6. بالاخره شاخ سامسونگ شکونده شد

  7. سامسونگ هم مشتری های خودشو داره سیاستهای خودشو داره و رقیب سر سختیه واسه ال جی چیزی هم از ارزش سامسونگ کم نمیشه و نخواهد شد