گوشی ناچ استایل اپل و هواوی

اپل و هواوی بیشترین گوشی ناچ استایل را طی نیمه اول سال فروختند

مفهوم گوشی ناچ استایل به لطف فروش بالای محصولات این چنینی توسط اپل و هواوی امروز متداول شده است. اگرچه قرار نیست استفاده از بریدگی بالای نمایشگر تا همیشه متداول باقی بماند، اما این سبک طراحی تا چند سال آینده جایی نمی‌رود.

طی نیمه نخست سال 2018، نزدیک به 86 میلیون گوشی ناچ استایل در سراسر دنیا به فروش رسید، پس امروز کاربران تقریبا به بریدگی بالای نمایشگر که روزی آن را بخشی زائد و مزاحم خطاب می‌کردند، خو گرفته‌اند.

بر اساس آمار Sigmaintell Consulting، این میزان 14.25 درصد فروش کل گوشی هوشمند طی شش ماهه اول 2018 محسوب شده و انتظار می‌رود طی نیمه دوم سال باز هم افزایش پیدا کند. پیش‌بینی شده در بین شرکت‌های سازنده گوشی ناچ استایل، به زودی اپل پیشتازی کند. در حال حاضر هواوی بیشترین سهم را در این بازار دارد.

آمار فروش گوشی ناچ استایل هواوی و اپل

در شش ماهه نخست سال، اپل به لطف فروش خوب آیفون ایکس به میزان 20.7 میلیون دستگاه توانست در جایگاه دوم پرفروش‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی ناچ استایل قرار بگیرد. هواوی از طریق فروش 25.4 میلیونی چندین گوشی مجهز به بریدگی بالای نمایشگر، اکنون محبوب‌ترین برند در زمینه طراحی و ساخت گوشی های ناچ استایل شناخته می‌شود. بعد از هواوی و اپل شرکت‌های اوپو، ویوو و شیائومی حضور دارند. بین پنج گوشی‌ساز بزرگ دنیا، سامسونگ تنها شرکتی است که هنوز هیچ گوشی ناچ استایلی معرفی نکرده است.

هواوی پی 20 پرو

دلیل انتظار به افزایش سهم اپل در این بخش، عرضه سه گوشی آیفون 2018 طی یک ماه آینده محسوب می‌شود، گوشی هایی که طبق تصاویر لو رفته از آن‌ها همگی مجهز به بریدگی بالای صفحه نمایش هستند.

از طرفی دیگر ممکن است هواوی میت 20، میت 20 پرو و میت 20 لایت نیز دارای چنین سبک طراحی باشند. همچنین احتمال عرضه میان‌رده‌های جدید دارای طراحی ناچ استایل طی دومین نیمه سال جاری توسط هواوی بسیار زیاد است. با توجه به اصرار سامسونگ به استفاده از نمایشگر Infinity Display خطری اپل و هواوی را در بازار گوشی ناچ استایل تهدید نمی‌کند.