آموزش بکاپ گیری از پیامک ها در جیمیل برای اندروید

بکاپ گیری از پیامک ها یکی از نکات مهمی است که معمولا حین ریست فکتوری کردن دستگاه و یا خرید یک گوشی جدید آن را فراموش می‌کنیم. این اتفاق بخشیدنی نیست، چرا که تهیه نسخه پشتیبان از اس ام اس بسیار ساده و راحت است.

یکی از مزیت‌های اتصال گوشی به حساب کاربری خود در گوگل، امکان بکاپ‌گیری اطلاعات درون آن است. به عنوان نمونه می‌توانید کاری کنید تصاویر به صورت خودکار در گوگل فوتوز ذخیره شده و یا فایل‌های مهمتان درون گوگل درایو بارگذاری شوند. برای تهیه نسخه پشتیبانی از عکس‌ها و یا بکاپ گیری از پیامک ها نیز می‌توان به ترتیب از گوگل داکس و جیمیل استفاده کرد.

اولین قدم به منظور بکاپ گیری از پیامک ها داخل گوشی اندرویدی خود، فعال‌سازی دسترسی IMAP در حساب کاربری گوگل است. بعد از لاگین کردن به اکانت گوگل، آیکون چرخ دهنده واقع در گوشه بالا و سمت راست را انتخاب کرده و سپس وارد گزینه Settings شوید. سپس به تب “Forwarding and POP/IMAP” وارد شوید. گزینه‌های مشخص شده را همانند تصویر زیر تغییر بدهید.

بکاپ گیری از پیامک ها به کمک +SMS Backup

قدم بعدی به منظور بکاپ گیری از پیامک ها در اندروید، نصب برنامه +SMS Backup از گوگل پلی استور است. بر روی لینک مشخص شده کلیک کرده و سپس اپلیکیشن را نصب کنید.

 برنامه +SMS Backup

داخل برنامه گزینه Connect را لمس کرده و سپس حساب کاربری گوگلی که پیشتر تنظیمات را برایش انجام داده‌اید انتخاب کنید. گزینه Allow و سپس Backup را مرحله‌های بعد لمس کنید.

بکاپ گیری از پیامک ها

فرآیند بکاپ گیری از پیامک ها در ادامه آغاز خواهد شد. این فرآیند بسته به تعداد پیامک‌ها و گفتگوهای موجود در اپلیکیشن اس ام اس، کمی زمان می‌برد.

بکاپ گیری از پیامک ها

برای مشاهده پیامک های ذخیره شده کافی است به حساب کاربری گوگل لاگین کرده و سپس وارد تب SMS شوید. این تب در ستون سمت چپ و زیر گزینه‌های صندوق ورودی و ارسال شده‌ها قرار دارد.

تب SMS در جیمیل

فعال‌سازی بکاپ گیری از پیامک ها به صورت خودکار

اگر با وجود متداول شدن استفاده از پیام‌رسان‌های تحت اینترنت، همچنان از اپلیکیشن اس ام اس زیاد استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم بکاپ گیری خودکار از پیامک ها را فعال کنید. به این ترتیب هر روز مجبور به انجام این کار به صورت دستی نخواهید بود. به این منظور:

  • وارد اپلیکیشن +SMS Backup شوید
  • وارد Auto Backup شوید
  • گزینه Auto Backup Settings را انتخاب کنید
  • گزینه Regular Schedule را برگزینید
  • بازه زمانی که مایل هستید طی آن به صورت دوره‌ای از پیامک ها بکاپ تهیه شود را مشخص کنید
  • می‌توانید برای جلوگیری از اتلاف پهنای باند اتصال موبایل، گزینه Require WiFi را فعال کنید تا همگام‌سازی اطلاعات با حساب کاربری‌تان در گوگل، فقط در زمان اتصال به یک شبکه وایرلس صورت بگیرد

بکاپ گیری از پیامک ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خیلی عالی بود ایول دستتون درد نکنه

  2. چرا مجبور باشیم ؟ اصلا نیازی نیست که هرروز بکاپ گیری کنیم اخه