گوریلا گلس 6

اوپو آر 17 اولین گوشی دارای گوریلا گلس 6 خواهد بود؟

براساس گزارش‌های جدید، اوپو آر 17 (Oppo R17) اولین گوشی مجهز به گوریلا گلس 6 در دنیا خواهد بود. اما این عنوان پیش‌تر قرار بود به گلکسی نوت 9 اختصاص یابد و هنوز هم این گوشی شانس اولین بودن را از دست نداده است.

شیشه‌های گوریلا گلس معمولا روی صفحه نمایش گوشی‌های بالارده و گران قیمتی دیده می‌شوند که سازنده برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل شده و با استفاده از لایه محافظ گوریلا گلس، سعی داشته تا هنگام سقوط موبایل از دست کاربر، کمترین صدمه به نمایشگر وارد شود. کمپانی بزرگ سامسونگ صاحب بخشی از سهام شرکت کورنینگ، شرکت سازنده شیشه‌های گوریلا گلس است، بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم گوشی‌های ساخت سامسونگ نیز همواره از جدیدترین نسل این شیشه‌های مقاوم بهره می‌برند.

گوریلا گلس 6

گوریلا گلس 6 روی نوت 9 یا آر 17؟‌ مسئله این است!

گرچه گلکسی نوت 7 به یک لکه سیاه در تاریخ بخش موبایل سامسونگ تبدیل شد، اما از محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5 بهره می‌برد که در زمان خود، جدیدترین نسل شناخته می‌شد. گلکسی نوت 4 نیز همراه با گوریلا گلس 4 پا به بازار گذاشت و به طور کلی همواره خانواده پرطرفدار و محبوب نوت با جدیدترین نسل گوریلا گلس به بازار عرضه می‌شدند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، چند روز پیش نیز شایعاتی مبنی بر استفاده از گوریلا گلس 6 در نوت 9 به گوش رسید که اگر نگاهی به گذشته و نسل‌های پیشین سری نوت داشته باشیم، این شایعات را بسیار نزدیک به واقعیت تلقی خواهیم کرد.

با این وجود، در یادداشتی که شرکت کورنینگ به گروه بازدیدکننده از کمپانی‌اش تحویل داده ذکر شده که گوشی اوپو آر 17 اولین تلفن هوشمند مجهز به گوریلا گلس 6 در جهان خواهد بود.

اوپو و کمپانی کورنینگ همواره رابطه کاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند و این همکاری صمیمانه، تجربه کاربری بی‌نظیری را برای مشتریان تلفن‌های هوشمند اوپو به ارمغان آورده است. ما بسیار خوشحالیم که گوشی جدید اوپو اولین دیوایسی خواهد بود که از گوریلا گلس 6 استفاده می‌کند و باور داریم کاربرانمان احساس بی‌سابقه‌ای هنگام کار با این گوشی را تجربه خواهند کرد.

اندی وو، مدیر عامل شرکت اوپو

با توجه به اینکه زمان معرفی آر 17 به طور دقیق مشخص نشده و تنها بازه زمانی اعلام شده توسط اوپو «هفته‌های پیش رو» بوده است، در حالی که تنها یک هفته تا معرفی رسمی گلکسی نوت 9، 18 مرداد فاصله داریم، ادعای مدیر عامل اوپو چندان معتبر به نظر نمی‌رسد.

طبق پیش‌بینی‌ها، نوت 9 در تاریخ دوم شهریور برای فروش در دسترس خواهد بود و در صورتی که این گوشی مجهز به نسل ششم گوریلا گلس باشد و اوپو همچنان به فعالیت‌های مجازی و خبری‌اش به جای معرفی آر 17 ادامه دهد، عنوان اولین گوشی دنیا مجهز به گوریلا گلس 6 دوباره به نوت 9، صاحب اولیه‌اش خواهد برگشت.