خروج مزدا از ایران

خروج مزدا از ایران و توقف تولید مزدا 3 تایید شد

سرانجام خروج مزدا از ایران تایید شد. پس از انتشار شایعه خروج شرکت خودروسازی مزدا از ایران به دلیل تحریم و تکذیب آن، سرانجام معاون فروش شرکت بهمن موتور این خبر را تایید کرد.

حمیدرضا علیزاده، معاون فروش بهمن موتور در مورد همکاری با شرکت مزدا و تولید خودروی مزدا 3 توضیحاتی را ارائه کرد. وی در این باره گفت آیتم‌های زیادی برای توسعه محصول دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به توان زیرساختی شرکت و موافقت برند اصلی اشاره کرد و نمی‌توان فقط با یکی از این دو آیتم دست به سرمایه‌گذاری بزرگ زد. علیزاده اضافه کرد حتی اگر توان تولید 212 هزار دستگاه خودروی مزدا 3 در سال را داشتیم هم شرکت مادر به ما قطعات نمی‌داد تا این امر محقق شود. توسعه محصول به زیرساخت‌های زیادی نیاز دارد و در اصل خواستن شرکت مادر یعنی شرکت مزدای ژاپن بسیار مهم‌تر از خواستن ما است.

معاون فروش شرکت بهمن موتور افزود:

وقتی شریک تجاری ما موافقت کند تازه ما باید یک سرمایه‌گذاری بسیار زیاد برای تغییر خط تولید انجام دهیم و کاری کنیم که خط تولید ما بتواند به جای تولید مثلا 50 دستگاه مزدا، 1000 دستگاه تولید کند که این کار آسانی نخواهد بود. شرکت بهمن یا هر شرکت دیگری زمانی حاضر می‌شود روی تولید و توسعه محصولی سرمایه‌گذاری هنگفت انجام دهد که حداقل 10 سال بتواند آن محصول را تولید و عرضه کند که مزدا 3 این شرایط را ندارد و به همین دلیل برای از رده خارج کردن مزدا 3 از چرخه تولید برنامه‌ریزی شده است.

علیزاده در مورد شرایط فروش اخیر خودروی مزدا 3 اظهار کرد 212 هزار نفر برای خرید مزدا 3 وارد سامانه خرید شدند و ما حتی اگر می‌توانستیم این تعداد خودرو را تولید کنیم، باز هم شرکت مزدا به ما قطعه لازم را نمی‌داد. وی خروج مزدا از ایران را تایید کرد و گفت رابطه همکاری ما و مزدای ژاپن برای تولید قطع شده است و این شرکت به بهانه تحریم‌ها از ایران خارج شد.

سبد محصولات بهمن موتور پس از خروج مزدا از ایران

معاون فروش بهمن موتور در پایان در خصوص جایگزین‌های خودروی مزدا 3 در سبد بهمن موتور گفت ما برند هاوال (HAVAL) و فاو (FAW) را توسعه داده‌ایم و با چند برند دیگر نیز همکاری می‌کنیم. مزدا 3 سهم زیادی در سبد بهمن موتور نداشت، اما همین تولید اندک از ابتدای سال تاکنون نسبت به هدف‌گذاری گروه 50 درصد افت کرده است. مدتی پیش گفته شد که پس از پژو سیتروئن و احتمالا رنو، شرکت مزدا نیز به دلیل تحریم‌ها از ایران خارج خواهد شد، اما در آن زمان گروه بهمن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود قرارداد همکاری این دو شرکت لغو نشده و روابط مزدا و بهمن موتور همچنان ادامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بهتر ک رفت بقیه هم برن زودتر با اقتدار پراید خودمونو سوار میشین

  2. اخ که دلم خنک شد امیدوارم کلا هرچی واردات ماشینه متوقف شه

  3. داریم میریم به دوران اسب سواری و درشکه .. اهای درشکه چی خخخخ

  4. اینم درش به گل اومد ببینم دیگه منتظر چی هستین