کارخانه های TSMC

حمله ویروسی به کارخانه های TSMC ؛ آیا عرضه آیفون به تعویق می‌افتد؟

حمله ویروسی به کارخانه های TSMC فعالیت‌های شرکت و برخی از خطوط تولید چیپست را متوقف کرد. اما آیا این حملات، معرفی و عرضه آیفون های جدید اپل را به تاخیر می‌اندازند؟

TSMC بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های نیمه هادی در جهان محسوب شده و مسئولیت تامین سخت افزار مورد نیاز شرکت‌های مختلفی همچون انویدیا، اپل، کوالکام و ADM را بر عهده دارد. هرچند، مطابق با گزارش بلومبرگ، اخیرا یک ویروس کامپیوتری به سیستم‌های اصلی شرکت ضربه زده و موجب متوقف شدن فعالیت برخی از خطوط تولید چیپست‌ها شده است.

TSMC در گفتگو با بلومبرگ از آلوده شدن «تعدادی از ابزار ساخت» خود خبر داده و ظاهرا درجه آلوده شدن سیستم‌ها از کارخانه به کارخانه متفاوت است. هم‌اکنون برخی از کارخانه‌ها فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و برخی دیگر هم از فردا به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد. در همین حال، مدیران می‌گویند کارخانه های TSMC توسط یک هکر آلوده نشده است.

“Lora Ho”، مدیر ارشد مالی TSMC به بلومبرگ اعلام کرده است که شرکت، در گذشته نیز تحت حمله ویروس‌ها بوده، ولی «این نخستین باری است که خطوط تولید آنها آلوده می‌شود.» هرچند، او جزئیات مربوط به میزان درآمد از دست رفته را اعلام نکرده است و ما هنوز نمی‌دانیم که این حمله به خطوط تولید تراشه‌های مخصوص گوشی های آینده اپل آسیبی رسانده است یا نه.

وقفه در فعالیت خطوط تولید TSMC در زمانی حیاتی برای شرکت اتفاق افتاده است چرا که شرکت‌های مختلف، خود را برای معرفی محصولات جدید در پاییز آماده می‌کنند. از می، تولید چیپ A12 اپل که قدرت‌بخش آیفون های امسال خواهد بود، توسط TSMC آغاز شده است و انتظار می‌رود A12 به عنوان نخستین تراشه با فناوری ساخت 7 نانومتری، کوچکتر، سریع‌تر و بهینه‌تر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. واقعا ادم تو هر شرایطی باید از کشور و مملکتش دزدی کنه بهترین کاره

  2. هرکاری میکنن خیلی هوشمندانس و جا داره یه خسته نباشید بهشدن بگیم

    موفق ترین و عاقل ترین ادما همینان

  3. این هکر ها چیکار میکننن