پروژه کامرشال کرو

ناسا اسامی فضانوردان ماموریت‌های کامرشال کرو را اعلام کرد

پروژه کامرشال کرو (Commercial Crew) که با هدایت ناسا و با هدف توسعه‌ی سیستم‌های حمل و نقل توسط شرکت‌های خصوصی برای اعزام فضانورد به مدار زمین راه‌اندازی شد، اولین گروه از فضانوردان خود را شناخت.

به تازگی ناسا اسامی فضانوردانی را که در اولین پروازها از سری ماموریت‌های کامرشال کرو شرکت خواهند داشت، اعلام کرد. به این ترتیب اعزام فضانوردان از خاک امریکا به فضا که پس از تعطیلی پروژه شاتل متوقف شده بود، با همکاری شرکت‌های بوئینگ (Boeing) و اسپیس ایکس (SpaceX)، بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

پروژه کامرشال کرو

بر این اساس، بوئینگ اولین پرواز آزمایشی فضاپیمای «CST-100 استارلاینر» خود را در نیمه‌های سال 2019 و با حضور اریک بو، کریس فرگوسن و نیکل اُناپو مان به انجام خواهد رساند. اولین مسافران فضاپیمای «کرو دراگون» اسپیس ایکس نیز در آوریل 2019، باب بنکن و دوگ هرلی خواهند بود.

همچنین در ماموریت بلند مدتی که به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد شد، سونیتا ویلیامز سرشناس و فضانورد تازه کار، جاش کاسادا شرکت خواهند داشت. ویلیامز پس از آنکه حضور در ماراتن بوستون را با دویدن روی تردمیل ایستگاه فضایی بین‎ا‌لمللی در سال 2007 شبیه‌سازی کرد، شهرت زیادی به دست آورد.

ناسا اسامی فضانوردان حاضر در دومین پرواز سرنشین‌دار شرکت اسپیس ایکس را هم، ویکتور گلووِر و مایک هاپکینز عنوان کرده است.

اعلام فهرست افراد حاضر در چهار ماموریت اولیه‌ی کامرشال کرو را باید به فال نیک گرفت، اما هنوز راه پر پیچ و خمی تا ختم به خیر شدن این ماموریت‌ها در پیش است. زیرا هم بوئینگ و هم اسپیس ایکس، با مشکلاتی دست به گریبان هستند که می‌بایست تا پیش از فرا رسیدن زمان اولین پرواز سرنشین‌دار خود، بر آن‌ها فائق بیایند. با توجه به اینکه سال 2019 در پیش است شاید تنها افراد خوش‌بین، به تحقق این هدف در زمان مقرر باور داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بیکارن برن فضا ؟؟؟

  2. خوش بحالشون اینا کجان و ما کجا. تمام لذتی که از زندگی میشه برد رو اینا دارن تجربش میکنن

  3. کی گفته نمیشه؟ اینهمه سفر به مریخ داشتیم

  4. مگه نمیگن نمیشه تو مریخ وایساد