موتورولا موتو زد 3

موتورولا موتو زد 3 (Motorola Moto Z3) رسما معرفی شد

گوشی موتورولا موتو زد 3 (Motorola Moto Z3) با ماژول شبکه 5G رونمایی شد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی، امکانات، زمان عرضه و قیمت موتو زد ۳ همراه گجت نیوز باشید.

موتورولا در اقدامی غیر منتظره، موبایل جدید خود را طی رویدادی اختصاصی در شیکاگو معرفی کرد. این محصول جدید تا حد زیادی مشابه موتو زد 3 پلی بوده و عمده تفاوت آنها در دوربین پشتی و نوع تراشه خلاصه می‌شود.

موبایل جدید موتورولا در برابر پاشیدگی آب مقاوم بوده و کلید پاور سمت چپ دستگاه تعبیه شده است، در حالی که سمت راست دستگاه می‌توان اسکنر اثر انگشت را پیدا کرد. موتو Z3 از نسخه خام اندروید بهره برده و کلیدهای ناوبری آن یادآوری چیزی هستند که گوگل در نسخه آزمایشی اندروید P نمایش داده بود.

موتورولا موتو زد 3

مشخصات فنی موتورولا موتو زد 3

دوربین دوگانه پشتی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و پیکسل‌های 1.25 میکرومتری و همین‌طور یک سنسور 12 مگاپیکسلی ثانوی مونوکروم تشکیل شده است تا بتوان محتوا را با کیفیتی بالا ثبت کرد. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، پیکسل‌های 1.12 میکرومتری و میدان دید 84 درجه، همراه خوبی برای سلفی‌بازان خواهد بود. بخش جلویی میزبان صفحه نمایش 6 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1080×2160 و نسبت 18:9 نیز هست.

زیر قاب، تراشه اسنپدراگون 835 در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، مسئولیت مدیریت اطلاعات را بر عهده دارد. این یک اشتباه تایپی نیست؛ سازندگان از چیپست پرچمدار سال گذشته استفاده کرده‌اند. باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی دستگاه آن‌چنان غافلگیرکننده نیست، ولی حداقل چنین ظرفیتی را در سایر گوشی های رده بالای موجود نیز دیده بودیم.

موتورولا موتو زد 3

زمان عرضه و قیمت موتورولا موتو زد 3

موتورولا موتو زد ۳ از اندروید 8.1 اوریو به عنوان سیستم نرم افزاری استفاده می‌کند و تنها در یک رنگ مشکی سرامیکی (Ceramic Black)، از تاریخ 16 آگوست (25 مرداد) با قیمت رقابتی 480 دلار به صورت اختصاصی توسط ورایزن به فروش می‌رسد. ظاهرا خرید دستگاه با اقساط 24 ماهه و پرداخت 20 دلار در ماه هم امکان‌پذیر است. علت اصلی این قیمت‌گذاری، به‌کارگیری تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 است.

موتورولا موتو زد 3

زمانی که شبکه 5G ورایزن از سال آینده در دسترس قرار گیرد، کاربران می‌توانند با خرید ماژول جداگانه 5G MotoMod، پشتیبانی از این فناوری جدید را به Moto Z3 اضافه کنند. ظاهرا این ماژول به مودم X50 کوالکام و یک باتری اختصاصی 2 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده تا استفاده آسان از نسل جدید امکان‌پذیر باشد. قیمت 5G MotoMod اواخر سال جاری اعلام خواهد شد. در همین حال، کاربران می‌توانند تمام موتو مودهای را که با قیمت بالاتر از 100 دلار به فروش می‌رسند، برای مدتی محدود با قیمت 50 دلار خریداری کنند.

تصاویر موتورولا موتو زد 3