به لطف پرينتر هاي 3 بعدي چاپ تفنگ هاي واقعي بچه بازي شده است!

مدتي پيش بود که  موسسه ای به نام Wilson تفنگ خود را که با استفاده از يک پرينتر 3 بعدي چاپ شده بود را مورد آزمايش قرار داد و  نگرش همگان را از قابليت هاي پرينتر هاي 3 بعدي تغيير داد.اما اکنون ديگر هر کسي با داشتن یک پرینتر سه‌بعدی می‌تواند تفنگ خود را چاپ کند!

اگر تصور می‌کنید که عکسی که در زیر می‌بینید، تنها یک تفنگ اسباب‌بازی است، سخت در اشتباهید، این یک تفنگ واقعی است که گلوله‌های استاندارد واقعی هم شلیک می‌کند:

این تفنگ با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، ساخته شده است و در واقع نخستین تفنگی است که به صورت کامل به شیوه سه‌بعدی چاپ شده است. پیش از این هم تجربه‌هایی در این مورد انجام شده بود، اما در آن موارد فقط قسمت‌هایی از تفنگ چاپ شده بود.

این تفنگ Liberator نام دارد و به وسیله یک دانشجوی حقوق دانشگاه تگزاس به نام «کُدی ویلسون» چاپ شده است.

ویلسون فعلا این نمونه اولیه را ساخته است و قصد دارد فایل CAD این تفنگ را هفته بعد به صورت عمومی منتشر کند.

به این ترتیب هر کسی که به دستگاه چاپ سه‌بعدی دسترسی داشته باشد، می‌تواند بدون اینکه نیازی به رفتن به اسلحه‌فروشی باشد و سابقه‌اش چک شود، می‌تواند صاحب تفنگی شود که شماره سریالی هم ندارد!
این تفنگ از ۱۶ قسمت تشکیل شده است و لوله آن قابل تعویض است.

همه این قسمت‌ها از پلاستیک ABS و با یک پرینتر سه بعدی Stratasys Dimension SST درست شده‌اند.تفنگی که ویلسون درست کرده است، شش قسمت فلزی دارد و به این ترتیب تفنگ او توسط شناساگرهای فلز قابل تشخیص است، اما سایر افرادی که تفنگ پرینت می‌گیرند هیچ الزامی ندارند که قسمت‌های فلزی در تفنگ خود بگنجانند.

نه! دیگر تفنگ‌های پلاستیکی اسباب‌بازی نیستند.

تا به حال از پرینترهای سه‌بعدی برای چاپ زیورآلات، مجسمه‌های کوچک، اشکال فانتزی و حتی بعضی از بافت‌های بدن استفاده شده است، اما گویا حالا دیگر با یک مشکل امنیتی روبرو هستیم!


منبع : forbes

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*