بازار موبایل

بسته جدید ارزی دولت چه تاثیری بر بازار موبایل می‌گذارد؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در مورد تاثیر بسته جدید ارزی دولت بر بازار موبایل گفت اگر این بسته باعث تک نرخی شدن ارز شود و هر واردکننده‌ای بتواند ارز دریافت کند، آنگاه می‌تواند موفق باشد.

محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، پیش‌بینی خود از تاثیر بسته جدید ارزی دولت بر بازار موبایل را اعلام کرد. وی در این باره گفت اگر بسته جدید ارزی دولت که به تازگی اعلام شده منجر به تک نرخی شدن ارز شود و کالا به وفور در بازار موجود باشد، آنگاه شاهد بازگشت تعادل به بازار موبایل و کاهش قیمت گوشی خواهیم بود و می‌توانیم بگوییم این طرح موفق است. محبی تاکید کرد باید نرخ بازار ثانویه، نرخ اصلی ارز در کشور شود و هر واردکننده‌ای که خواست ارز دریافت کند و بتواند کالا وارد کند.

بازار موبایل در چه صورتی به تعادل می‌رسد؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی افزود نباید اینگونه باشد که بازار ثانویه یک نرخ و بازار آزاد یک نرخ دیگر باشد و دلار برای واردات تعلق نگیرد و کالا به سختی وارد شود، چون در این صورت بسته جدید ارزی هم تاثیری نخواهد داشت. محبی در خصوص نظر واردکنندگان گوشی و فعالان بازار موبایل در مورد این بسته گفت:

از ابتدا نیز نظر فعالان صنف این بود که ارز باید تک نرخی باشد و واردات به راحتی و درستی انجام شود. به طوری که اگر نرخ ارز در بازار ثانویه بالا رفت، قیمت جنس هم بالا برود و اگر پایین آمد قیمت کالا کاهش پیدا کند. در حال حاضر نمی‌توان گفت با بسته جدید ارزی دولت، امکان کاهش نرخ دلار به حدود 8 هزار تومان وجود دارد یا خیر، چرا که وقتی آقای همتی، رئیس بانک مرکزی عددی برای پیش‌بینی نرخ ارز بازار ثانویه اعلام نکرد، ما هم نمی‌توانیم عددی پیش‌بینی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد اگر دولت و مردم کمک کنند و به مقداری که واقعا ارز احتیاج دارند خرید کنند، امکان رسیدن قیمت دلار به حدود 8 هزار تومان و حتی کمتر وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. یک پیشنهاد اینکه یکی از راههای کاهش قیمت موبایل همان راه کاهش تقاضا در بازار می باشد. بنظر می آید اگر دولت بتواند گوشی های انبار شده یا آنهایی که معتقد است با ارز 3400 وارد شده را ، بشکل نام نویسی به مردم واگذار کند (بعنوان مثال ابتدا از کارمندان دولت و بعد دانشجویان و اساتید دانشگاه) با راه اندازی یک سامانه یا بشکل منطقه ای به متقاضیان در سطح مورد نیاز (گوشی زیر 50 دلار ، حدود 100 دلار، حدود 200 دلار یا بالاتر) تلفن همراه واگذار کند و دستگاه را روشن کرده تحویل بدهد تا احیاناً امکان فروش و سواستفاده بوجود نیاید. این طرح با کمی کارشناسائی قابل اجرا است و می تواند به میزان موثری از قیمت کاذب آن در بازار یکاهد.

    • ببین بکجارسیدیم ک توقرن 21برای حداقل ترینهای زندگی باید بریم کوپن بگیریم این بود قداست انسانی ک میخاستن ب ایرانیابدن ک ویزامون توهیچ کشوری هم اعتبارنداره

  2. بدترین تاثیر ممکنی که میتونه بزاره رو میذاره
    دیگ انقد خبرا بد شنیدیم پوستمون کلفت شده

  3. رسما هیچی تاثیری نذاشت بدبخت ترمون کرد

  4. واقعا اینا احمق هستن ….انقدر دلار رو بالا بردن که الان دلار 8000 تومانی براشون معمولی شده تازه اگه این قیمت باشه …و فکر میکنن که با این قیمت گوشی پایین می یاد …چجوری؟

    به نظر من خیلی از واردکنندگان از اوردن گوشی فعلا منصرف میشن …چون قیمت تموم شده خیلی میره بالا و خیلی از مصرف کننده ها توان خرید رو دیگه ندارن….

    سطح دارمد مردم هم که قرار نیست بالا بره

  5. یکی نیست بهش بگه آخه احمق تک نرخی شدن چجوری می خواد باعث کاهش قیمت بشه وقتی که قرار نرخ ارز آزاد رو به عنوان نرخ واردات حساب کنن مثلا الان اومدن کلی ارز 10000تومنی اختصاص بدن خو این چه تاثیری داره تو قیمت همین الانش هم همین قیمته دیگه موقعی این طرح موفق هست که نرخ ارز رو خیلی پایین تر از نرخ آزاد تعیین کنن حداقل 6000 تومن که بازم این قیمت بالای 2000 تومن بیشتر از نرخ قدیم دلار و ارز دولتی هست

  6. 8هزار تومن؟؟!!!!
    برو بابا انوقت مگه میشه با دلار 8 تومنی چیزی خرید؟واقعا این دولت خراب کرده هیچ جوره هم نمیشه جمعش کرد