گوشی های هوشمند سال 2040

گوشی های هوشمند سال 2040 با چه ویژگی‌ها و امکاناتی عرضه می‌شوند؟

امروز با کمی خیال‌پردازی می‌خواهیم در مورد آینده و گوشی های هوشمند سال 2040 صحبت کنیم. تصور می‌کنید موبایل های آینده چه امکاناتی دارند و با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شوند؟

زمانی را تصور کنید که کامپیوترها با نمایشگرهای سبز خود و دیسک‌های فلاپی بزرگ می‌توانستند اطلاعات بسیار بالای 360 کیلوبایت را ذخیره کنند؛ این تصویر آنقدرها هم دور نیست. حال تصور کنید که یکی از مهندسان کامپیوتر خبره در آن زمان را ببینید، تلفن هوشمند 2018 خود را از جیب بیرون آورده و در حین انجام بازی، برخی از مشخصات فنی آن را بیان کنید.

این موضوع تا چه اندازه می‌تواند شگفت‌انگیز باشد؟ حال فکر کنید کسی پیش شما آمده و اسمارت فونی از سال 2040 را به شما نشان دهد. طراحی این دستگاه چگونه خواهد بود و از چه ویژگی‌هایی در آن استفاده خواهد شد؟ قطعا کسی با اطمینان نمی‌تواند در این مورد اظهار نظر کند، ولی این‌ها پیش‌بینی‌های ما هستند:

شکل ظاهری گوشی های هوشمند سال 2040

در آینده و سال 2040، گوشی های هوشمند نه‌تنها فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا خواهند بود، بلکه دکمه‌های کنترل حجم صدا، کلید پاور و پورت شارژ هم حذف خواهند شد. پیش‌بینی این موضوع چندان سخت نیست. چیزی که ما تصور می‌کنیم، دستگاهی با صفحه نمایش همیشه روشن در تمام سطوح آن است. موبایلی را تصور کنید که هنگام قفل بودن ظاهری مشابه یک تخته سنگ، آلومینیوم یا طلا دارد. سپس آن را بر می‌دارید و بخش جلویی، صفحه هوم را نشان می‌دهد. می‌خواهید نگاهی فانتزی‌تر به گوشی های هوشمند سال 2040 داشته باشید؟ وارد تنظیمات شده و از منوی بصری آن، شکلی جدید را برای موبایل خود انتخاب کنید. شاید شما الگویی را ترجیح می‌دهید که با لباس‌تان ست باشد یا چرا تصویر متحرکی را انتخاب نکنیم که از حرکت ابرها در حین یک طوفان تقلید کرده یا شعله‌های آتش را نمایش می‌دهد؟ برای تکنولوژی سال 2040، چنین چیزی همانند داشتن ساعتی روی صفحه برای نمایش زمان است. در مورد خط و خش و عناصر بیرونی هم نیازی به نگرانی نیست چرا که پوشش Silverback Glass 15، تلفن هوشمند شما را به یک موبایل نابودنشدنی تبدیل می‌کند.

گوشی های هوشمند سال 2040

تا دو دهه دیگر، ناچ‌ها را تنها می‌توان در «موزه تکنولوژی موبایل» پیدا کرد چرا که حالا تمام دوربین‌ها، سنسورها یا اسپیکرها زیر صفحه تعبیه شده یا بخشی از دستگاه خواهند بود.

اما شما چنین دستگاهی را چگونه باز می‌کنید؟ هرچند، احتمالا تا زمان دیدن یک الماس در داخل آن، هیچ کسی این کار را نخواهد کرد. برای این کار، احتمال نیاز باشد موبایل را در اختیار سازندگان قرار دهید تا آنها با استفاده از ابزاری مخصوص، بدنه خارجی را آب کرده و اجزای داخلی را بازیافت کنند. تعمیر در سال 2040؟ ما بعید می‌دانیم.

دوربین گوشی های هوشمند سال 2040

زمان زیادی باقی نمانده است که دوربین گوشی های موبایل بتوانند تصاویری بهتر از چیزی که چشمان شما می‌بینند را ثبت کنند. این سیستم احتمالا با ویژگی‌هایی مثل ویدیوهای صحنه آهسته با وضوح 16K، زوم اپتیکال 20 مرحله‌ای، تصاویر و ویدیوهای مادون قرمز، دوربین حرارتی و دوربین اولتراساوند توسعه پیدا خواهد کرد.

گوشی های هوشمند سال 2040

ویژگی‌های ایمنی

گوشی های هوشمند سال 2040 نه‌تنها قادر به شناسایی چهره، صدا و اثر انگشت شما خواهند بود (مسلما تمام سطوح دستگاه این توانایی را خواهند داشت)، بلکه با در نظر گرفتن حالتی که موبایل را در دست می‌گیرید، شما را شناسایی خواهند کرد. برای امنیت بیشتر، گوشی چشمان شما را ردیابی کرده و پیکسل‌های صفحه را باز زاویه‌ای تنظیم می‌کند که فقط شما قادر به دیدن آن باشید. احتمالا صدا نیز مستقیما برای شما ارسال خواهد شد.

در مورد ردیابی چشم صحبت کردیم، بد نیست به توانایی احتمالی دستگاه در جابجایی محتوا با استفاده از چشمان نیز صحبت کنیم. رسیدن به این فناوری، یک رویا است که احتمالا تا سال 2040، بشر به آن خواهد رسید. با داشتن این فناوری، بدون دست هم می‌توان موبایل را با چشم‌ها کنترل کرد.

باتری گوشی های هوشمند سال 2040

ما قصد نداریم حدس بزنیم که در ساخت باتری‌های آینده از چه موادی استفاده می‌شود، ولی اگر با یک بار شارژ، حداقل 5 روز نتوان از آن استفاده کرد، احتمالا در زمانی نادرست مشغول زندگی هستیم!

گوشی های هوشمند سال 2040

تکنولوژی های جانبی هم می‌توانند عملکرد باتری‌ها را بهبود بخشند. در این صورت، می‌توان شارژ شدن باتری با گرمای تولیدشده توسط چیپ‌ها، حرکت موبایل یا نور خورشید را تصور کرد.

پردازنده، پردازشگر گرافیکی و هوش مصنوعی

گوشی های هوشمند سال 2040 قادر به اجرای بازی Crysis خواهند بود! تا آن زمان، هوش مصنوعی بسیار قوی شده و می‌تواند تقریبا هر چیزی را که با دوربین به آن اشاره می‌کنید (شامل انسان‌ها هم می‌شود)، شناسایی و اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهد. دستیار ادغام‌شده نه‌تنها مسئولیت برقراری تماس‌ها را بر عهده خواهد داشت، بلکه مطابق با هزینه‌ها، پس‌اندازها و درآمد، پیشنهادهای مالی را هم ارائه خواهد کرد.

ما می‌خواهیم کمی جلوتر برویم: اسمارت فون شما با تحلیل عرق از انگشتان و ترکیب اطلاعات دریافتی از حسگرهای مختلف، می‌تواند وجود ناهنجاری در سلامت شما را هم تشخیص دهد. شاید این تلفن هوشمند قادر به تشخیص بیماری نباشد، ولی به اندازه‌ای شما را خوب می‌شناسد که بتواند زمان مورد نیاز برای مراجعه به پزشک را تعیین کند.

گوشی های هوشمند سال 2040

پردازنده به راحتی از پس تمام دستورات بر می‌آید و اگر شما برخی کارهای سنگین اضافی (یا بازی‌ها) را به آن محول کنید، از طریق سرورهای ابری و به وسیله اینترنت فوق سریع 6G مدیریت خواهند شد. این شرایط، داشتن یک کامپیوتر رومیزی را بی‌معنی می‌کند.

«اما من ماوس، کیبورد و مانیتور 40 اینچی خود را هم می‌خواهم.» نیازی به نگرانی نیست؛ این وسایل و سایر لوازم جانبی بدون اینکه حتی نیاز به بیرون آوردن گوشی موبایل باشد، به آن متصل خواهند شد. جدای از حالت دسکتاپی که هم‌اکنون سامسونگ ارائه می‌کند، احتمالا کاربران قادر به استفاده از چند سیستم عامل مختلف نیز خواهند بود (البته نه در شرایطی که اپل آن را ساخته باشد).

رم و حافظه داخلی

این همیشه یکی از جنبه‌های کسل‌کننده گوشی های موبایل بوده است؛ پس بهتر است با انتخاب حافظه داخلی 10 ترابایتی و 32 گیگابایت حافظه رم DDR7، از این مشخصه عبور کنیم.

ویژگی‌های اضافی

جدای از تمام ویژگی‌های پیشرفته‌ای که امروز شما در موبایل خود دارید، می‌خواهیم در مورد دیگر قابلیت‌هایی صحبت کنیم که هم‌اکنون در قالب یک وسیله مستقل در اختیار همگان قرار دارند و احتمالا در سال 2040، در تلفن های همراه هم به کار گرفته خواهند شد.

تشخیص‌دهنده گازهای سمی

بسیاری از خانه‌ها به تشخیص‌دهنده‌های مونواکسید کربن تجهیز شده‌اند، اما چه چیزی بهتر است اگر که یکی از این دستگاه‌ها را همیشه در کنار خود داشته باشید؟ دستگاهی که بتواند دیگر گازهای سمی را هم شناسایی کند.

گوشی های هوشمند سال 2040

این وسایل روزی به عنوان یک ویژگی اضافی با تلفن های هوشمند ادغام خواهند شد

ترازو

ترکیب یک صفحه نمایش فوق‌العاده حساس با بدنه‌ای نشکن به شما اجازه می‌دهد از آن به عنوان یک ترازو استفاده کنید. از چیزی که از کمتر از یک گرم تا وزن شما را اندازه می‌گیرد (احتمالا نیاز باشد فقط یک پای خود را روی آن قرار دهید)، موبایل شما وزن دقیق‌تان را نشان خواهد داد.

نقشه‌برداری 3D

هم‌اکنون ما فناوری واقعیت افزوده را داریم، اما روزی موبایل شما قادر به ایجاد آنالوگ‌های سه‌بعدی از هر چیزی، از اشیا تا اتاق‌های کوچک خواهد بود. با استفاده از آواتارهای متحرک آینده که عین شما هستند و نمونه‌های صوتی از مکالمه‌ها، دستگاه قادر به انتقال پیام در صدای خود شما نیز خواهد بود.

پوشش آنتی‌باکتریال

متاسفانه گوشی های موبایل حتی با ظاهر تمیز، بسیار آلوده هستند. مطالعات نشان می‌دهد که اسمارت فون ها، به صورت میانگین، باکتری بیشتری در مقایسه با صندلی توالت دارند. در حالی که اغلب باکتری‌ها زیان‌آور نیستند، وجود یک پوشش آنتی‌باکتریال روی گوشی های هوشمند سال 2040 می‌تواند خیال ما را از تمیز ماندن آنها آسوده کند.

سنجش حرکتی

شما وارد اتاق خود شده، گوشی را روی میز قرار می‌دهید و مشغول استراحت می‌شود. در این حالت، تلفن هوشمندتان مراقب شما خواهد بود و با استفاده از سنسورهای حرکتی، شما را در صورت ورود افراد غریبه به اتاق باخبر خواهد کرد.

آی دی مجازی

به لطف افزایش ایمنی دستگاه‌های هوشمند، دیگر نیازی به حمل گواهینامه یا کارت شناسایی نخواهد بود. در واقع، در گوشی های هوشمند سال 2040 ، نسخه مجازی جایگزین این مدارک خواهند شد. اگر دستگاه آسیب ببیند (دزدیدن آن به خاطر داشتن وزنی به اندازه یک کاغذ، بی‌معنی است)، دستگاهی جدید در اختیارتان قرار می‌گیرد و به لطف یکپارچه‌سازی ابری، همه چیز همانند موبایل قبلی خواهد بود.

گوشی های هوشمند سال 2040

مسلما امکانات جذاب دیگری هم هستند که ممکن است روزی در گوشی های هوشمند سال 2040 ببینیم؛ اما این‌ها برخی از مواردی بودند که ما را هیجان‌زده می‌کردند. از دیدگاه شما، گوشی های هوشمند سال 2040 با چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند؟ با کمی فانتزی‌گرایی، از شما دعوت می‌کنیم ویژگی‌های موبایل رویایی خود را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. یادمه حدود ۶-۷ سال پیش بود که در مورد گرون بودن گوشیهای موبایل تمام تاچ اسکرین با یکی از دوستانم صحبت میکردیم و او به من گفت که شرکت چینی هواوی گوشیهای ارزانی در این رده عرضه کرده، البته وقتی ظاهر پلاستیکی و بی کیفیتشون رو دیدم فقط یک چیز به فکرم رسید.
    ای کاش روزی برسه که دیوایس ها فقط برای رفع نیازها طراحی بشن نه صرفا برای به رخ کشیدن توانایی تکنولوژی کمپانیها یا ثروت افراد.
    سالها میگذره و همچنان گوشیهای هوشمند با سیاست افراط و تفریط تولید میشوند. مثلا دقت کنید :
    یک شخص ثروتمند آخرین پرچمدار بازار رو خریداری میکنه، بدون اینکه هرگز با دروبین فوق العاده اون اقدام به عکاسی کنه.
    چه برسه به اینکه مثل علاقمندان به این حوضه در اپلیکیشن دوربین به سراغ تنظیمات دستی رفته و برای ثبت یک عکس حرفه ای تلاش کند.
    یا اینکه هرگز هیچ برنامه سنگین یا بازی روی گوشی خود نصب نمیکند.
    حال آنکه بسیاری از گیمرها و علاقمندان به عکاسی با موبایل به دلیل دسترسی نداشتن به یک گوشی پرچمدار ناکام میمانند.
    پس از سالها حالا گوشیهای گیمینگ هم به بازار آمده ولی متاسفانه با همان نگاه افراطی که در ساخت پرچمداران دخیل است .
    در صورتی که گوشی گیمینگ تنها به صفه نمایش HD ، پردازنده ای برای پشتیبانی از آن که تنها در بخش مصرف باتری و فرکانس پردازنده بهینه شده ، رم بالا و باتری پلیمری آمپر بالا نیاز دارد، نه به ماژواهای گرانقیمت دوربین پشت و سلفی یا صفحه نمایشهای با رزولوشن خیلی بالا حتی پردازنده پرچمدار.
    باچنین رویکرد مینیمالیستی امکان عرضه گوشیهای گیمینگ با یک سوم قیمت به بازار وجود دارد. حال آنکه تولیدکنندگان به خاطر پوشش برخی هزینه های غیرضروری و تبعیت از ترند بازار که غولهایی مانند اپل ایجاد کرده اند هرگز به عرضه گوشی متناسب با مصارف واقعی نمیپردازند.

  2. ما از فردای خودمونم خبر نداریم چطور بیایم بگیم ۲۰ سال دیگ قراره چی‌بشه

  3. به نظر من دیگ میتونیم روی هوا با یه تاچ کلی دیتا و صفحه رو ببینیم
    تلفیق co2 باO2

  4. بجان خودم این مال پنج سال دیگه س

  5. بله منم جایی خوندم شاید گوشی وجود نداشته باشه .شاید فقط یه ساعت یا یه عینک همه امکاناتو داشته باشه

  6. با این وضعیت ما 2020 هم نمی بینیم شما خیلی خارج نشین هستین انگار ، سال 2040 خخخخ

  7. واقعا چطوریی از الان اومدن سال ۲۰۴۰ رو پیش بینی میکنن
    اصلا با عقل جور در نمیاد

  8. ولی من فکر میکنم تا سال 2040 اصلا چیزی به اسم گوشی هوشمند دیگه وجود نخاهد داشت. با این روند فعلی احتمالا تا کمتر از 15 سال دیگه، حجم چیپ‌های پردازشی و دوربینهای تصویربرداری موبایل اونقد کوچیک میشه که، میشه اونا رو توی یک لنز چشمی یا حداکثر یک عینک جا داد. چیزی که همین الانم وجود داره و در آینده سلیقه مصرف کننده‌ها به سمت کوچک شدن گجتها میره. اون زمان دیگه لازم نیست یه چیزی به اسم گوشی رو دست بگیریم قطعا لنزهای چشمی حداقل آینده‌ایه که گوشی های امروزی خواهند داشت.