آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

آموزش آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

در این مطلب آموزشی با نحوه آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام اعم از نسخه وب، اندروید یا iOS این پلتفرم اشتراک گذاری فیلم و عکس آشنا خواهید شد.

بلاک کردن دیگران، راهی موثر برای جلوگیری از دیده شدن پست‌ها و فعالیت‌های‌تان توسط آن‌ها است؛ البته آپشن خصوصی کردن اکانت هم می‌تواند همین کارکرد را داشته باشد. اما اگر در مورد برخی افراد بلاک شده تجدید نظر کرده‌اید و قصد آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

ساز و کار بلاک و آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

شما با بلاک کردن افراد، امکانات زیر را از آن‌ها می‌گیرید:

  • دیدن پست‌ها و استوری‌های شما
  • پیدا کردن شما از طریق ابزار جستجو
  • ارسال پیام دایرکت به شما
  • فالو کردن شما (با بلاک کردن آن‌ها، به طور خودکار آنفالو می‌شوید)

محتویات اکانت شما برای کاربرانی که آن‌ها را بلاک می‌کنید قابل مشاهده نخواهد بود. در صورتی که برخی از پست‌های آن کاربران را لایک کرده باشید، این لایک‌ها نیز به طور موقت حذف می‌شوند؛ مادامی که آن‌ها را رفع بلاک کنید. با آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام ، آن‌ها دوباره قادر به مشاهده‌ی پست‌ها و استوری‌ها، سرچ کردن شما و ارسال پیام دایرکت خواهند بود. البته به طور خوکار توسط کاربران رفع بلاک شده، فالو نخواهید شد و اگر مایل هستید باید آن‌ها را از این موضوع باخبر نمایید.

این را هم به خاطر داشته باشید که اگر کسی را آنبلاک کنید اما حساب کاربری‌تان در وضعیت عمومی (public) باشد، او برای مشاهده‌ی پست‌های شما کافی است که از اکانت خود خارج شود. برای خصوصی کردن حساب کاربری خود می‌توانید از طریق زیر اقدام نمایید:

آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

  • در اندروید و آی او اس: وارد زبانه پروفایل خود شوید و روی منوی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. در این صفحه از قسمت Account privacy می‌بایست گزینه Private Account را به حالت فعال درآورید.
  • در مرورگر: با ورود به حساب خود از طریق نشانی Instagram.com روی آیکن پروفایل واقع در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید. سپس روی آیکون تنظیمات (چرخ دنده) کلیک کرده و با انتخاب Privacy and Security، آپشن Private Account را به حالت فعال درآورید.

نحوه آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام (اندروید و آیفون)

آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

اگر نام اکانتی که بلاک کرده‌اید را می‌دانید، از نوار جستجو برای یافتن آن استفاده کنید. پس از به نمایش درآمدن نتایج جستجو، روی نام آن ضربه بزنید تا پروفایل مربوطه نمایان شود. سپس روی منوی سه نقطه ضربه زده و از آپشن‌های موجود، Unblock را انتخاب کنید. در این مرحله پرسشی برای اطمینان از تصمیم شما ظاهر می‌شود که باید با ضربه زدن روی عبارت Unblock، آن را تایید نمایید.

البته بسته به اینکه از چه دستگاه و کدام نسخه اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنید، شاید با ضربه زدن روی دکمه بزرگ آبی رنگ Unblock در پروفایل کاربر نیز، قادر به آنبلاک کردن او باشید.

نحوه آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام (نسخه وب)

آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

اگر از نسخه وب اینستاگرام استفاده می‌کنید، نام کاربر مدنظر را در مرورگر جستجو کرده و یا در صورت اطلاع از نام دقیق او، به نشانی instagram.com/username  مراجعه نمایید (به جای عبارت username، نام حساب کاربری را درج کنید).

آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

با نمایان شدن پروفایل کاربر، روی منوی سه نقطه کلیک کرده و گزینه Unblock this User را انتخاب یا روی دکمه بزرگ آبی رنگ Unblock کلیک کنید. البته اینجا هم در مورد تصمیم قطعی خود مورد پرسش قرار خواهید گرفت که باید آن را تایید نمایید.

مشاهده لیست کاربران بلاک شده در اپ اینستاگرام

آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

اگر نام کاربران بلاک شده را به خاطر نمی‌آورید، به راحتی می‌توانید به بلاک لیست خود رجوع کنید؛ البته این امکان تنها در نسخه اندروید و iOS اینستاگرام وجود دارد و هنوز در نسخه وب، امکان دسترسی به بلاک لیست میسر نیست.

برای این منظور به زبانه پروفایل خود رفته و روی منوی سه نقطه ضربه بزنید. سپس از گزینه‌های موجود، Blocked Accounts را انتخاب کرده تا لیست مورد اشاره، نمایان شود.

نحوه آنبلاک کردن افرادی که شما را بلاک کرده‌اند

آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

اگر این بلاک کردن دوطرفه باشد، پروسه رفع بلاک نه غیرممکن اما کمی پیچیده می‌شود. در چنین مواقعی بهترین حالت این است که نام اکانت مورد نظر را بدانید؛ با فرض بر اینکه این نام تغییر نکرده باشد:

یک پیام دایرکت به خود بفرستید که حاوی نام اکانت مورد نظر به صورت username@ باشد. سپس روی این نام ضربه بزنید. ادامه مراحل آنبلاک کردن، مشابه روش‌های پیش‌تر توضیح داده شده خواهد بود. در صورت استفاده از نسخه وب اینستاگرام نیز نام کاربری را در نشانی instagram.com/username قرار داده و مطابق توضیحات فوق، اقدام به آنبلاک کردن آن نمایید.

فالو کردن اکانت‌های آنبلاک شده

آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

با بلاک کردن یک حساب کاربری، به طور خودکار آن را آنفالو می‌کنید؛ بنابراین پس از آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام چنانچه مایل به مشاهده‌ی پست‌های آن‌ها هستید، باید به پروفایل‌های مربوطه مراجعه کرده و اقدام به فالو کردن‌شان نمایید.

راهی جایگزین برای بلاک کردن

هرچند بلاک کردن برخی افراد در اینستاگرام راه موثری برای در امان ماندن از مزاحمت‌های احتمالی آن‌ها است؛ اما خصوصی کردن حساب کاربری خود را نیز می‌توانید به عنوان راهی جایگزین در نظر داشته باشید. در این حالت، هر کسی قادر به فالو کردن شما نخواهد بود و این منوط به پذیرش درخواست آن‌ها توسط شما است. همچنین هر زمانی که نظرتان نسبت به یکی از فالوورها منفی شد، می‌توانید به جای بلاک کردن، او را از لیست فالوورهای خود حذف کنید و در ادامه هم به درخواست فالووینگ او پاسخ مثبت ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. برای دو طرف که بلاک کردن همو این روش جواب نمیده که گفتین
    روش دیگه ای نیست؟؟؟؟

  2. من نمیدونم چرا اینستا رو آپدیت میکنم بازم اون همه ویژگی های جدیدی که بهش اضافه شد تو استوری و بقطه چیزاش کلا برا من کار نمیکنه

  3. کسی که بلاک شده تموم شده رفته دیگ چرا باید انبلاک شه
    حتی باید آنفالو هم شه

  4. همه مردم از وزیر میخوان این شبکه فساد و فحشای غربی فیلتر بشه این خواسته نود و نه درصد مردم ایرانه