نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ (Samsung Galaxy Watch)

ساعت هوشمند سال 2018 سامسونگ با نامی متفاوت معرفی شد. در این مطلب یک نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ خواهیم انداخت. اگر از شنیدن این نام متعجب شده‌اید باید بدانید گلکسی واچ سامسونگ، در واقع جانشین مدل پیشین یا همان گیر اس 4 است.

همانطور که از ماه‌ها قبل به آن پی برده بودیم، جانشین ساعت گیر اس 3 با نام سامسونگ گلکسی واچ معرفی شد. این در حالی است که پیش از آن منتظر رونمایی ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس 4 در سال 2018 بودیم. پس از این به بعد، علاوه بر گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند این شرکت نیز تحت سری گلکسی به فروش خواهند رسید.

نسخه‌های گلکسی واچ

در نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ به وجود دو نسخه برای این ساعت پی بردیم که از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. یک نسخه ساعت دارای قطر 42 میلی‌متر بوده و دیگری دارای قطر 46 میلی‌متر است. اما علاوه بر اندازه، تفاوت‌های دیگری نیز بین دو نسخه ساعت هوشمند جدید غول کره‌ای وجود دارد که در نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ

در طراحی دکمه‌های گلکسی واچ از همان زبان طراحی گیر اس 3 فرانتیر استفاده شده است. نسخه دارای قطر 46 میلی‌متر را باید ترکیبی از ساعت گیر اس 3 فرانتیر و کلاسیک دانست. این نسخه به خاطر استفاده از دو رنگ در طراحی آن خاص‌تر محسوب می‌شود، به طوری که رنگ حلقه حاشیه، دکمه پاور و همچنین دکمه کنترل حجم صدا با دیگر بخش‌های بدنه متفاوت است. در صورت خرید رنگ رز گلد نسخه 42 میلی‌متری، به خاطر بدنه مات آن، همچنان حس کلاسیکی خواهید داشت.

در پشت ساعت، سنسورها به طور مدور قرار گرفته و نحوه چیدمان آن‌ها به شکلی است که به بهترین وجه ممکن با پوست دست تماس خواهند داشت. این چنین طراحی را یپشتر در گیر اسپورت دیده بودیم.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ

با نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ متوجه شدیم از نظر ویژگی‌های ردیاب سلامی، تفاوت چندانی بین آن و سامسونگ گیر اسپورت وجود ندارد. پس ویژگی‌هایی همچون مدیریت استرس، مانیتور خواب و همچنین تشخیص خودکار انواع حرکت همچون دویدن و یا راه رفتن را در اختیار خواهید داشت. البته از نظر نرم افزاری، وجود دستیار هوشمند بیکسبی اصلی‌ترین ویژگی به شمار می‌رود.

در جریان اولین نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ قادر به تست این دستیار مجازی نبودیم، اما بر اساس گفته‌های شرکت سازنده با گفتن عبارت “Hi Bixby” ساعت از حالت استندبای بیرون آمده و آماده به کار خواهد بود. مطمئنا به وسیله صدور فرمان‌های صوتی، که باید در مطلبی دیگر به صورت مفصل آن‌ها را بررسی کنیم، قادر به انجام کارهای مختلفی همچون دریافت گزارش هواشناسی بدون نیاز به لمس نمایشگر لمسی خواهید بود.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ

در نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ ظرفیت باتری نسخه 46 میلی‌متری شدیدا توجه ما را به خود جلب کرد. نسخه بزرگ و کوچک گلکسی واچ به ترتیب دارای باتری 472 میلی‌آمپر ساعتی و 270 میلی‌آمپر ساعتی هستند. وجود چند حالت ذخیره نیرو کمک می‌کند دوام باتری نسخه کوچک به حداکثر میزان ممکن برسد. فراموش نکنید به خاطر پشتیبانی ساعت هوشمند جدید سامسونگ از اتصال موبایل LTE، سرعت مصرف انرژی در آن در مقایسه با دیگر انواع ساعت‌های هوشمند فاقد این قابلیت شدیدا بیشتر خواهد بود.

یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی که حین نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ توجه ما را به خود جلب کرد، پخش صدای تیک تیک عقربه‌ ثانیه‌شمار در زمان استفاده از گجت به عنوان یک ساعت عادی است! با استفاده از حالت Watch only که در مدل‌های قبلی سر گیر معرفی شده بود، می‌توان بر روی نمایشگر یک ساعت عادی به نمایش درآورد. حال به وسیله پخش صدای تیک تیک عقربه ثانیه‌شمار، احساس معمولی بودن ساعت بیشتر از قبل خواهد شد.

نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی واچ

برای کاربران ساعت گیر اس 3 و گیر اسپورت، گلکسی واچ مدل چندان پیشرفته‌ای به شمار نمی‌رود، اما کاربران کنونی مدل گیر اس 2 با خرید آن به ویژگی‌های بسیار جدیدی دست پیدا خواهند کرد. اکنون کاربران می‌توانند بسته به اندازه مچ دست خود و همچنین علاقه به کوچک یا بزرگ بودن ساعت، یکی از نسخه‌های گلکسی واچ را انتخاب کنند. اگر دوست ندارید به طور متناوب مجبور به شارژ کردن ساعت باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتی در صورت کوچک بودن سایز دست و مچتان، نسخه دارای قطر 46 میلی‌متر را خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه سوال
    با این ساعت میشه مثل اپل واچ به تماس هم پاسخ داد یا پیام هارو خوند؟ کلا میخوام ببینم جایی مقایسه شده بین این دو مدل؟