سامسونگ گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9، بهترین گوشی سامسونگ تا امروز را ملاقات کنید!

گلکسی نوت 9 را به جرات می‌توان بهترین گوشی سامسونگ در تاریخ فعالیت این شرکت دانست. در این مطلب با بررسی ویژگی ها، قابلیت ها و مشخصات فنی و امکانات سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) بیشتر به دلیل خاص بودن آن پی خواهیم برد.

سامسونگ سرانجام پرچمدار جدید سری نوت را معرفی کرد. خوشبختانه بیشتر شایعات پیشین درباره این گوشی صحت داشتند. به عنوان نمونه ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی نوت 9 به 4 هزار میلی آمپر ساعت رسیده و از قلم اس پن آن می‌توان به لطف داشتن اتصال بلوتوث به عنوان ریموت کنترلر گوشی استفاده کرد. وجود یک نسخه مجهز به 512 گیگابایت ظرفیت داخلی، شایعه دیگری بود که تبدیل به واقعیت شده است.

بهترین گوشی سامسونگ تا امروز دارای حاشیه‌های کمتری در مقایسه با پرچمداران اخیر این شرکت است. این گوشی ناچ استایل نیست، به این معنی که بزرگترین گوشی‌ساز دنیا همچنان تصمیم ندارد از این سبک طراحی استفاده کند.

بهترین گوشی سامسونگ

استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی سبب شده بهترین گوشی سامسونگ در بخش نرم افزاری نیز از دیگر رقبا عقب نماند. کافی است اپلیکیشن دوربین را باز کرده و تصویری ثبت کنید، چرا که هوش مصنوعی دستگاه وایت بالانس، میزان اشباع‌شدگی، میزان دریافت نور و دیگر موارد را بسته به شرایط و مخصوصا نوع صحنه به صورت خودکار تنظیم خواهد کرد. سامسونگ مدعی است به لطف قابلیت‌های جدید دوربین، دیگر چیزی تحت عنوان تصویر بد و بی‌کیفیت معنی نخواهد داشت. در ادامه به صورت کلی، نگاهی به مشخصات فنی گوشی خواهیم انداخت:

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 9

  • ابعاد: 161.9 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر
  • وزن: 201 گرم
  • سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو به همراه رابط کاربری اختصاصی اکسپرینس سامسونگ
  • نمایشگر: پنل 6.4 اینچی از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن کیو اچ‌دی
  • تراشه: اگزینوس 9810 (نسخه بازارهای سراسر جهان) / اسنپدراگون 845 (نسخه آمریکا و چین)
  • حافظه رم: 6 یا 8 گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: 128 یا 512 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • دوربین اصلی: سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم متغیر بین f/1.5 و f/2.4 / سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر / پشتیبانی از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر دوگانه (وجود OIS در هر دو سنسور)
  • باتری: 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی
  • سایر ویژگی‌ها: پشتیبانی از استاندارد محافظتی IP68 / پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم / قابلیت تشخیص چهره / اسکنر عنبیه چشم

سبک طراحی بهترین گوشی سامسونگ

سبک طراحی کلی گوشی با پرچمداران سال 2017 و 2018 سامسونگ تفاوتی نداشته است، به طوری که در بدنه به صورت ترکیبی از شیشه و فلز استفاده شده و نمایشگر از هر دو طرف دارای انحنا است. چهار گزینه رنگ برای گلکسی نوت 9 وجود داشته و بسته به رنگ بدنه، رنگ قلم اس پن آن نیز متفاوت خواهد بود.

شاید با نگاه به پنل پشتی، بیشتر متوجه تغییراتی در مدل جدید در مقایسه با گلکسی نوت 8 شوید. اگرچه برخلاف گلکسی اس 9 پلاس، سنسورهای دوربین دوگانه باز هم به صورت افقی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، اما اسکنر اثر انگشت به زیر منتقل شده تا دسترسی به آن آسان‌تر باشد.

بهترین گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9

باتری گوشی

سامسونگ در گلکسی نوت 7 تصمیم گرفت از یک باتری دارای ظرفیت بالا استفاده کند، به همین دلیل گوشی را به یک پک 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرد. اما متاسفانه اصرار به کاهش زیاد ضخامت گوشی سبب شد فشار وارد شده به باتری شدیدا افزایش پیدا کرده و این پرچمدار تبدیل به یک بمب ساعتی شود. شرکت بعد از عقب‌نشینی در استراتژی استفاده از باتری‌های بزرگتر داخل گلکسی اس 8 و پرچمداران بعد از آن، مجددا با یک باتری بزرگتر بازگشت.

بهترین گوشی سامسونگ

پیشتر محصولات سری میت هواوی به خاطر مجهز شدن به باتری‌های دارای ظرفیت 4 هزار میلی‌آمپر ساعت بهترین پرچمداران از نظر دوام باتری شناخته می‌شدند، اما بهترین گوشی سامسونگ تا امروز، این لقب را چنگشان بیرون آورد. البته، دوام باتری به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد، اما هر چه باشد نمی‌توان از اهمیت استفاده از یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در گلکسی نوت 9 چشم‌پوشی کرد. درباره نحوه مدیریت انرژی در این گوشی، بعدها و بر اساس تست‌های عملی انجام شده قضاوت خواهیم کرد.

قلم اس پن

خاص‌ترین و منحصربه‌فرد‌ترین ویژگی محصولات سری نوت S Pen محسوب می‌شود. این قلم نه تنها بر روی نمایشگر سایر گوشی های خود سامسونگ، بلکه حتی بر روی نمایشگر پرچمداران سری S همین شرکت نیز کارایی ندارد. با توجه به افزایش ابعاد صفحه نمایش‌ مدل پلاس پرچمداران سری S طی دو سال اخیر، اکنون اصلی‌ترین تفاوت دو سری متفاوت محصولات بالارده سامسونگ، فقط قلم اس پن تلقی می‌شود.

بهترین گوشی سامسونگ

اصلی‌ترین تفاوت قلم اس پن بهترین گوشی سامسونگ در مقایسه با مدل‌های قبلی علاوه بر خاص بودن رنگ آن بسته به رنگ بدنه، پشتیبانی از اتصال بلوتوث است. به این ترتیب می‌توان گوشی را از راه دور به وسیله آن کنترل کرد. استفاده از قلم به عنوان شاتر از راه دور حین عکاسی یا متوقف کردن پخش ویدیو می‌تواند بخشی از کاربردهای ویژگی جدید باشد.

دوربین

دوربین بهترین گوشی سامسونگ تا امروز از نظر سخت افزاری تفاوتی با دوربین دوگانه به کار رفته در گلکسی اس 9 پلاس نداشته و فقط سنسورها درون ماژول آن به جای حالت عمودی، به صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند.

سامسونگ گلکسی نوت 9

سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر بوده و بسته به شرایط می‌تواند بین دو مقدار f/1.5 و f/2.4 جابه‌جا شود. اگرچه عکاسی در تاریکی اصلی‌ترین قابلیت افزایش حداکثری گشودگی دریچه دیافراگم تلقی می‌شود، اما به لطف آن، فیلم برداری در نرخ 960 فریم بر ثانیه بدون کاهش کیفیت نیز امکان‌پذیر خواهد شد. سنسور ثانیه از نظر رزولوشن تفاوتی نداشته و اصلی‌ترین کاربرد آن، امکان بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر و عکاسی پرتره محسوب می‌شود.

اما اصلی‌ترین تفاوت دوربین بهترین گوشی سامسونگ در مقایسه با گلکسی اس 9 پلاس در بخش نرم افزاری است. به لطف پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در اینجا، حین عکاسی یکی از بیست نوع حالت پیش‌فرض تشخیص داده شده و قسمت‌‌های مختلف همچون میزان اشباع‌شدگی، کنتراست، وایت بالانس، سرعت شاتر و دیگر موارد طبق آن به بهترین وجه ممکن تغییر می‌کنند.

عملکرد

گلکسی نوت 9 به عنوان یک گوشی گیمینگ معرفی نشده است، اما رقیبی جدی برای سایر گوشی های معرفی شده تحت عنوان گیمینگ به شمار می‌رود. وجود تراشه اگزینوس 9810 یا اسنپدراگون 845 در کنار 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم، دلیل این ادعای ما نیست.

در بهترین گوشی سامسونگ تا امروز از یک سیستم خنک‌کنندگی مبتنی بر آب بسیار نوآورانه استفاده شده است، به طوری که می‌توان بدون ترس از افزایش دمای دستگاه، ساعت‌ها با تکیه بر ظرفیت بالای باتری آن به اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایل پرداخت.

بهترین گوشی سامسونگ

یکی دیگر از نکات جذاب درباره آن، امکان اجرای نسخه موبایل بازی فورتنایت است. اپیک گیم بعد از عرضه نسخه اندرویدی این بازی بسیار محبوب اعلام کرد فورتنایت موبایل به طور انحصاری بر روی گوشی گلکسی نوت 9 قابل اجرا خواهد بود. به ویژگی‌های گیمینگ یاد شده می‌بایست نمایشگر غول‌پیکر 6.4 اینچی را نیز اضافه کرد.

از نظر فضای لازم ذخیره‌سازی اطلاعات و انواع فایل نیز با خرید سامسونگ گلکسی نوت 9 هیچ مشکلی نخواهید داشت. این مرتبه ظرفیت نسخه پایه دو برابر شده و به 128 گیگابایت رسیده است. بهترین گوشی سامسونگ بعد از میت آر اس هواوی دومین محصولی محسوب می‌شود که یک نسخه مجهز به 512 گیگابایت ظرفیت داخلی برای آن عرضه شده است. پرچمدار هواوی تا سقف 256 گیگابایت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند، اما در گلکسی نوت 9 می‌توان از کارت‌های حافظه جانبی 512 گیگابایتی نیز استفاده کرد. به همین دلیل پرچمدار تازه وارد سامسونگ را اولین گوشی ترابایتی دنیا خطاب می‌کنیم.