قاب گلکسی نوت 8

آیا می‌توان از قاب گلکسی نوت 8 برای سامسونگ گلکسی نوت 9 استفاده کرد؟

سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) از نظر ابعاد تفاوت چندانی با نسل پیشین همین سری ندارد. اما آیا گوشی گلکسی نوت 9 داخل قاب گلکسی نوت 8 فیت شده و می‌توان از قاب‌های پرچمدار قبلی برای محصول جدید استفاده کرد؟

سامسونگ گلکسی نوت 9 شباهت بسیار زیادی با نسل پیشین سری Note دارد، به طوری که با قضاوت تنها بر اساس پنل جلویی، به سختی می‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. اما با نگاه به پنل پشتی، تفاوت دو گوشی به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

گلکسی نوت 9 و گلکسی نوت 8

پیشتر، اسکنر اثر انگشت در کنار دوربین دوگانه قرار داشت. این موضوع دو دردسر ایجاد کرده بود. نخستین این که به خاطر دراز بودن گوشی، رساندن انگشت به این قسمت حین نگه داشتن دستگاه با یک دست بسیار سخت و در بسیاری از مواقع غیر ممکن می‌شد. از طرفی دیگر، به خاطر مجاورت آن با دوربین، احتمال لمس شدن شیشه آن و تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت عکس‌ها به خاطر شیشه کثیف شده دوربین شدیدا افزایش پیدا می‌کرد. خوشبختانه این مشکل در مدل جدید رفع شده است.

تفاوت ابعاد قاب گلکسی نوت 8 و گلکسی نوت 9

از نظر ابعاد کلی، تفاوت چندانی بین گلکسی نوت 9 و گلکسی نوت 8 وجود ندارد. اندازه مدل جدید برابر 161.9 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر و ابعاد مدل سال 2017 برابر 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی‌متر است، به همین دلیل می‌توان به نحوی پرچمدار تازه وارد را داخل قاب گلکسی نوت 8 جای داد! اما نکته اینجاست که شکل بریدگی‌‌ پشتی قاب‌های محافظ دو دستگاه کاملا با یکدیگر متفاوت است.

در پشت قاب گلکسی نوت 8 فقط یک مستطیل بیرون آورده شده است، چرا که دو سنسور دوربین و همچنین اسکنر اثر انگشت به صورت افقی در یک راستا قرار دارند. اگرچه نحوه قرارگیری سنسورهای دوربین دوگانه گلکسی نوت 9 تغییری نکرده، اما سنسور اثر انگشت به زیر منتقل شده است. به این ترتیب با قرار دادن گوشی داخل قاب گلکسی نوت 8 استفاده از اسکنر اثر انگشت آن غیر ممکن خواهد شد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

شاید به صورت چشمی، تفاوتی در ابعاد بدنه دو گوشی احساس نکنید، اما حین طراحی لوازم جانبی، حتی اندازه‌های کوچک‌تر از یک میلی‌متر نیز دارای اهمیت هستند. گلکسی نوت 9 با وجود داشتن نمایشگر 6.4 اینچی به جای صفحه نمایش 6.3 اینچی، از نظر درازا کمی کوچک‌تر بوده و از طرفی پهنای بیشتری در مقایسه با گلکسی نوت 8 دارد. پرچمدار تازه وارد 0.6 میلی‌متر کوتاه‌تر از گلکسی نوت 8 بوده و در عوض 1.6 میلی‌متر از آن عریض‌تر است. به همین دلیل اگرچه استفاده از قاب گلکسی نوت 8 برای گلکسی نوت 9 امکان‌پذیر خواهد بود، اما گوشی هرگز درون آن فیت نمی‌شود!

اگز جزو کاربران مهاجر از گلکسی نوت 8 به پرچمدار 2018 سری نوت هستید، بهتر است حال که تصمیم گرفته‌اید با گذشت یک سال مجددا چند صد دلار هزینه کنید، چند ده دلار نیز صرف خرید یک قاب محافظ جدید کنید. گفتنی است کاربران مالک محصولات سری نوت پیشین می‌توانند با شرکت در طرح پیش خرید گلکسی نوت 9 از روز هجدهم مرداد تا اول شهریور، با تحویل دادن گوشی کنونی خود، دویست دلار برای خرید گوشی جدید تخفیف دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مگ قاب هایی باشن با قابلیت تغییر اندازه .با یه تیر دو نشون ولی با قیمت های نجومی

  2. اینا عئوضی تر از این حرفان برای این که قابشون بیشتر بفروشن قاب جدید میزنن

  3. گمون نکنم نوت نه بزرگ تره