قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9

بررسی ویژگی‌های قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9

پشتیبانی قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) از اتصال بلوتوث خبر تازه‌ای نیست و طبق اخبار پیشین از آن اطلاع داشتیم. اما کاربرد این ویژگی جدید قلم اس پن سامسونگ گلکسی نوت 9 چیست و چطور می‌توان از S Pen گلکسی نوت 9 به عنوان ریموت کنترلر استفاده کرد؟

وقتی اعلام شد قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9 به اتصال بلوتوث مجهز خواهد شد، از کاربرد چنین ویژگی متعجب شده بودیم؛ چرا باید یک قلم که تنها برای یادداشت‌برداری و همچنین طراحی از آن استفاده می‌شود، دارای اتصال بلوتوث باشد؟

سپس اعلام شد به لطف ویژگی جدید می‌توان از قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9 به عنوان ریموت کنترلر استفاده کرد. ابتدا تصور کردیم منظور از آن، کنترل سایر دستگاه‌ها و گجت‌ها است، اما اکنون می‌دانیم کاربرد نسل جدید اس پن علاوه بر امکان یادداشت‌برداری سریع، کنترل از راه دور خود گوشی است.

قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9

کنترل موسیقی و ویدیو

می‌توان از قلم اس پن گلکسی نوت 9 به عنوان کنترلری به منظور توقف و پخش مجدد ویدیوها استفاده کرد. به لطف نمایشگر 6.4 اینچی گوشی می‌توان از راه دور به تماشای ویدیو نشست و سپس به کمک قلم، نحوه پخش را کنترل کرد. حین گوشی دادن به موسیقی نیز می‌توان از این قابلیت بهره برد.

با فشار دادن دکمه روی قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9، ویدیو و یا موسیقی که در حال تماشا یا شنیدن آن هستید متوقف شده و با لمس مجدد دکمه، پخش آن از سر گرفته می‌شود. کافی است دکمه را دو مرتبه لمس کنید تا پخش به آیتم بعدی منتقل شود. این ویژگی حین گوشی دادن به موسیقی شدیدا کاربردی خواهد بود.

فعال‌سازی شاتر

حین نگه داشتن فبلت‌ها با یک دست به منظور گرفتن عکس سلفی، رساندن انگشت به شاتر مجازی واقعا دشوار است، اما از این پس می‌توان بعد از برقراری اتصال بین قلم اس پن و گوشی از طریق بلوتوث، از آن به عنوان شاتر استفاده کرد. گرفتن عکس‌های دست جمعی حین قرار دادن گوشی بر روی پایه، به این شیوه لذت‌بخش‌تر همیشه خواهد بود. تا ده متر آن طرف‌تر، فرمان‌های قلم به گوشی ارسال می‌شوند.

ورق زدن اسلایدها

در زمان کنفرانس دادن، باز هم قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9 به کمکتان خواهد آمد. با استفاده از آن می‌توان بین اسلایدهای فایل پاورپوینتی که بر روی آن مشغول کنفرانس دادن هستید، جابه‌جا شد. یک مرتبه لمس دکمه به معنی رفتن به اسلاید (صفحه) بعدی و دو مرتبه فشار دادن آن به معنی بازگشت به اسلاید قبلی است.

نیاز قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9 به انرژی

اس پن دیگر یک قلم ساده نبوده و گجتی مجهز به اتصال بلوتوث محسوب می‌شود، به همین دلیل هر چند بسیار کم، اما همچنان نیازمند یک منبع انرژی برای فرستنده و دریافت‌کننده امواج آن است. خوشبختانه به لطف استفاده از عنصری تحت عنوان ابر مخزن در این قلم، باتری آن حتی با شارژ شدن برای دفعات زیاد، تا مدت‌ها عمر خواهد کرد.

قلم داخل گوشی و محفظه مخصوص آن شارژ می‌شود. مجددا به خاطر وجود ابر مخزن، باتری سرعت شارژ بسیار بالایی دارد، به طوری که به ادعای سامسونگ، سی ثانیه قرار دادن قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9 در سر جای اصلی آن، امکان استفاده از قلم برای سی دقیقه را به کاربر خواهد داد.

سامسونگ تصمیم دارد با قرار دادن رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی در اختیار توسعه‌دهندگان، به آن‌ها اجازه بدهد در اپلیکیشن‌های خود از قابلیت اتصال بلوتوث قلم S Pen سامسونگ گلکسی نوت 9 استفاده کنند. به این ترتیب با گذر زمان، به مجموعه ویژگی‌های قلم فوق‌العاده کاربردی این گوشی باز هم اضافه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. وای دیگ انقد این دو روز از نوت ۹ و قلمش خبر دیدم حالم بهم خورد

  2. چند بار اینو برسی میکنید

  3. این قلمم نداشتن میخاستن چیکار کنن خدایی

  4. هیچ دیوایسی یارای مقابله با امکانات و قدرت سری نوت و اس سامسونگ رو نداشته و نخواهد داشت