قابلیت های گلکسی نوت 9

5 مورد از قابلیت های گلکسی نوت 9 که آن را منحصر به فرد می‌کند

در این بخش، قصد داریم 5 مورد از بهترین قابلیت های گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) که این فبلت را به دستگاهی منحصر به فرد تبدیل می‌کند، بررسی کنیم.

گلکسی نوت ۹ اینجاست و سازندگان با ترکیب صفحه نمایش بزرگ 6.4 اینچی سوپر آمولد، تراشه اسنپدراگون 845 و دوربین قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولی متفاوت و درخور را پیش روی ما قرار داده‌اند. اما چه چیزی گلکسی نوت 9 را در قیاس با سایر گوشی های موجود، به دستگاهی منحصر به فرد تبدیل می‌کند؟

در ادامه، با بررسی 5 مورد از قابلیت های گلکسی نوت 9 ، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

قابلیت های گلکسی نوت 9

1. قلم هوشمند بلوتوثی S Pen

قابلیت های گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 نخستین گجت اصلی و پرچمدار با قلم هوشمند داخلی است که می‌توان آن را به صورت وایرلس کنترل کرد. اس پن جدید در رنگ‌های متنوع و سازگار با موبایل شما توسعه یافته و به لطف به‌کارگیری فناوری “Bluetooth Low Energy” یا به اختصار “BLE”، می‌توان از آن تا حداکثر فاصله 30 فوت (9 متر) استفاده کرد. این ویژگی، انجام کارهایی مثل ورق زدن اسلایدها در سخنرانی‌ها، کنترل از راه دور موسیقی یا ویدیوی در حال پخش در یوتیوب، کنترل شاتر دوربین و مواردی از این دست را امکان‌پذیر می‌کند.

سامسونگ می‌گوید با 40 ثانیه شارژ قلم، 40 دقیقه می‌توان از آن استفاده کرد. اما نوع باتری این قلم سبک‌وزن چیست و در کدام بخش تعبیه شده است؟ ظاهرا خبری از باتری فیزیکی نبوده و سامسونگ از یک ابرخازن بهره برده است؛ چیزی که بر خلاف باتری‌های قابل شارژ، سریعا ظرفیت آن کاهش پیدا نکرده و به خوبی می‌تواند برای یک دهه دوام بیاورد. علاوه بر این، ابرخازن‌ها می‌توانند خیلی سریع‌تر از باتری‌ها شارژ شوند. سرعت بالای شارژ اس پن به خوبی بیانگر این ویژگی است.

اینجا یک قابلیت بسیار جالب دیگر نیز وجود دارد: شما می‌توانید هنگام خاموش بودن صفحه، مشغول یادداشت‌برداری شوید و رنگ نوشته‌های شما با رنگ قلم هوشمندتان یکسان خواهد بود. در این صورت، اگر نسخه آبی گلکسی نوت 9 را خریداری کرده و با قلم زرد آن مشغول یادداشت‌برداری شوید، نوشته‌های شما به رنگ زرد خواهند بود! البته، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، این رنگ را از بخش تنظیمات تغییر داده و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند.

2. حافظه داخلی 512 گیگابایتی

قابلیت های گلکسی نوت 9

یکی دیگر از بهترین قابلیت های گلکسی نوت 9 سامسونگ، حافظه داخلی بسیار بالاست. از نظر فنی، نوت 9 نخستین دستگاه با این میزان از حافظه داخلی نیست و تلفن های هوشمند مثل هواوی میت RS نیز با حافظه داخلی 512 گیگابایتی به فروش می‌رسند. هرچند، هم‌اکنون این گوشی با قیمت فوق‌العاده بالای 2400 دلار در وب‌سایت آمازون در دسترس کاربران است؛ به همین جهت می‌توان گفت چنین دستگاهی به هر حال وجود ندارد. شکی نیست که گلکسی نوت 9 قیمت زیادی دارد، اما برای خرید نسخه 512 گیگابایتی آن، باید تنها نصف قیمت هواوی میت RS را بپردازید.

علاوه بر این، این فبلت از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، با استفاده از یک کارت حافظه 512 گیگابایتی می‌توان نوت 9 را به موبایلی 1 ترابایتی تبدیل کرد.

3. امکان استفاده از حالت DeX بدون نیاز به داک

قابلیت های گلکسی نوت 9

DeX یکی از اختراعات جذاب و کاربردی سامسونگ است. این وسیله به شما اجازه می‌دهد بدون کمترین زحمتی، تلفن هوشمند خود را به یک مانیتور خارجی متصل کرده و از نسخه دسکتاپی سیستم عامل اندروید استفاده کنید.

پیش از این، کاربران برای استفاده از DeX مجبور به قرار دادن موبایل خود در داک مخصوص بودند و در صورت تمایل به استفاده از آن، باید داک را همه‌جا با خود می‌بردند. با گلکسی نوت 9، همه‌چیز ساده شده و برای ورود به حالت دسکتاپی، تنها به یک دانگل HDMI و اتصال آن به موبایل نیاز خواهید داشت.

مجددا، سامسونگ اولین شرکت ارائه‌دهنده این سیستم نیست و پیش‌تر، هواوی روشی ساده برای اتصال دستگاه به مانیتور به کمک فقط یک کابل را معرفی کرده است. اما سامسونگ را می‌توان در ارائه یک تجربه پالایش‌شده و بسیار خوب از حالت دسکتاپی اندروید، منحصر به فرد در نظر گرفت چرا که کاربران می‌توانند از نمایشگر موبایل خود به عنوان ترک‌پد استفاده کنند. علاوه بر این، سخت افزار قوی مدیریت بهتر برق و پردازش‌های سنگین را امکان‌پذیر می‌کند.

4. کثیف بودن لنزهای دوربین

قابلیت های گلکسی نوت 9

“Lens Smudge” نام یکی از جذاب‌ترین قابلیت های گلکسی نوت 9 است که به شکلی هوشمندانه، کثیف بودن لنز دوربین را شناسایی کرده و کاربر را از آن مطلع می‌کند.

اما لنزهای دوربین چه زمانی کثیف هستند؟ در پاسخ باید گفت تقریبا همیشه! لمس اشتباه لنز به جای سنسور اثر انگشت کافی است تا لایه‌ای از چربی روی دوربین باقی مانده و تصاویر ثبت‌شده، تار شوند. ما افراد زیادی را دیده‌ایم که بعد از ثبت چندین عکس، از تار بودن آنها تعجب می‌کنند و متوجه نیستند که شاید لنز دوربین کثیف شده باشد.

البته، در گوشی های قبلی سامسونگ می‌توانستیم اعلانی را برای تمیز کردن دوربین پیش از عکاسی دریافت کنیم، اما حالا نرم افزار دوربین، می‌تواند کثیف بودن لنزها را تشخیص دهد.

5. سیستم خنک‌کننده Water-Carbon

قابلیت های گلکسی نوت 9

بابت هیجان خود باید معذرت‌خواهی کنیم، اما سامسونگ در گلکسی نوت 9 واقعا از آب استفاده کرده است. اینجا خبری از کامپیوتر رومیزی با خنک‌کننده نیتروژنی و نورپردازی RGB نیست (اگر اینطور بود قطعا نوت 9 جذاب‌تر می‌شد)، اما Galaxy Note 9 واقعا از یک سیستم خنک‌کننده آبی با نام “Water-Carbon” بهره می‌برد که هنگام انجام بازی، گرما را پراکنده می‌کند. سپس «تنظیم‌کننده عملکرد هوشمند» عملکرد گیمینگ دستگاه را برای تجربه روان بازی، تنظیم می‌کند.

ما منتظر کالبدشکافی‌های فنی خواهیم بود تا ببینیم آیا در این فبلت واقعا از آب استفاده شده است یا نه (و چگونه این مایع تبخیر نمی‌شود). به هر صورت، این یکی از بهترین قابلیت های گلکسی نوت ۹ بوده و آن را از سایر پرچمداران متمایز می‌کند.

در مورد قابلیت‌های دیگر چطور؟

قابلیت های گلکسی نوت 9

ویژگی‌های جذاب پرچمدار جدید سامسونگ به همین مواردی که گفتیم ختم نمی‌شوند و در آن چیزهایی مثل باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، جک 3.5 میلی‌متری صدا، اینترنت فوق سریع و پشتیبانی از کارت حافظه را می‌توان پیدا کرد. اما این موارد، منحصر به فرد نیستند. هرچند، تعداد محدودی از پرچمداران امروزی با جک 3.5 میلی‌متری صدا عرضه می‌شوند یا تنها برخی از آنها از باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرند.

ویزگی نه‌چندان منحصر به فرد

قابلیت های گلکسی نوت 9

تنها مورد ناراحت‌کننده در مورد پرچمدار سامسونگ، قیمت +1000 دلاری آن است. این روزها، کره‌ای‌ها از روی محصولات اپلی کپی نمی‌کنند، ولی در مورد قیمت‌گذاری، ما امیدوار بودیم سامسونگ راه سایر سازندگان در افزایش قیمت را در پیش نگیرد.

آیا با این قیمت بالا حاضر به خرید گلکسی نوت ۹ هستید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. سلام به همه دوستان امروز من نوت ناین خریدم نزدیک به هشت تومن بنظرتون میارزه با این قیمت که گرفتم و خوبه؟

  2. گوشی بسیار خوبیه ولی برای منی که گلکسی اس ۹ پلاس دارم جذاب نیست کاملا مشخصه سامسونگ تمامی نوآوری و خلاقیت رو گذاشته رو گوشی اس ۱۰ و میشه گفت باید منتظر انقلابی ترین گوشی سامسونگ باشیم

  3. خوب بلده مغز مردمو شستو شو بده این ساموسنگ

  4. بابا قلم قدیمی شده

  5. چقد جالب خودش حسگرو گذاشته جایی که زود زود دستت بخوره به لنز دوربین کثیف بشه بعد چقد بهمون لطف داره که کلی پول میگیره که براتون یه حسگر جدید گذاشتم که بفهمین لنز کثیف شده خب شما عرضه داشتی حسگرو میزاشتی زیر صفحه نمایش که اینطوری هم نشه