هواوی

مدیرعامل هواوی : Huawei به کیفیت بیشتر از فروش و سود خود اهمیت می‌دهد

یو چنگ دونگ، مدیرعامل شرکت هواوی در کنفرانس کیفیت 2018 که با شرکت مدیران ارشد این کمپانی چینی برگزار شد اعلام کرد سنگ بنای اصلی رشد، کیفیت است و Huawei به آن بیشتر از فروش و سود خود اهمیت می‌دهد.

هواوی کنفرانس کیفیت 2018 را با حضور آقای یو و سایر مدیران ارشد شرکت برگزار کرد. در این کنفرانس که یو چنگ دونگ، مدیرعامل Huawei سخنران اصلی بود، مشتری‌محور بودن، دفاع از نام تجاری با کیفیت و تجربه را محور صحبت‌های خود قرار داد.

در مراسم رونمایی از آخرین گوشی سری nova که کمتر از یک هفته از این کنفرانس برگزار شد، یو چنگ دونگ اعلام کرده بود که فروش جهانی گوشی های هوشمند هواوی در شش ماه گذشته بیش از 100 میلیون واحد بوده و این میزان در سال جاری به 200 میلیون واحد خواهد رسید. او همچنین خاطر نشان کرد که سهم بازار تجارت Huawei که در بین سه برند برتر جهان قرار دارد و هم اکنون دومین شرکت بزرگ جهان در بازار تلفن همراه است.

کنفرانس سالانه کیفیت، مهم‌ترین کنفرانس داخلی کنفرانس در Huawei  است. در جلسه سال گذشته، یو چنگ دونگ تاکید کرد کیفیت مهم‌ترین الویت ماست. وی افزود:

اهمیت کیفیت بالاتر از هزینه‌های ما، بالاتر از سود ما و بالاتر از همه مسائل دیگر است، چرا که در نهایت کیفیت بالاترین اولویت را در هواوی دارد.مدیریت ارشد در هواوی لازم است با دید عمیق‌تر، مشکلات مصرف‌کنندگان در استفاده از محصولات Huawei را درک کنند. سنگ بنای اصلی رشد، کیفیت است که تنها در کیفیت محصول خلاصه نمی‌شود، بلکه شامل کیفیت کلی تجربه کاربر است. هدف نهایی Huawei تبدیل شدن به رهبر در صنعت گوشی های هوشمند است. مهم نیست که ما چه کاری انجام دهیم، ما باید صنعت را ارزیابی کنیم، از همه رقبا فراتر برویم و حتی از عالی هم عالی‌تر باشیم. بدون چنین پیگیری، ما قادر نخواهیم بود نتایج قابل توجهی به دست آوریم.

محتوای اصلی سخنرانی مدیرعامل هواوی

محتوای اصلی سخنرانی یو چنگ دونگ در کنفرانس کیفیت هواوی به شرح زیر است:

1.مشتری محوری: تمام کیفیت حول محور استراتژی تجربه هوشمندانه مصرف کننده در تمام سطوح مصرف می‌باشد.

هدف Huawei این است که یک برند برتر باشه که اعتماد و علاقه‌ی مصرف‌کنندگان در سراسر جهان را جذب کند. Honor یک نام تجاری اینترنتی است که افراد جوان دوستش دارند و به آن اعتماد دارند. چگونه عشق و اعتماد مصرف‌کنندگان را جذب کنیم؟ این یک استراتژی هوشمندانه تجربه است که مشتریان را به عنوان مرکز اصلی برای ایجاد تجربه زندگی هوشمندانه و کاملا متصل آماده می‌سازد، از جمله خانه هوشمند و سخت افزار هوشمند، سرویس‌های ابری و غیره.

ما تنها به یک محصول تک اکتفا نمی‌کنیم. امروزه ما نقش جبهه‌ی جنگی را در تجربه هوشمند مصرف‌کنندگان ایفا می‌کنیم. کروزرها، ناوشکن‌ها و ناوها وجود دارد. ما همچنین نمونه کارها را برای استراتژی بهتر در آینده ایجاد می‌کنیم.

2. هدف ما این است که رهبر و پادشاه صنعت جهانی ترمینال هوشمند باشیم. من امیدوارم که تمام تیم‌ها و مدیران ما در همه سطوح دنبال قدرتمند کردن این پادشاه باشند. این مهم‌ترین عامل رشد ما در راستای توسعه بیشتر در آینده است.

صرف نظر از زمینه کاری، ما باید صنعت را معیار قرار دهیم تا از همه رقبا فراتر برود و حتی از نمره کامل هم پیشی بگیرد. بدون چنین پیگیری، نمی‌توانیم نتایج قابل توجهی به دست آوریم.

اگر ما تنها یک هدف کم را تعیین کنیم، ما بدتر از هدف خواهیم بود. در این صورت همه کارکنان  و هر بخش کم کیفیت‌تر کار می‌کنند و در نتیجه هر زنجیره‌ای کم کیفیت‌تر می‌شود. ما وقتی 0.X  را ضرب می‌کنیم بسیار ضعیف است و حتی  0.8 ضرب می‌شود و حتی نمی‌تواند 0.5 را به دست آورد.

ما امیدواریم که هر کس کمی تغییر کند، حتی اگر تنها 1.05 باشد، تعداد ضریب n * 1.05 بسیار بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید انتظارات بالاتری برای خودمان تعریف کنیم. مهم‌ترین مسئله این است که تجربه مفهوم کیفیت کاربر می‌تواند به قلب هر مدیر و کارمند منتقل شود و توجه همه را جلب کنند.

3. سنگ بنای اصلی رشد، کیفیت است. تنها کیفیت محصول مهم نیست بلکه کیفیت کلی تجربه کاربر حائز اهمیت است.

ما یک کیفیت تک بعدی نیستیم، بلکه یک کیفیت کلی هستیم. کیفیتی که ما قبلا درک کردیم کیفیت تک بعدی بود، یعنی در حدی که بگوییم محصولات ما بد نیستند. «بد نیست» تنها یک خط عبور است. چنین خط مشی غیر ممکن است که تبدیل به یک ابر قدرت صنعتی شود. برای تبدیل شدن به یک رهبر و به دست آوردن سهم بازار بزرگتر، ما باید برتری داشته باشیم.

«عالی» صرفا به این معنی نیست که محصول، سخت افزار و میزان تعمیر و نگهداری تلفن‌ها کم و در حد پایه باشد. ما همچنین می‌خواهیم کیفیت تمام جوانب تجربه کاربر را بهبود دهیم. آیا استفاده از نرم افزار آسان است، آیا کاربران دوست دارند که از آن استفاده کنند، این اهمیت در حال حاضر حتی ممکن است از تجربیات سخت افزاری نیز فراتر رود.

4. ارتقای نرم افزار و سرویس‌های ابری، کلید رشد ما در بازار پیشرفته‌ی امروزی است.

نوآوری‌های فعلی ما در سخت افزار، از جمله دوربین‌ها، عمر باتری، ارتباطات و تراشه‌ها، شروع به رهبری صنعت کرده‌اند و بزرگترین شکاف با معیار صنعت در نرم افزار و اکوسیستم نرم افزار ابر است. سرویس‌های نرم افزاری و ابرها باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد که کلیدی است که به صعود ما در بازار کمک می‌کند. مفهوم کیفی امسال حول تجربه کاربری است و کیفیت آن در سراسر کیفیت تجربه متمرکز است. به طور مداوم ساخت محصولاتی که بیش از انتظارات کاربران هستند به ما کمک می‌کند سریع‌تر رشد کنیم.

5. کیفیت عالی باید در کل پروسه‌ی فرآیند مد نظر باشد.

من سال گذشته یک اصطلاح ساختم کیفیت خوب نیست، که معادل آلودگی از منبع رودخانه یانگ تسه (طولانیترین چینی چینی) به پایین دست است. اگر استراتژی تیم مدیریت ما به خوبی انجام نشد، این معادل با مشکل در منبع رودخانه یانگ تسه است.

در کیفیت کل فرآیند، کیفیت استراتژی مسئله‌ی اصلی است. اگر از رودخانه یانگ تسه برای مقایسه تمام فرآیند کیفیت استفاده کنیم، کیفیت استراتژی ما مانند رودخانه Tuotuo رودخانه یانگ تسه است. رودخانه Tuotuo منبع رودخانه یانگ تسه است که سلامت تمام رودخانه یانگ تسه را تعیین می‌کند. اگر رودخانه Tuotuo به خوبی برنامه‌ریزی نشده باشد، تمام رودخانه یانگ تسه آلوده خواهد شد. اگر استراتژی ما دارای کیفیت پایین و جهت نادرست باشد باعث پایین آمدن کل کیفیت فرایند خواهد شد.

هر ساله صدها میلیون واحد گوشی به فروش می‌رسد. اگر در هر یک از لینک‌ها مشکلی وجود داشته باشد، حتی اگر تنها مشکل دستگاه باشد اثر منفی آن چند صد میلیون بار افزایش خواهد یافت. امیدوارم تیم‌ها و مدیران در تمام سطوح به دنبال برتری باشند و بهترین بازیکنان را در همه زمینه‌ها هماهنگ کنند و تبدیل به شاه واقعی همه مشارکت ما شوند.

در هواوی مفهوم کیفیت، کیفیت کامل فرایند است. از برنامه‌ریزی استراتژیک و منبع تقاضا، از جمله برنامه‌ریزی محصول، طراحی، مدیریت زنجیره تامین و کنترل، کنترل کیفیت ورودی، تحقیق و توسعه سخت افزار و نوآوری، توسعه نرم افزار، تولید، بازاریابی، خرده فروشی، خدمات پس از فروش، و غیره، ما باید به شدت پایبند کیفیت پایه‌ای باشیم. به طور خلاصه، کیفیت محصول سنتی نیست، بلکه در جزئیات کل فرایند منعکس می‌شود، ما باید از طریق مدیریت کیفیت فرآیند کل محصول را با کیفیت برتر به مصرف‌کنندگان عرضه کنیم.

6. امنیت و حریم خصوصی پایه‌ی بقای ما است.

رشد فزاینده‌ی تجارت جهانی ما را در مقابل تقاضای بیشتری قرار می‌دهد. به عنوان مثال، اتحادیه اروپا سال جاری GDPR (مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی) را معرفی کرده و ما باید قانونی و سازگار با آن باشیم.

امیدوارم مدیران فراموش نکنند که حفاظت از امنیت و حفظ حریم خصوصی، پایه‌ی بقای ما است. دپارتمان حقوقی نیاز به حمایت از حق ثبت اختراع و حفاظت از حریم شخصی IPR (مالکیت معنوی) دارد.

علاوه بر کنفرانس سالانه کیفیت، Consumer BG سال جاری را نیز با سال با کیفیت آغاز کرد، با مرکزیت قرار دادن مصرف‌کنندگان، بر اساس «مورد علاقه» و «اعتماد»، با NPS (net promoter score) و FFR (نسبت بازخورد خطا) به ایجاد مزایای محصولات با کیفیت ادامه می‌دهد، راه حل‌ها و مدیریت کاربران به عنوان خط اصلی، تقویت ساخت و ساز محیط کاربر و کیفیت زنجیره‌ای صنعتی، به طور سیستماتیک ارتقای کیفیت، ارتقای کیفیت مترادف با کیفیت بالا صنعت و تشویق مصرف‌کنندگان برای انتخاب نام تجاری هواوی به عنوان برندی با کیفیت بالا.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعانم راس میگه خداییش

  2. همینه دیگ که انقد موفق شده و بیشترین درصد فروش توی گوشیا رو به خودش اختصاص داده .والا حقشم هست .گوشی تولید کرده عین هلو

  3. چرند میگن همشون به فکر سودشونن

  4. دقیقا این دوتایی که گفت میشه تو یه راستا باشن وز نتیجه شم هواوی داره میبینه