آیفون های 2018

جین مانستر: آیفون های 2018 به فناوری Face ID مجهز می‌شوند

تحلیل‌گر مرکز Loup Ventures، جین مانستر (Gene Munster) می‌گوید هر سه مدل آیفون های 2018 به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز می‌شود. اما آیا اپل باز هم در تامین اجزای مورد نیاز با مشکل مواجه خواهد شد؟

سپتامبر سال گذشته، تحلیل‌گر مشهور مینگ چی کو، اعلام کرد هر سه مدل آیفون های 2018 اپل با دوربین TrueDepth و سیستم تشخیص چهره Face ID در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. حالا نیز تحلیل‌گر Loup Ventures یعنی جین مانستر (Gene Munster) با تحلیل گزارش مالی سه ماهه دوم 2018 شرکتی با نام Lumentum، گفته‌های آقای کو را مجددا تایید کرده است.

Lumentum منبع اصلی اپل برای تامین اجرای VSCELL در دوربین TrueDepth برای سنجش سه‌بعدی و واقعیت افزوده است. مانستر طی یادداشتی که روز چهارشنبه منتشر شد، به مشتریان گفت که انتظار دارد این شرکت تولیدات VCSEL را در پاییز افزایش دهد. مانستر این ادعا را با تکیه بر درآمد بالاتر از انتظار Lumentum برای سه ماهه دوم سال و پیش‌بینی شرکت از عملکرد مالی خود طی سه ماهه سوم سال، مطرح کرده است. او می‌گوید که این اطلاعات، نشانگر افزایش تولید آرایه‌های VCSEL است که احتمالا در اختیار شرکت اپل قرار خواهند گرفت؛ در نتیجه می‌توان آن را نشانه‌ای برای بهره‌گیری آیفون های 2018 اپل از دوربین TrueDepth و ارائه فناوری Face ID تلقی کرد.

این تحلیل‌گر همچنین از افرادی که می‌گویند آیفون ایکس فروش خوبی ندارد، انتقاد کرد. او می‌گوید اعداد گزارش‌شده توسط Lumentum نه‌تنها بر فروش بالای آیفون 10 دلالت دارند، بلکه جایگاه اپل را در زمینه واقعیت افزوده نشان می‌دهند. با در نظر گرفتن صحبت‌های اخیر تیم کوک پیرامون واقعیت افزوده و اهمیت این تکنولوزی، ما قطعا نیازی به تحلیل درآمد یکی از تامین‌کنندگان اپل را نداریم تا متوجه شویم اهالی کوپرتینو هم‌چنان به فناوری AR متعهد هستند.

در انتهای این گزارش، مانستر نتیجه گرفته است که هر سه مدل آیفون های 2018 به دوربین TrueDepth مجهز خواهند شد (گزارشی که نوامبر گذشته منتشر شده بود، به برنامه‌های اپل برای اضافه کردن این دوربین به آیفون های 2019 اشاره داشت). به علاوه، این تحلیل‌گر می‌گوید آیپدهای آینده نیز به دوربین TrueDepth و سیستم Face ID تجهیز می‌شوند.

ما پیش‌بینی می‌کنیم سنجش حرکتی تنها در بخش جلویی (دوربین سلفی) آیفون های جدید باشد و اپل این تکنولوژی را با محصولات دسته‌های دیگر مثل آیپدها ترکیب خواهد کرد. با توجه به محدود شدن ظرفیت Lumentum و دیگر سازندگان برای تولید آرایه‌های VSCELL، ما معتقدیم که اپل یک بار دیگر اکثریت این اجزا را تامین کرده است. – جین مانستر، تحلیل‌گر Loup Ventures