اولین حافظه 32 ترابایتی جهان

اینتل اولین حافظه 32 ترابایتی جهان را معرفی کرد

اینتل اولین حافظه 32 ترابایتی جهان را با ظاهری مثل یک خط‌کش معرفی کرد. این درایو حالت جامد می‌تواند در دستگاهی با اندازه 12 اینچ به کار گرفته شود.

با اینکه چند سالی از عرضه حافظه‌های SSD می‌گذرد، اما فرم کارخانه‌ای «متراکم‌ترین درایو حالت جامد جهان» که »کاملا بدون سر وصدا کار می‌کند»، نه‌تنها منحصر به فرد است، بلکه به سازندگان اجازه می‌دهد از این حجم بالا از حافظه ذخیره‌سازی در دستگاهی با 12 اینچ اندازه استفاده کنند. اولین هارد جامد خط‌کشی اینتل، 32 ترابایت ظرفیت داشته و متراکم‌ترین حافظه‌ ساخته‌شده توسط این شرکت است.

برای ساخت اولین حافظه 32 ترابایتی جهان ، سازندگان از فناوری 3D NAND استفاده کرده‌اند که در آن، سلول‌های حافظه در لایه‌های فوق‌العاده نازک روی یکدیگر قرار می‌گیرند. فرم کارخانه‌ای خط‌کشی اینتل سال گذشته معرفی شد و هدف سازندگان، ارائه بیشترین میزان فضای ذخیره‌سازی ممکن با اطمینان از بازده حرارتی بهینه بود. با این محصول جدید، اینتل سرورها را هدف خود قرار داده است. از آنجایی که درایوهای حالت سخت به سیستم‌های خنک‌کننده گران‌قیمت نیاز دارند، دیتاسنترها به سرعت مشغول تعویض آنها هستند. اینتل نیز قصد دارد با محصول جدید خود نبض این بازار را در دست گیرد.

به گفته سازندگان، در دیتاسنترها می‌توان 32 درایو حالت جامد را در کنار یکدیگر قرار داد تا در یک اسلات واحد از سرورها، 1 پتابایت فضا پیش روی مدیران باشد. بنا بر ادعای اینتل، در مقایسه با درایوهای حالت جامد موجود، این محصول جدید تنها به نیمی از جریان هوای آنها برای خنک شدن نیاز دارد. در مقایسه با هاردهای سخت نیز این حافظه 32 ترابایتی، تنها به یک دهم انرژی و یک بیستم فضا نیاز خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. فک نمیکنم کاربرد خانگی داشته باشد و صد البته کمتر شرکتی بهش نیاز پیدا میکنه آخه 32000 گیگ رو کی پر میکنه؟

  2. من که کلا از این چیزا سر در نمیارم

  3. دیگ با این همه برنامه ها و کارای سنگین همینشم کمه

  4. به درد ما نمیخوره

  5. ناموسا اینا چه چیزایی درست میکنن