منشاء سیگنال های مرموز

منبع سیگنال های مرموز اعماق کیهان؛ تمدن های فرازمینی یا عوامل طبیعی؟

منبع سیگنال های مرموز فضای عمیق کیهانی چه کسی و یا چه پدیده ای می تواند باشد؟ آیا این سیگنال ها را فرازمینی ها و موجودات بیگانه به سوی زمین می فرستند؟ آیا نوعی هوش فرازمینی در اعماق کیهان زیست می کند که منبع سیگنال های مرموز است؟

برای منبع سیگنال های مرموز که از عمق فضا به سمت زمین ارسال می شود به موارد مختلف و عجیبی اشاره می گردد. در این بین طرفداران موجودات و تمدن های فرازمینی اعتقاد دارند که در پس این سیگنال ها، تمدنهای بیگانه قرار دارند.

برخی  نیز به منابع دیگری اشاره دارند. انفجار یک سیاه چاله می تواند منبع سیگنال های مرموز ارسالی از عمق کیهان باشد. منبع این پدیده همچنین می تواند ناشی از یک انفجار ستاره ای باشد، شاید هم یک تپ اختر است که علاوه بر چرخش های ممتد با سرعت بالا، پالس ها و سیگنال های متدوامی از خود منتشر می کند.

در این میان نباید تشعشعات ساطع شده از یک مگنتار را هم نادیده گرفت. به هر حال می توان برای منبع مورد یاد شده عوامل مختلفی را عنوان کرد.

منبع سیگنال های مرموز یک پدیده بسیار قدرتمند است

سیگنال های مرموز فضایی اخیر توسط ستاره شناسانی ثبت شد که در کانادا مشغول کار با یک تلسکوپ پیشرفته ۱۵ میلیون دلاری هستند. سیگنال های رادیویی اصطلاحا به FRB موسومند که تنها برای چند میلیونم ثانیه ردیابی شدند.

این سیگنال ها بشدت خاص و منحصر بفرد هستند، زیرا تاکنون سیگنالی با چنین فرکانس پایینی از فضای عمیق ردیابی نشده بود. فرکانس این سیگنال لحظه ای ۷۰۰ مگاهرتز ثبت شده که در واقع رکورد جدیدی را نشان می دهد.

برای ستاره شناسان، دریافت سیگنالی با چنین فرکانس پایینی حاوی پیامی بسیار مهم است؛  آنها که اکنون نام FRB 180725A را برای سیگنال های مرموز دریافتی انتخاب کرده اند با هیجان اظهار می کنند منبع ناشناخته ای که فرکانسها از آن نشات می گیرند بسیار قدرتمند هستند.

سیگنال های FRB جزء موارد عادی و معمولی نیستند و  در رده پالس های نادر و کمیاب رده بندی می شوند. نخستین بار در سال ۲۰۰۷ بود که یکی از این سیگنال ها به ثبت رسید و طی یک دهه گذشته تنها ۲۴ مورد مشابه دیگر ردیابی شده است. ستاره شناسان ادعایی در خصوص شناخت منبع این پدیده ندارند، اما عنوان می کنند احتمال اینکه تمدن های فرا زمینی منبع سیگنال های مرموز باشند، به اندازه احتمالات دیگر دارای اهمیت و اعتبار است.

دانشگاه هاروارد اظهار داشته که منبع این پدیده می تواند یک فرستنده عظیم و هم اندازه یک سیاره متعلق به تمدن های فرازمینی باشد. این فرستنده می تواند منبع تامین قدرت کاوشگرهای بیناستاره ای در کهکشان های دور دست تلقی شود.

منبع سیگنال های مرموز و سردرگمی ستاره شناسان

سیگنال های FRB دارای ویژگی هایی خاصی هستند که قرار دادن آنها در زمره سیگنال های ساطع شده از منابع طبیعی را تا حدودی غیر ممکن می کند و عنوان کردن یک منبع غیر طبیعی برای آنها توجیه بیشتری دارد.

هنوز یک سال از فعالیت تلسکوپ گرانقیمت چیم که در بالا به آن اشاره شد نگذشته که موفق به ردیابی سیگنال FRB شده است. تلسکوپ چیم در نوع خود فناوری بی همتاست. هدف از ساخت این تلسکوپ، ردیابی پالس هایی از دوران ۶ تا ۱۱ میلیارد سالگی کیهان است. انتظار می رود تلسکوپ چیم بتواند مسیر را برای فهم منبع سیگنال های FRB هموارتر کند و ستاره شناسان را از این سردرگمی در خصوص منبع پدیده یاد شده نجات دهد زیرا فهم منبع FRB  با فرکانس های بسیار پایین از دل مشغولی های جدی ستاره شناسان است.

آنها در نهایت باید به فهم این مهم نائل شوند که از میان انفجارهای ستاره ای، سوپرنوا ها، تپ اخترها، مگنتارها، ستاره های نوترونی، سیاه چاله ها و دیگر عوامل ناشناخته، کدامیک منبع این پدیده شگفت انگیز است.

دنیای نجوم و ستارگان قلمرو اسرار و شگفتی‌های بسیاریست که در موارد متعدد از فهم انسان فراتر می رود و او را در چرخه بازتولید سوالات متعدد تنها می گذارد. هر آنچه در دنیای نجوم رخ می دهد انسان را به شگفتی وا می دارد. حتی تماشای ساده آسمان در دل کویر انسان را به وجد می آورد. همه رخدادهای این دنیا، از یک نمایش ساده شهاب سنگی گرفته تا کنکاش در خصوص سیاه چاله ها، تمدنهای فرازمینی، کرمچاله ها و ناشناخته‌هایی چون سیگنال های FRB، انسان را در بهتی عمیق فرو می برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. ای بابا مطمعن باید تمدن هوشمند وجود داره

  2. هیچ موجودی غیر انسان وجو.د نداره

  3. بخدا یه حسی بهم میگ قراره بهمون حمله کنن یهویی

  4. ما ک تازه هوش مصنوعی رو ساختیم
    یعنی اونا قرن ها از ما جلو تر و پیشرفته ترن؟

  5. هوش مصنوعی رو کی گذاشته اونجا اخه .