کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200

ای ام دی کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200 را مختص تولیدکنندگان محتوا عرضه کرد

کارت گرافیک رادئون پرو دبلیو ایکس 8200 (AMD Radeon Pro WX 8200) جدیدترین کارت گرافیک ای ام دی به شمار می‌رود که دارای قیمت مناسبی بوده و مخصوص تولیدکنندگان محتوا عرضه شده است. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200 آشنا می‌شویم.

شرکت ای ام دی به وسیله معرفی پردازنده 32 هسته‌ای رایزن تردریپر به جنگ با اینتل رفت و اکنون به وسیله معرفی یک کارت گرافیک جدید، قصد دارد بازار را برای شرکت انویدیا نیز چالش برانگیز کند. این شرکت پیش از آغاز Siggraph 2018 کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200 را معرفی کرد که برخلاف تصور مخصوص گیمرها نبوده و با هدف ارائه بهترین کارایی ممکن برای تولیدکنندگان محتوا طراحی و ساخته شده است.

توان بالای کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200

کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200 دارای 8 گیگابایت رم ECC بوده و قادر به ارائه توان پردازشی 10.8 ترافلاپ است که با توان کارت گرافیک پرچمدار همین شرکت یعنی WX 9100 فاصله زیادی ندارد! با این حال قیمت محصول اقتصادی جدید نصف تراشه قدرتمند یاد شده بوده و به قیمت 999 دلار به فروش خواهد رسید. با پرداخت همین هزینه به منظور خرید یک کارت گرافیک انویدیا باید مدل Quadro P4000 این شرکت را خریداری کنید که از نظر قدرت پردازشی، فاصله قابل توجهی با کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200 دارد.

کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200

کارت گرافیک رادئون پرو دبلیو ایکس 8200 را باید نسخه‌ای ملایم از همان مدل پرچمدار دبلیو ایکس 9100 دانست، به طوری که اندازه باس یکسانی با آن داشته (2048 بیت) و همچنان از فناوری ساخت 14 نانومتری درونش استفاده شده است. اما از نظر حافظه رم به نصف کاهش پیدا کرده به جای 16 گیگابایت، 8 گیگابایت حافظه دارد.

محصولات سری رادئون پرو ای ام دی همانند کارت‌های گرافیک سری کوآدرو انویدیا سرعت را فدای قابلیت اطمینان می‌کنند، چرا که از ویژگی‌هایی همچون کد اصلاح خطا و همچنین مموری‌های HBM2 استفاده می‌کنند. این در حالی است که در سایر کارت‌های گرافیک توانمند شاهد به کار رفتن رم‌های از نوع DDR5 هستیم. استفاده از فناوری Secure Processor ویژگی مهم دیگر آن‌ها تلقی می‌شود.

از آنجایی که کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200 مخصوص تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است، به راحتی می‌تواند برای طراحی بازی‌های سه بعدی، تولید ویدیو و استفاده از اپلیکیشن‌های طراحی سنگینی همچون 3D مکس کاربرد داشته باشد.

برخلاف تصور، کارت‌های گرافیک گیمینگ همواره از همه نظر از سایر کارت‌های گرافیک بهتر نیستند. به عنوان نمونه تولیدکنندگان محتوا به وسیله خرید کارت گرافیک رادئون پرو WX 8200 از ویژگی OpenGL در فتوشاپ بهره برده و می‌توانند با رنگ‌های 10 بیتی کار کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*