کارخانه‌های تولید گوشی سامسونگ در چین

کارخانه‌ تولید گوشی سامسونگ در چین تعطیل می‌شود

بر اساس اخبار جدید سامسونگ تصمیم دارد یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید گوشی خود در کشور چین را تعطیل کند. اما چه چیزی باعث توقف کار کارخانه‌ تولید گوشی سامسونگ در چین شده و آیا مشکلی سیاسی در میان است؟

یکی از رسانه‌های خبری در کره جنوبی اعلام کرد سامسونگ در حال تعطیل کردن یکی از دو کارخانه تولید گوشی هوشمند خود در کشور چین است. کارخانه یاد شده که در تیانجین چین قرار دارد، به دلیل مشکلات پدید آمده و همچنین سرعت رشد پایین آن تا پایان سال 2018 به طور کامل تعطیل خواهد شد.

 فعالیت کارخانه‌ تولید گوشی سامسونگ در چین بی‌فایده است!

بر اساس اعلام رویترز، سهم 20 درصدی پنج سال گذشته سامسونگ در بازارهای کشور چین، اکنون به کمتر از 1 درصد رسیده است! سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا محسوب می‌شود، اما در کشور چین به عنوان بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا مشتری ندارد، چرا که بازار توسط گوشی‌سازان چینی بزرگی همچون هواوی و شیائومی احاطه شده است. سامسونگ همچنین به خاطر شکست در ارائه گزارش رشد سود سه ماهه درست در زمانی که رقبا در حال عرضه مدل‌های قدرتمند ولی ارزان قیمت بودند، سرشکسته شده است!

با تعطیل شدن یکی از دو کارخانه‌ تولید گوشی سامسونگ در چین اکنون این غول کره‌ای بر روی کارخانه‌های خود در ویتنام و هند تکیه می‌کند. این شرکت حدود یک ماه پیش مقر خود در نویدا هند را گسترش داد، به طوری که پیش‌بینی می‌شود این کارخانه تا سال 2021، قادر به تولید سالانه 130 میلیون گوشی هوشمند باشد.

برای مقایسه باید بدانید دو کارخانه‌ تولید گوشی سامسونگ در چین روی هم رفته حدود 100 میلیون گوشی هوشمند به طور سالیانه تولید می‌کنند. به طور دقیق‌تر، سهم کارخانه واقع در تیانجین که تا پایان سال تعطیل خواهد شد 36 میلیون دستگاه در سال و سهم دومین کارخانه تولید گوشی سامسونگ در چین واقع در هویژو برابر 72 میلیون دستگاه است. کارخانه سامسونگ در ویتنام از همه موارد ذکر شده بزرگتر و پراهمیت‌تر است، به طوری که سالیانه 240 میلیون دستگاه توسط آن ساخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خوب شد این شرکت ها گوشی تقلبی میزنن و سامسونگ رو بد میکنن یا رک بگم دهن سامسونگ رو سرویس کردنداین چینیا

  2. خدارو شکر بهتر! حیف این سامسونگ به این خوبى که تولید گوشى هاش تو کشورى آشقال مثل چین باشه که تولید کننده جنس هاى بنجل بى کیفیت بدردنخور یکبار مصرف در جهانه! مثل این همین برندهاى مزخرف هواوى، شیائومى…والا پولت رو بندازى تو چاه بهتره تا جنس چینى بخرى!!!
    🙂
    🙂

  3. خب معلومه چینی ها جنسهای بنجل چینی رو بیشتر دوست دارن

  4. دهن سامسونگو سرویس کردن

  5. سامسونگم دره کم کم ورشکست میشه هیشکی دیگ این برندو نمیخره از بس جرت شده

    • گلم هموطن عزیز من چرا الکی حرف میزنی شرکتی که 7 میلیارد دلار سر نوت 7 ضرر میزنه 22 ملیارد دلار سرماه گذاری میکنه روی ماشین هوشمند هوش مصنوعی و 5 g از نظر شما توپ هم تکونش میده یا ور شکست میکنه شما خودت مثلا 2 تا تولیدی تو 2 جای مختلف داری وقتی میبینی یه جا اهمیت بیشتری به محصولاتت میدن خوب معلومه اونجا سرمایه گذاری میکنی دیگه یه جا تولیدتو متوقف میکنی بعدم مردم چین محصولات و تولیدات خودشونو دوست دارن و اهمیت میدن مردم کره جنوبی بیشتر سام میخرن مردم امریکا طرفدار اپل هستن شدیدا هواوی توی امریکا زیاد فروش نداره این یهنی داره ور شکست میشه چه ربطی به ور شکستگی داره به جای اینکه ضرر بده با انجام این کار جای دیگه سرمایه گذاری میکنه تازه سود بیشتری هم واسش داره ولی این کار هیچ ربطی به ور شکستگی نداره دوست خوبم سامسونگ اینقدر سرمایه داره که هر کاری بخواد انجام بده با هر کسی قرار داد ببنده خبر هایی دیدم که داره کشتی میسازه به وزن 600000 تن با کمپانی شل که سنگین ترین کشتی توی جهانه پس اقا وحید گل شرکتی با این همه سرمایه نمیتونه ور شکست کنه

  6. این چینی ها به جز محصولات خودشون که هواوی شیامی اوپو ویوو هست هیچی دیگه نمیخرن نه اپل نه سام نه ال جی نه سونی همون جور که توی بازار امریکا طرفدار اپل هستن توی کره طرفدار سام هستن توی چین هم برند خودشون رو دوست دارن و هیچ کاریش هم نمیشه کرد و تعطیل کنه بهتره جاهای دیگه فعال باشه بهتره بازار امریکا و اروپا خیلی بیشتر ارزش داره و مهمه تا بازار چین و هند