کروم بوک ها

ویژگی بوت دوگانه به زودی به کروم بوک ها اضافه می‌شود

کروم بوک ها و سیستم عامل اختصاصی گوگل یعنی کروم، به زودی به ویژگی “Campfire” برای بوت دوگانه مجهز می‌شود. ظاهرا این ویژگی برای اجرای ویندوز 10 در نظر گرفته شده است.

توسعه‌دهندگان XDA-Developers مشغول دنبال کردن یکی از پروژه‌هایی هستند که ابتدا در “Chromium Git” با نام “eve-campfire” رویت شد و به حالت “Alt OS” اشاره داشت. به نظر می‌رسد این پروژه، قابلیت بوت دوگانه با نام “Campfire” را به سیستم عامل کروم اضافه می‌کند. این حالت در واقع مشابه ویژگی بوت کمپ مک او اس است که به کاربران آن اجازه می‌دهد مک او اس و ویندوز را به صورت هم‌زمان داشته باشند. علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد Alt OS به صورت عمومی ارائه می‌شود و فقط مخصوص توسعه‌دهندگان نیست.

پیش‌تر تصور می‌شد فقط پیکسل بوک از “Campfire” پشتیبانی می‌کند، اما بررسی‌های انجام‌شده به احتمال سازگاری سایر کروم بوک های موجود در بازار با این قابلیت جدید اشاره دارند؛ با فرض این‌که آنها به سخت افزار مورد نیاز مجهز شده باشند.

البته، ویندوز 10 سبک‌ترین سیستم عامل موجود نیست. در حقیقت، برخی شواهد از نیاز به حداقل 40 گیگابایت فضای خالی روی کروم بوک ها خبر دارند؛ 30 گیگابایت برای ویندوز و 10 گیگابایت باقی‌مانده برای کروم او اس. در این میان، حتی یکی از موارد به حداقل 64 گیگابایت فضای داخلی نیاز دارد.

ظاهرا برای استفاده از حالت Alt OS نیازی به فعال کردن Developer Mode در کروم بوک ها نیست. این یعنی ویژگی مورد نظر کاملا برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است. به علاوه، فعال کردن Developer Mode روی یک کروم بوک معایب خاصی مثل نبود “Verified Boot” را هم دارد. مسلما این ویژگی هم‌چنان در حال توسعه است، ولی این به معنی عدم معرفی یا نمایش آن در رویداد معرفی گوشی پیکسل 3 نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خب همزمان دوتاشو داشته باشیم ک چی بشا