رفع فیلتر توییتر

معاون دادستان: رفع فیلتر توییتر غیر قانونی است

رفع فیلتر توییتر غیر قانونی است. عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در پاسخ به درخواست وزیر ارتباطات مبنی بر برداشتن فیلتر توییتر گفت این اتفاق رخ نخواهد داد.

عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با انتشار یادداشتی، تاکید کرد که توییتر رفع فیلتر نخواهد شد. وی درخواست وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر توییتر را غیر قانونی و خلاف مبانی حقوقی دانست. چندی پیش محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه درخواست رفع فیلتر توییتر به دادستانی کل کشور خبر داده بود.

توضیح خرم آبادی در مورد رفع فیلتر توییتر

خرم آبادی در یادداشت خود نوشت:

به دنبال مصاحبه‌های مکرر وزیر محترم ارتباطات در خصوص احتمال طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، خبرنگاران محترم سوالاتی را مطرح کرده‌اند که پاسخ سوالات مطرح شده در قالب متن ذیل ارائه می‌شود.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مرجع نقض دستورات و احکام قضایی نیست. بنابراین موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نخواهد شد و توییتر رفع فیلتر نمی‌شود. درخواست وزیر محترم ارتباطات دائر بر طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، درخواستی غیر قانونی و خلاف مبانی حقوقی است. دادستان محترم کل کشور طی نامه‌ای به طور رسمی غیر قانونی بودن درخواست وزیر را صراحتا به ایشان متذکر شده‌اند. اصرار بر این درخواست غیر قانونی و رسانه‌ای کردن مکرر آن جای تامل دارد.

اگر کسی فکر می‌کند که طرح مکرر یک درخواست غیر قانونی در رسانه‌ها، منع قانونی آن را مرتفع می‌کند، این فکر اشتباه است. توییتر یک شبکه اجتماعی آمریکایی است که کنترل آن در اختیار دشمن می‌باشد. مدیران این شبکه در فتنه سال 1388 صراحتا از فتنه حمایت می‌کردند. در حال حاضر نیز این شبکه حاوی میلیون‌ها محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات به لحاظ فنی امکان پالایش حتی یک مصداق آن را ندارد.

در این موقعیت که بیش از پیش نقاب از چهره پلید آمریکای جهان‌خوار برداشته شده است و دشمنی‌های شیطان بزرگ آشکارتر گردیده، انتظار می‌رود وزارت ارتباطات به جای پیگیری غیر قانونی رفع فیلتر شبکه‌های تحت کنترل آمریکا، پیگیر تحقق شبکه ملی اطلاعات و حمایت بیشتر از پیام رسان های داخلی باشد.