هواوی نوا 3

عرضه گوشی جدید سری هواوی نوا 3 با دوربین سلفی مجهز به هوش مصنوعی

گوشی میان رده جدید هواوی در سری هواوی نوا 3 (Huawei Nova 3) با قابلیت‌های هیجان‌انگیز واقعی به زودی به بازار عرضه می‌شود. برای اولین بار در دنیای تلفن همراه، هوش مصنوعی در دوربین سلفی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هواوی اولین شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند است که هوش مصنوعی را به شکل کاملا کاربردی وارد دنیای تلفن همراه کرد. گوشی‌های این شرکت مانند Huawei P20 و Huawei Mate 10 از پردازنده‌ای بهره می‌برند که از پردازش عصبی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کاربردهای مختلفی در حوزه هوش مصنوعی برای گوشی ایجاد کند. هوش مصنوعی در گوشی های هواوی کاربردهایی نظیر:

  • امکان تشخیص سوژه و صحنه‌ها در حالت عکاسی و تخصیص تنظیمات لازم به صورت خودکار
  • مدیریت مصرف انرژی در گوشی و طولانی‌تر کردن عمر باتری
  • حذف نویز محیط از صدای کاربر
  • ترجمه همزمان متن‌ها به شکل کارآمدتر

بعد از قدم نهادن هواوی در این حوزه جدید در تولید گوشی های هوشمند، شرکت‌های رقیب هواوی به پیروی از آن به ایجاد امکانات مشابه در گوشی‌های خود اقدام کردند. اینجاست که هواوی قصد دارد پیشرفت‌های دیگری در حوزه هوش مصنوعی را به کاربران معرفی کند که کاربردهای جدیدی را در گوشی‌های جدید این شرکت رقم خواهد زد.

هواوی همواره سعی داشته فارغ از مرزبندی‌های رایج بین گوشی های میان رده و پرچم دار در بازار، بیشترین امکانات را حتی در گوشی های میان رده خود به کاربرانش عرضه کند، به شکلی که این امکانات حتی در پرچم داران سایر برندها مشاهده نمی‌شود.

خبر خوب این است که هواوی به زودی قصد دارد گوشی‌های جدیدی را به بازار عرضه کند که از دوربین‌های متفاوتی با هوش مصنوعی یا AI پیشرفته‌تر بهره می‌برند. این گوشی‌ها که در سری هواوی نوا 3 (Huawei nova 3) عرضه خواهند شد از چهار دوربین به شکلی برخوردار هستند که دو دوربین در جلو و دو دوربین در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. دوربین‌های جلو و پشت این گوشی‌ها از هوش مصنوعی پیشرفته در تشخیص صحنه‌ها و اعمال تنظیمات به صورت خودکار و سریع همانند پرچم داران سابق هواوی مانند Huawei Mate 10 و Huawei P20 بهره می‌برند.

هواوی نوا 3

هوش مصنوعی در دوربین سلفی هواوی نوا 3

سری nova در سبد محصولات هواوی یک سری میان رده محسوب می‌شود، ولی هواوی در این سری قابلیت‌هایی بهره برده که در پرچم داران این شرکت به کار گرفته شده و در بعضی موارد پرچم داران سایر برندها از آنها بی بهره هستند. به عنوان نمونه در ارتباط با آخرین محصول سری nova یعنی هواوی نوا 3 که به زودی به بازار ما عرضه می‌شود می‌توان وجود هوش مصنوعی در دوربین سلفی اشاره نمود. در واقع این گوشی اولین گوشی هوشمندی است که علاوه بر دوربین اصلی، دوربین سلفی آن هم از هوش مصنوعی بهره‌مند است.

به علاوه گوشی‌های هواوی نوا 3 هم مانند سلف خود یعنی نوا 2 پلاس از دوربین سلفی برخوردار هستند که مشابه آن از حیث کیفیت در بازار وجود ندارد. به زودی خبرهای بیشتری در ارتباط با این گوشی منتشر خواهد شد.