لکسوس سرقت شده

چهار دستگاه خودروی لکسوس سرقت شده از اروپا در گمرک ایران کشف شد

چهار دستگاه خودروی لکسوس سرقت شده از کشورهای اروپایی در تهران کشف شد. پلیس آگاهی تهران موفق شد 4 خودرویی که از کشورهای ایتالیا، سوئد و روسیه سرقت شده و وارد ایران شده بود را کشف کند.

پلیس آگاهی تهران موفق شد چهار دستگاه خودروی لکسوس سرقت شده در کشورهای اروپایی را در پایتخت شناسایی و توقیف کند. این خودروها پس از اعلام سرقت در سه کشور ایتالیا، سوئد و روسیه و بعد از ترخیص از گمرکات کشور وارد خاک ایران شده بود، اما در هنگام شماره‌گذاری شناسایی شدند. در تحقیقات تکمیلی، دو متهم این پرونده که اقدام به ترخیص خودرو از گمرک کرده بودند دستگیر شدند.

لکسوس سرقت شده

کارشناسان شماره‌گذاری، پس از این که متوجه دستکاری در شماره شاسی خودروهای سرقت شده لکسوس شدند، موضوع را به پلیس آگاهی اطلاع دادند و در تحقیقات تکمیلی شماره اصلی شاسی خودروها مشخص شد. پلیس آگهی این شماره‌ها را از پلیس بین‌المللی اینترپل استعلام گرفت و متوجه شد که دو دستگاه از این خودروها در ایتالیا، یک دستگاه در سوئد و یک دستگاه در روسیه به سرقت رسیده‌اند.

ماجرای خودروهای لکسوس سرقت شده

پس از دستگیری افراد مرتبط با ورود خودروهای لکسوس سرقت شده ، مشخص شد که این خودروهای گران‌قیمت توسط مالکان آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند و اعضای خارجی این باند با همدستی مالکان خودروها، GPS نصب شده داخل خودرو را از کار انداخته و پس از یک سناریوی ساختگی، اعلام سرقت کردند تا خسارت خودروها را از بیمه دریافت کنند. این خودروها به صورت پنهانی از مرزهای آذربایجان، قزاقستان و ایران با تغییر شماره شاسی و شماره موتور وارد این کشورها شده و قرار بود به فروش برسند.

لکسوس سرقت شده

یکی از مسئولان پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت این افراد با همدستی فردی در کمپانی تویوتا، لیست شماره‌های شاسی و موتور خودروهایی که به کشورهای دیگر ارسال می‌شود را در اختیار داشتند و با جعل شماره‌های اصلی خودروهای مسروقه، این خودروها را به کشور وارد کرده بودند. در حال حاضر دو متهم به عنوان ترخیص‌کار دستگیر شده‌اند. این اولین پرونده‌ای است که در آن، کلاهبرداران و سارقان به این شیوه اقدام به وارد کردن خودروهای این چنینی به داخل کشور کرده بودند و احتمالا قبلا هم مواردی از این دست در کشورهای مختلف اتفاق افتاده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. الان فک کردین چیکار میکنن … برش مییدارن برا خودشون دیگ

  2. همش داستانه واسه خود آقازاده هاس

  3. همینو بگو الکی میخوان به اسم یکی دیگ تمومش کنن

  4. یادتون باشه همه چی دست خودشونه و از این جماعت هر کاری بر میاد ….