با نوشیدن معجون اسرار آمیز

با نوشیدن معجون اسرار آمیز بومیان آمازون، مرگ را تجربه کنید!

با نوشیدن معجون اسرار آمیز بومیان آمازون حسی را تجربه خواهید کرد که بسیار ترسناک و خاص خواهد بود. این تجربه مشابه همان احساسی است که آن را تجربه نزدیک به مرگ یا Near-death Experience نامگذاری کرده اند.

تجربه نزدیک به مرگ یا NDE در هر فردی به شکل خاص بروز می کند. اما در همه افرادی که تجربه نزدیک به مرگ داشته اند یک سری احساسات مشترک بروز کرده که از جمله مهمترین آنها می توان به احساس شناور بودن، خارج شدن روح از بدن، احساس گرما و از هم پاشیدگی و موارد دیگر اشاره کرد. با نوشیدن معجون اسرار آمیز بومیان آمازون تجربه هایی از این دست در فرد ایجاد می شود.

تجربه نزدیک به مرگ همچنان موضوع مطالعاتی رشته های مختلف علمی از جمله روانشناسی، فلسفه، عصب شناسی و موارد دیگر است و همه آنها سعی کرده اند تا یک توجیه علمی برای این پدیده و تجربه خاص پیدا کنند.

از سوی دیگر در میان قبایلی که در ناحیه آمازون در آمریکای جنوبی زندگی می کنند از دیر باز نوشیدن نوعی معجون موسوم به آیاهواسکا مرسوم بوده است. ساکنان آمازون این معجون را دارویی شفا بخش تلقی می کنند که علاوه بر ایجاد احساس خلسه، می تواند در درمان بیماری ها به آنها کمک کند.

با نوشیدن معجون اسرار آمیز یاد شده که ترکیبی از چند گیاه است، فرد دچار حالات روحی خاص شده و به نوعی تحت تاثیر مواد روانگردان موجود در این معجون قرار می گیرد.

با نوشیدن معجون اسرار آمیز آمازون ، اختلالات روانی درمان می شوند؟

با نوشیدن معجون اسرار آمیز بومیان آمازون بسیاری از اختلالات روانی درمان می شوند؛ این اعتقاد اخیرا در بین طرفداران آیاهواسکا بشدت ترویج پیدا کرده است. بومیان آمازون طی قرنهای متمادی همواره مواد روانگردان را در اشکال مختلف مصرف می کردند، اما اخیرا آیاهواسکا مورد توجه طبقه جوان کنجکاو غربی و توریست هایی که به سلامت خود علاقمند هستند قرار گرفته است.

طرفداران جدید آیاهواسکا اعتقاد دارند که با نوشیدن معجون اسرار آمیز یاد شده می توانند از شر اعتیاد خلاصی یابند، اختلالات روانی خود را ریشه کن کنند، به مکاشفه درون بپردازند و نوعی بصیرت روحی را تجربه نمایند.

پژوهشگران پس از انجام تحقیقات متعدد به این نتیجه رسیدند که با نوشیدن معجون اسرار آمیز فرد تجربیاتی را از سر می گذراند که مشابهت بسیاری به ویژگی های تجربه نزدیک به مرگ دارد. مشابهت تجربیات یاد شده در حدی بود که پژوهشگران به صراحت اعلام کردند که هر دو تجربه دارای شباهت کامل بوده اند.

محققان تاکید دارند که می توان از مشابهت تجارب یاد شده یک نتیجه جالب توجه گرفت؛ اینکه تجربه نزدیک به مرگ ربطی به مسائل روحی ندارد و تنها به دلیل تغییرات رخ داده در فعالیت مغزی است، پس نمی توان آن را به اموری غیر از آنچه که در مغز رخ می دهد نسبت داد و یا برای آن منشا ماوراء الطبیعه متصور بود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چطور آیاهواسکا چنین تجربه خاصی را در فرد ایجاد می کند. محققان عقیده دارند که همه این توهمات ایجاد شده که با نوشیدن معجون اسرار آمیز به فرد دست می دهد به خاطر وجود ترکیبات DMT در این معجون است. DMT  یا دی متیل تریپتامین یک روانگردان بسیار قدرتمند است که مصرف آن می تواند فعالیت مغز را دستخوش تغییرات بسیاری کند.

برخی از زیست شناسان احتمال می دهند که مغز در زمان نزدیک شدن به مرگ ترکیبات DMT تولید می کند اما در این خصوص هنوز نظریه علمی قطعی ارائه نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. آفرین باهوش..چقدر تو میدونی!

  2. واقعا مجبورین در مورد چیزی که اصلا اسمش را هم نشنیدید نظر بدین؟ ایوهاسکا در اروپا هم به شدت مورد توجه قرار گرفته و صرفنظر از سو مصرف هاش تحقیقات علمی داره در مورد انجام میشه که همونطور که متن هم اشاره کرده یکی از اهدافش اینه که بفهمن ایا تجارب نزدیک مرگ ناشی از ترکیبات شیمیایی هست یا تجربه های روحانی و متا فیزیکی

  3. پوفف بابا اینا نعشه میکنن فک میکنن مردن

  4. چه چیزایی پیدا میشه

  5. بیا یه سر بزنن ایران مرگو تجربه کنن برن

  6. مستشون میکنه حالیشون نیست بعد میان دو سه تا اسم چرت و پرتم روش میزارن نمیدونم طرف بومی یجاییه خیلی عقل و شعور داشت یه کاری واس خودش میکرد که مث آدمای نخستین نباشه حالا یه عده اینارو کردن همه کاره خودشون اون از قوم مایا بود که هزار تا پیش بینی الکی در مورد آخرت جهان داشتن که هیچیشم درست نبود حالا اونا تموم شد نوبت قوم وحشی آمازون و این آدم خوراس

  7. به حق چیزای ندیده . چکارایی میکنن با ادم

  8. وا مگه از جونمون سیر شدیم آخه چه کاریه