نسخه گو اندروید 9 پای

نسخه گو اندروید 9 پای توسط گوگل معرفی شد

نسخه گو اندروید 9 پای (Android 9 Pie Go Edition) رسما توسط گوگل معرفی شد. نسخه Go سیستم عامل اندروید ۹ فضای بسیار کمتری را در مقایسه با نسخه اصلی اشغال می‌کند.

اوایل سال جاری میلادی بود که گوگل نسخه گو اندروید 8.1 اوریو را با هدف مبارزه با عملکرد ضعیف دستگاه‌های رده پایین معرفی کرد. اگرچه این نسخه از نظر ظاهری تقریبا با نسخه اصلی یکسان است، ولی در مقابل با نسخه اصلی، نیمی از فضا را اشغال می‌کند. حالا نیز گوگل نسخه Go از اندروید 9 پای را به صورت رسمی معرفی کرده است تا راه آغازشده را با قدرتی بیشتر ادامه دهد.

اندروید 9 پای گو ادیشن بر پایه نسخه قبلی بنا شده و جاه‌طلبی‌های گوگل را یک مرحله جلوتر برده است. به عنوان نمونه، این سیستم عامل جدید در حدود 500 مگابایت فضای کمتری را نسبت به نسخه قبلی اشغال کرده و بر روی دستگاهی با 8 گیگابایت حافظه داخلی، 5.5 گیگابایت فضای خالی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در مقایسه، اندروید 9 پای تنها 2.5 گیگابایت فضای خالی را به جا می‌گذارد. این سیستم همچنین در کنار افزایش سرعت بوت دستگاه، سطح بالاتری از امنیت را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، با امید پوشش نیازهای کلیدی کاربران رده پایین، داشبوردی برای نظارت بر مصرف داده‌ها هم برای نسخه Go در نظر گرفته شده است.

نسخه گو اندروید 9 پای

همانند نسخه گو اندروید 8.1 اوریو، در نسل جدید هم از اپلیکیشن های Go که همواره در حال بهینه‌سازی توسط مهندسان گوگل است، استفاده خواهد شد. در حقیقت، اپلیکیشن Android Messages برای Go حالا نصف نسخه اصلی حجم دارد، در حالی که Google Assistant Go با پشتیبانی از چندین زبان جدید مثل پرتغالی و اسپانیایی آپدیت شده است. به این مورد باید بهبود Maps Go برای شامل شدن ناوبری را هم اضافه کرد.

انتشار نسخه گو اندروید 9 پای برای بیش از 100 گوشی

در حال حاضر، گوگل هنوز زمان عرضه دقیق نسخه گو اندروید 9 پای را مشخص نکرده است، اما می‌گوید پاییز امسال در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هم‌اکنون بیش از 200 دستگاه مبتنی بر اندروید Go در بازار وجود دارد و مدیران می‌گویند بیشتر از 100 دستگاه از آنها، نسخه جدید را دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چرا برای همه گوشی های موبایل عرضه نمیشه!

    چه طور ویندوز 10 رو میشه حتی روی سیستم های 15 سال پیش، نصب کرد!!!

    گوگل باید اندروید 9 رو برای همه گوشی ها آماده کنه و یا اگر مشکل ست کردن با سخت افزار هستش، شرکت های گوشی سازی باید این کار و انجام بدن و اندروید جدید ارائه بدن

    با سپاس

  2. برا اکسپریا اس پی این اندروید go رو چطور نصب میشه؟

  3. من متوجه نشدم یعنی برای پرچمدارا فقط معرفی میشه؟

  4. خوبه باز گفته تا شهریور حالا خیلی هم زیاد نمونده