ایده آل ترین گوشی هوشمند

ایده آل ترین گوشی هوشمند طبق نظر کاربران ساخته شد!

ایده آل ترین گوشی هوشمند با در نظر گرفتن بهترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد پرچمداران کنونی ساخته شد! در این مطلب، با در نظر گرفتن نقاط قوت اصلی هر گوشی پرچمدار، یک گوشی هوشمند ایده آل خواهیم ساخت که بهترین گوشی هوشمند (تخیلی) کنونی به شمار می‌رود.

چندی پیش وب سایت Androidauthority تلاش کرد یک گوشی هوشمند رویایی را از ترکیب بهترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد پرچمداران کنونی طراحی کند. در این طرح از نزدیک به دو هزار کاربر نظرخواهی شد. به این ترتیب، با ترکیب بهترین گوشی های هوشمند از نظر نمایشگر، دوربین و دیگر بخش‌ها، ایده آل ترین گوشی هوشمند به دست آمد.

ساخت ایده آل ترین گوشی هوشمند سخت نیست!

احتمالا پیش از خواندن مطلب، حدس‌هایی درباره برنده‌های هر بخش داشته‌اید. به عنوان نمونه برنده بخش صفحه نمایش را یکی از پرچمداران اخیر سامسونگ دانسته و برنده بلامنازع قسمت دوربین را هواوی پی 20 پرو متصور شده‌اید. در ادامه، بیشتر درباره صحت و یا کذب این تصورات بحث خواهیم کرد.

صفحه نمایش

ایده آل ترین گوشی هوشمند

  • رتبه اول: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (62.2 درصد)
  • رتبه دوم: ال جی وی 30 (20.2 درصد)
  • رتبه سوم: گوگل پیکسل 2 (6.5 درصد)
  • رتبه چهارم: ال جی جی 7 تینکیو (5.7 درصد)
  • رتبه پنجم: سایر مدل‌ها (5.5 درصد)

بیش از 60 درصد کاربران شرکت‌کننده در این نظرسنجی دوست داشتند گوشی هوشمند ایده‌آلشان دارای نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس باشد و سایر قابلیت‌هایش را از دیگر مدل‌ها، که در قسمت‌های بعدی بررسی خواهیم کرد، قرض بگیرد. نمایشگر این گوشی از نوع سوپر AMOLED بوده و دارای اندازه 6.2 اینچ، رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد تصویر 18.5:9 است. این دقیقا همان چیزی است که پیش‌بینی می‌کردیم، چرا که در برتری پنل‌های سوپر امولد این غول کره‌ای شکی وجود ندارد.

صفحه نمایش ال جی وی 30 ترجیح مجری این نظرسنجی بود، اما گوشی یاد شده با کسب 20 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت. وضوح تصویر پنل OLED نمایشگر این گوشی نیز کیو اچ‌دی پلاس بوده و دارای اندازه 6 اینچ است. برخلاف صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس، این پنل فاقد انحنا در دو طرف بوده و نسبت ابعاد تصویر آن به رقم عاد‌ی‌تر 18:9 تبدیل شده است.

ایده آل ترین گوشی هوشمند از نظر کاربران امروزی دارای یک نمایشگر بزرگ است، به همین دلیل گوگل پیکسل 2 با وجود داشتن پنلی فوق‌العاده باکیفیت، به خاطر اندازه 5 اینچی آن در رتبه سوم قرار گرفته است. ال جی جی 7 تینکیو اگرچه به یک پنل ال سی دی مجهز شده است، اما به لطف داشتن ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا و حداکثر میزان روشنایی فوق‌العاده توانست رتبه چهارم را از آن خود کند.

عملکرد

ایده آل ترین گوشی هوشمند

  • رتبه اول: وان پلاس 6 (72.4 درصد)
  • رتبه دوم: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (22.4 درصد)
  • رتبه سوم: هواوی پی 20 پرو (3.9 درصد)
  • رتبه چهارم: سایر مدل‌ها (1.4 درصد)

در این بخش تقریبا همه کاربران هم نظر هستند، چرا که با توجه به فناوری‌های در دسترس، ایده آل ترین گوشی هوشمند دارای تراشه اسنپدراگون 845 و همچنین 8 گیگابایت حافظه رم است. اگرچه امروز همه پرچمداران دارای همین چیپست بوده و حافه اصلی آن‌ها بین 6 گیگابایت یا 8 گیگابایت متغیر است، اما عملکرد یکسانی با یکدیگر ندارند. بر اساس نظر بالای 70 درصد کاربران، تراشه اسنپدراگون 845 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم پرچمدار 2018 وان پلاس، بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌کند و آن‌ها در ایده آل ترین گوشی هوشمند رویاهایشان، سخت افزار وان پلاس 8 را می‌بینند.

گلکسی اس 9 پلاس مجددا در این لیست حضور دارد. تراشه این گوشی بسته به نسخه خریداری شده اسنپدراگون 845 یا اگزینوس 9810 به همراه 6 گیگابایت حافظه اصلی است. اگرچه هواوی پی 20 پرو در رتبه سوم قرار گرفته، اما تنها 3.9 درصد آرا به آن تعلق دارد. حافظه اصلی این گوشی همچنان 6 گیگابایت است، اما از تراشه کایرین 970، که اصلی‌ترین ویژگی‌ آن داشتن قابلیت‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود، قدرت می‌گیرد.

فقط 1.4 درصد کاربران دوست دارند ایده آل ترین گوشی هوشمند دارای سخت افزار گوشی دیگری به جز این سه مدل باشد. اگر بخواهیم در بین آن‌ها، مدل دارای بیشترین رای را معرفی کنیم، باز هم به یک گوشی گوگلی می‌رسیم. گوگل پیکسل 2 ایکس ال در حالی انتخاب کاربران بود که از اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرد.

دوربین

ایده آل ترین گوشی هوشمند

  • رتبه اول: هواوی پی 20 پرو (44.4 درصد)
  • رتبه دوم: گوگل پیکسل 2 (29.2 درصد)
  • رتبه سوم: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (19.9 درصد)
  • رتبه چهارم: ال جی جی 7 تینکیو (5.3 درصد)
  • رتبه پنجم: سایر مدل‌ها (1.2 درصد)

همانطور که انتظار داشتیم، ایده آل ترین گوشی هوشمند دارای دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو است، اما برخلاف تصور، برتری این گوشی آن چنان مقتدرانه نیست. داشتن یک سنسور عادی در کنار یک سنسور سیاه و سفید و یک سنسور تله فوتو، توانایی ثبت تصاویر 40 مگاپیکسلی، توانایی فوق‌العاده به منظور عکاسی حین نبود نور کافی و امکان بزرگنمایی هیبریدی 5 برابری از ویژگی‌های دوربین این گوشی به شمار می‌روند.

حدس رتبه دوم این بخش نیز دشوار نبود. گوشی های سری پیکسل گوگل طی دو سال اخیر همواره به عنوان به عنوان بهترین دوربین‌های موبایل شناخته شده‌اند، هر چند تنها به یک سنسور مجهز هستند. همین موضوع سبب شد با وجود ماژول دوربین سه گانه پی 20 پرو، نزدیک به 30 درصد کاربران ترجیح بدهند ایده آل ترین گوشی هوشمند به دوربین گوگل پیکسل 2 مجهز شود. افزایش تعداد سنسورها فقظ به زیاد شدن قابلیت‌های دوربین کمک کرده و راهکارهای افزایش کیفیت تصاویر متفاوت هستند.

هواوی پی 20 پرو

نزدیک به 20 درصد کاربران نیز دوربین گلکسی اس 9 پلاس را ترجیح دادند. به نظر می‌رسد از آنجایی که ساخت ایده آل ترین گوشی هوشمند توسط خود کاربران در واقعیت امکان‌پذیر نیست، برای رسیدن به یک گوشی ایده آل، خرید پرچمدار سامسونگ بهترین گزینه است. دوربین گلکسی اس 9 پلاس دارای گشودگی دریچه دیافراگم متغیر بوده و به همین دلیل توانایی بالایی در ثبت تصویر حین نبود نور طبیعی دارد.

دوربین ال جی جی 7 تینکیو، انتخاب حدود 5 درصد کاربران است. در بین راهکارهای مختلف پیاده‌سازی دوربین دوگانه، راهکار ال جی کامل متفاوت از سایر گوشی‌سازان است، به طوری که فقط این شرکت در ماژول‌های دوربین دوگانه خود از ترکیب سنسور عادی با سنسور سوپر واید استفاده می‌کند. احتمالا پنج درصدی که به این گوشی رای داده‌اند، همگی عاشق عکاسی از مناظر طبیعی بوده‌اند. در بین سایر مدل‌های انتخاب شده، اچ تی سی یو 12 پلاس بیشترین میزان رای را کسب کرد.

پوسته سیستم عامل اندروید

ایده آل ترین گوشی هوشمند

  • رتبه اول: اندروید خام بدون رابط کاربری سفارشی (48.1 درصد)
  • رتبه دوم: OxygenOS شرکت وان پلاس (28 درصد)
  • رتبه سوم: Experience شرکت سامسونگ (18.6 درصد)
  • رتبه چهارم: Sense شرکت اچ تی سی (2.7 درصد)
  • رتبه پنجم: سایر رابط‌های کاربری سفارشی (2.6 درصد)

نزدیک به نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، همان اندروید خام را در ایده آل ترین گوشی هوشمند ترجیح می‌دهند. این میزان رضایت‌مندی از پوسته پیش‌فرض اندروید در حالی است که گوشی‌سازان هزینه‌های زیادی را به منظور سفارشی‌سازی اندروید بعد از دریافت آن از گوگل صرف می‌کنند.

دلیل قرارگیری سیستم عامل اندروید سفارشی‌ OxygenOS وان پلاس در رتبه دوم این است که بیشترین شباهت را با رابط کاربری اندروید خام داشته و فقط چند قابلیت بسیار کاربردی به آن اضافه کرده است. انتخاب بعدی کاربران رابط اکسپرینس سامسونگ محسوب می‌شود که برخلاف OxygenOS، اندروید خام را به طور کامل زیر رو می‌کند. رابط کاربری سنس اچ تی سی که روزی انتخاب اول کاربران بود، امروز فقط مورد توجه 2.7 درصد کاربران است. در بین سایر موارد، رابط‌های کاربری EMUI هواوی و MIUI شیائومی انتخاب بعدی بیشتر کاربران محسوب می‌شوند.

طراحی

ایده آل ترین گوشی هوشمند

  • رتبه اول: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (51.4 درصد)
  • رتبه دوم: هواوی میت 10 پرو (18.6 درصد)
  • رتبه سوم: گوگل پیکسل 2 ایکس ال (15.4 درصد)
  • رتبه چهارم: ال جی جی 7 تینکیو (8 درصد)
  • رتبه پنجم: سایر مدل‌ها (6.5 درصد)

نزدیک به نیمی از کاربران دوست دارند در ایده آل ترین گوشی هوشمند از سبک طراحی گلکسی اس 9 پلاس استفاده شود. بدنه این گوشی ترکیبی هوشمندانه از فلز و شیشه بوده و بدون قرارگیری یک بریدگی زائد در بالای نمایشگر، دارای حاشیه‌های بسیار کمی است. انتخاب مجری نظرسنجی در بخش طراحی یعنی هواوی میت 10 پرو، از نظر کاربران در رتبه دوم قرار دارد. همانند پرچمدار سامسونگ، فریم این گوشی نیز فلزی بوده و در پنل پشتی از شیشه استفاده شده است. در بین سایر مدل‌ها، وان پلاس 6 بیشترین رای را کسب کرد.

سایر ویژگی‌های ایده آل ترین گوشی هوشمند

ایده آل ترین گوشی هوشمند

  • رتبه اول: استاندارد مقاومتی IP68 (20.2 درصد)
  • رتبه دوم: درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری (18.8 درصد)
  • رتبه سوم: اسپیکرهای دوگانه جلویی (18 درصد)
  • رتبه چهارم: قابلیت قرار دادن کارت حافظه جانبی (16 درصد)
  • رتبه پنجم: اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر (13.9 درصد)
  • رتبه ششم: شارژ وایرلس (12 درصد)
  • رتبه هفتم: سایر ویژگی‌ها (1.2 درصد)

در آخرین گزینه نظرسنجی نحوه ساخت ایده آل ترین گوشی هوشمند از کاربران خواسته شد سایر ویژگی‌‌های مورد نظرشان را انتخاب کنند. این تنها بخشی بود که هر شر‌کت‌کننده می‌توانست بیش از یک گزینه انتخاب کند. به همین دلیل دیگر هیچ گزینه غالبی وجود نداشته و درصد‌ها نزدیک به هم هستند.

رعایت استاندارد مقاومتی IP68 اولین ویژگی مورد انتظار کاربران در ایده آل ترین گوشی هوشمند است تا به این وسیله از سالم ماندن آن در صورت سقوط گوشی در آب و یا برخورد ضربه‌های جزیی مطمئن بمانند. انتخاب درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری توسط حدود 19 درصد کاربران نشان می‌دهد آن‌ها با روند حذف این درگاه در پرچمداران جدید کاملا مخالف هستند.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر تکنولوژی فوق‌العاده‌ای است، اما دلیل تمایل تنها 13.9 درصد کاربران به استفاده از آن ممکن است سرعت پایین این نوع اسکنر در حال حاضر در مقایسه با ماژول‌های متداول باشد.

در زمان برگزاری نظرسنجی، گوشی گلکسی نوت 9 هنوز معرفی نشده بود، به همین دلیل احتمال می‌دهیم همه کاربرانی که در بخش‌های مختلف گلکسی اس 9 پلاس را انتخاب کردند، اکنون طرفدار پرچمدار جدید سری نوت باشند، چرا که این مدل از همه نظر نسبت به مدل پلاس پرچمدار سری S امسال پیشرفته کرده است.

از نظر شما، ایده آل ترین گوشی هوشمند ترکیبی از بخش‌های مختلف کدام گوشی ها است؟ نظر خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید بررسی خوبی بود با این نکته که واقعا آیفون با این قیمت بایستی با هواپیمای جنگی مقایسه بشه چون چیز خاصی نداره درضمن هواوی نسبت به قیمت بهترینه با تشکر

  2. گوشی که ایرانی ها ساخته باشن

  3. هیچ کس حرفی از ایفون نزده چرا

  4. توی اکثرش هواوی بود

  5. ممنون از مقاله و ترجمه خوب تون.
    شعور و درک بعضی نظرات در حد کلاس سوم دبستان بود.این یه نظر سنجی بوده.مردم عادی اومدن و خوندن و گوشی ایده آل خودشون رو تشریح کردن.
    بررسی فنی و تحلیلی از جانب کارشناسان متخصص نبوده.نوشته گوشیه ایده ال و تخیلی.چرا اینقدر تحمل نظر مخالف براتون سنگینه؟

  6. مادربزرگ منم مثل نویسنده این مطلب فکر می کرد کسی که حقوق خونده کارش اینه که به کارمندا حقوق بده ….
    این دوستمون هم فکر میکنه گوشی هوشمند همون اندرویده
    حالا سیستم عامل های دیگه مثل firefox os یا bada رو نشنیدی یعنی ویندوز و ios رو هم نمیشناختی….
    خدارو شکر سایتتون به فارسی منتشر میشه والا آبرومون تو کل دنیا می رفت….

    • با سلام
      دوست عزیز به نظر میرسه از وسط مطلب شروع کردید به مطالعه و از اساس این نظرسنجی و مطلب بی‌اطلاع هستید، به همین دلیل بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به نظردهی کردید.
      این نظرسنجی توسط وب سایت Androidauthority انجام شده، پس قرار نیست ویندوز فون (منسوخ شده) و آی او اس در نظرسنجی شرکت داده بشند. وب سایت Androidauthority متعلق به طرفداران اندروید است.
      همچنین در بخشی از مطلب عنوان شده «پوسته سیستم عامل اندروید» و نه «سیستم عامل»، پس به طور واضح نظرسنجی بین طرفداران اندروید برگزار شده.

  7. چرت ترین نظر سنجی ممکن بوده!!!
    مجری برنامه قطعا بین یسری گزینه های روی میز نظر سنجی کرده چون اصلا بین این چیزا نه حرفی از سونی بود نه آیفون
    فک کنم نظر سنجی توی کره جنوبی برگزار شده 😂😂

  8. بهترین گوشی انرویدی نه گوشی هوشمند.
    گوشی های انرویدی هم که نه تنها هوشمند نیستند یه شدت هم خنگن مثل سامسونگ که با چشمان بسته هم قفل گوشی باز میشه. خخخخخخخخ

  9. من در قسمت صفحه نمایش و عملکرد و دوربین با گجت نیوز موافقم فقط در 3 قسمت مخالفم: 1-قسمت طراحی، طراحی oppo find x را بیشتر میپسندم، 2-قسمت باتری را هم اضافه کنید asus zenfone 3 zoom و lenovo p2 و Xiaomi Mi Max 2 و چند تای دیگر شاید 3- سیستم عاملی مخلوط خوبیهای اندروید و آی او اس در زمان حال
    و در سایر ویژگی ها هم با گجت نیوز موافقم البته در کل چیزای دیگه ای هم هست مثل حداکثر سرعت اینترنت در گوشی که در ایران با این سرعت اینترنت خیلی مهم نیست و چیزایه دیگه ای که ممکنه الان ذهنم یاری نکنه
    امیدوارم نظراتم بدردتون خرده باشه

  10. یعنی همون تیترو خوندم فهمیدم میخان یکاری کنن که آخرش همه رو به این نتیجه برسونن که بهترین گوشی سامسونگه که همینم شد حالم بهم خورد از این خاله زنک بازی های این سایتها

  11. این یک واقعیت نـــادرست است که هواوی p20 پرو ، منحصر بفرد ترین دوربین را دارد
    این یک دروغ بزرگ است . گوگل پیکسل 2 بهترین دوربین رو داره و اینو همه دنیا میدونن

    عکس گرفته شده توسط یک موبایل باید و باید در مانیتورهای بزرگ و حرفه ای دیده و زوم بشه نه در خود گوشی موبایل . کسانی که عکس رو در موبایل میبینن و نظر قطعی در مورد کیفیت عکس میدن اشتباه میکنن .

    • دوست عزیز لطفا به وسایت dxomark برید تا تفاوت امتیازات رو ببینید
      این سایت به صورت تخصصی در زمینه بررسی دوربین (موبایل و دوربین های حرفه ای) فعالیت میکنه و معتبر ترین مرجع در دوربین های موبایلی هستش