تراشه اسنپدراگون 855

تراشه اسنپدراگون 855 ؛ هرآنچه از چیپست بعدی کوالکام می‌دانیم

تراشه اسنپدراگون 855 (Qualcomm Snapdragon 855) چیپست بعدی کوالکام برای پرچمداران سال 2018 هست. در این بخش، شایعات مربوط به اسنپدراگون ۸۵۵ را جمع‌بندی خواهیم کرد.

ما مطمئنیم که شما هم این ادعای ما را قبول دارید: مخفی نگه داشتن چیزی هیچ‌وقت به اندازه حالا سخت نبوده است. خود ما نیز با انتشار اسناد مختلفی که توسط کاربران سراسر جهان منتشر می‌شود، بسیاری از اطلاعات مربوط به گجت های مختلف را چند هفته پیش از معرفی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

همین موضوع در مورد تراشه اسنپدراگون 855 که بهترین چیپ بعدی کوالکام خواهد بود هم صدق می‌کند. ما هنوز چند ماه با معرفی این سیلیکون جدید فاصله داریم، اما وجود آن توسط چندین منبع مختلف تایید شده است. اما چه چیزی در مورد این چیپ، ما را هیجان‌زده می‌کند؟ اسنپدراگون 855 قرار است قدرت‌بخش پرچمداران سال آینده و یکی از مورد انتظارترین گوشی های سال 2018 یعنی گلکسی اس 10 باشد. به همین منظور، بدون صحبت‌های جانبی به جمع‌بندی اطلاعات خود از این تراشه خواهیم پرداخت.

تراشه اسنپدراگون 855 واقعا وجود دارد و ما برای آن مدرک داریم

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کنیم، این تراشه هنوز به صورت عمومی معرفی نشده است، اما مطمئنا مهندسان شرکت مشغول توسعه آن هستند. با توجه به ارجاعات متعدد مهندسان کوالکام به این چیپ که در شبکه اجتماعی لینکدین پیدا شده است، مدیران به دنبال جذب نیروهای تازه برای توسعه اسنپدراگون 855 هستند. ظاهرا این چیپ با نام SDM855 شناخته شده و قرار است سال 2019 معرفی شود.

تراشه اسنپدراگون 855

اشاره به تراشه اسنپدراگون 855 (SDM855) در صفحه لینکدین یکی از مهندسان کوالکام

آیا واقعا از نام اسنپدراگون 855 استفاده می‌شود؟

لازم به ذکر است که نام Snapdragon 855 توسط خود کوالکام اشاره نشده است و این احتمال وجود دارد که نسل جدید چیپ‌های مخصوص گوشی های هوشمند، نامی دیگر داشته باشد. مطابق با جدیدترین توییت یکی از افشاگران مورد اعتماد، رولاند کوانت، این احتمال وجود دارد که نام‌گذاری این چیپ‌ها به کلی تغییر کند. ما باید منتظر باشیم و ببینیم که کوالکام از چه نامی برای این تراشه استفاده می‌کند، اما فعلا آن را اسنپدراگون 855 صدا خواهیم زد.

Roland Quandt

اسنپدراگون 855 در برابر 845؛ مشخصات و ویژگی‌های جدید

یکی از بزرگترین ویژگی‌های اسنپدراگون 855 در مقایسه با اسنپدراگون 845، استفاده از فرآیند ساخت کارآمدتر است. در حالی که اسنپدراگون 845 با فناوری 10 نانومتری تولید شده است، انتظار می‌رود پرچمدار آینده این شرکت با فناوری 7 نانومتری ساخته شود. استفاده از نسل جدید، طبیعتا ویژگی‌هایی همچون قدرت پردازشی بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر را به همراه خواهد داشت.

تراشه اسنپدراگون 855

شاید در این لحظه، گفته‌های ما بر پایه حدس و گمان باشند، اما سر نخ‌هایی که ما را به این سمت حرکت می‌دهند، پیش از این در اختیارمان قرار گرفته‌اند. کوالکام اخیرا مودم X24 را به صورت رسمی معرفی کرده است؛ یک چیپست 7 نانومتری LTE با نرخ داده 2 گیگابیت بر ثانیه. این احتمال وجود دارد که سازندگان، X24 را با اسنپدراگون 855 ادغام کنند؛ تراشه‌ای که خود آن نیز با فناوری 7 نانومتری ساخته شده است.

با کمی جستجو در شبکه اجتماعی لینکدین، باز هم می‌توان نمونه‌هایی از اشاره کارمندان کوالکام به SDM855 و X24 را پیدا کرد:

 

تراشه اسنپدراگون 855

سایر مشخصه‌های تراشه اسنپدراگون 855 در این لحظه مشخص نشده است. ما تنها می‌توانیم تعداد هسته‌های پردازنده یا قابلیت‌های پردازشگر گرافیکی را حدس بزنیم. با توجه به روند موجود می‌توان گفت در ساخت این چیپست، سازندگان ماژول‌های مختلفی را برای مدیریت صحیح فناوری های پیشرفته‌ای همچون واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با SD855 ادغام خواهند کرد.

آیا اسنپدراگون 855 یک چیپ 5G خواهد بود؟

حالا که به بخش اتصالات و شبکه رسیدیم، بهتر است بدانید تراشه اسنپدراگون 855 احتمالا از فناوری 5G پشتیبانی نخواهد کرد. مودم X24 سرعت بسیار بالایی دارد، اما نه به اندازه سرعت مورد نیاز برای نسل جدید اینترنت.

با این وجود، اسنپدراگون 855 احتمالا در دستگاه‌های 5G ظاهر خواهد شد؛ سناریویی که در یکی از گزارش‌های اخیر شرکت ژاپنی Softbank به آن اشاره شده است. در این گزارش، Softbank به ترکیب اسنپدراگون 855 با مودم Qualcomm X50 5G در پلتفرمی با نام Fusion اشاره می‌کند. در این پیکربندی، مودم X50 می‌تواند با داشتن تمام آنتن‌های لازم، دسترسی به شبکه 5G را فراهم کند. به محض خروج شما از محدوده پوشش 5G توسط اپراتور، می‌توان از شبکه 4G استفاده کرد.

تراشه اسنپدراگون 855

چه گوشی هایی به اسنپدراگون 855 مجهز می‌شوند؟

اگرچه فعلا چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است، اما با اطمینانی بالا می‌توان گفت اسنپدراگون 855 قدرت‌بخش گلکسی اس 10 خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است Galaxy S10 نخستین گوشی با این تراشه قدرتمند باشد. هرچند، هنوز هیچ چیزی مشخص نشده است.

البته سایر شرکت‌ها هم می‌خواهند از این چیپ جدید استفاده کنند. ال جی، سونی، موتورولا، نوکیا و وان پلاس، شرکت‌هایی هستند که معمولا از چنین تراشه‌هایی در محصولات رده بالا و پرچمدار خود استفاده می‌کنند، اما طول خواهد کشید تا شاهد به‌کارگیری آن در محصولات تمام این سازندگان باشیم.

از طرفی، نخستین دستگاه مجهز به اسنپدراگون 855 می‌تواند توسط شرکت دیگری همچون لنوو ساخته شود. چنین چیزی را معاون لنوو یعنی چنگ چانگ، جولای از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی چین اعلام کرده بود. هرچند، پست او حالا بدون هیچ کامنتی حذف شده است.

تراشه اسنپدراگون 855

گوشی های مجهز به اسنپدراگون 855 چه زمانی عرضه می‌شوند؟

سال گذشته، اسنپدراگون 845 در رویداد Snapdragon Summit که در هاوایی برگزار شده بود، رونمایی شد. در این صورت ممکن است نسل جدید تراشه‌های کوالکام نیز تا پایان سال جاری میلادی پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد. در حقیقت، شایعات از آغاز تولید انبوه این تراشه‌ها خبر دارند. سامسونگ گلکسی اس 10 که احتمالا نخستین اسمارت فون با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 855 باشد، اواخر فوریه (اوایل اسفند) معرفی و تا اواسط مارس (اواخر اسفند) روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*